Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Små uppdateringar av forumet

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2003-10-24 09:03

Skulle man allara ödmjukast få be om en funktion i wappen?

"Dagens aktiva diskussioner!

Jag under om det överhuvudtaget är någon som använder sig av de enskilda forumsrubrikerna. Går inte 99% (såklart) direkt till "Dagens aktiva diskussioner" eller "Visa nya inlägg"?

Inbillar mig att de flesta här är genuint intresserade av alltMac, och därför följer alla diskussioner (eller åtminstone vill se vad som diskuteras).

Har jag fel?

Såvitt jag vet finns "dagens aktiva..." i WAP-funktionen. Belak vet mer om det och han kommer skriva om WAP när vi lanserar den tjänsten.

Angående "dagens aktiva" så kan jag säga att jag nästan aldrig använder den faktiskt. Så jag kanske är den där sista procenten?

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2003-10-24 09:20

Fan heller. Du är en genuin 99:a. Ju...

(läser du igen så ser du att jag innefattade det i de 99 procenten).

OK, jag missade kanske det när jag testade igår. Att jag ville ha med just den länken istället för "Visa nya..." är ju för att jag (och kanske fler med mig) inte kommer att ha wappen som det främsta verktyget att kolla 99mac. Därmed kan ju "Visa nya..." bli hur lång som helst om den ska dra fram alla inlägg som gjorts sedan sist jag wappade.

Funktionen är super! Med jämna och ojämna mellanrum är jag på resande ett par veckor i rad. Hur mycket har jag saknat 99mac då? På en skala...?

Edit: ...och ser nu att jag gjort inlägg i fel tråd. Sorry..)

Senast redigerat 2003-10-24 09:55
  • Avstängd
  • 2003-10-24 09:43

Farligt farligt Jag som försöker dra ner på inlägg ) Men i den här rutan så finns inte "bifoga bild" BRA. Vi som har .mac kan ju enkelt lägga ut bilder på vår egen hemsida/server.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-10-24 10:08

Jag använder heller aldrig senaste inlägg!?!

Citat:

Skrevs ursprungligen av BosseBus
Är detta ett användarbeteende jag är ensam om?

Jag använder två bokmärken när jag besöker 99mac:

1) Dagens aktiva diskussioner - alltid startpunkten.

2) Mina senaste inlägg - om jag vill följa upp en tidigare diskussion.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2003-10-24 12:53

Va? Mina senaste inlägg!!!?????
Var? visa mig, jag är jätteintresserad.

Eftersom jag (nästan) alltid har datorn igång och webbläsaren laddad ser mina besök i 9 fall av 10 ut så här:

1) Klicka på Forum-fliken för att ge systemet en aktuell tidsstämpel

2) Gå till "Visa senaste inlägg"

Det innebär visserligen att jag nästan aldrig besöker t.ex. Livvstil (vilket nog bara är nyttigt för min infostressnivå... ) och att jag måste ha en flik till öppen med Redaktörsforumet eftersom det inte heller dyker upp, men känns viktigare att följa.

Så fick jag också testat den berömda "rutan"... Fegisen i mig saknar genast "Förhandsgranska", men annars är det ju smidigt.

/Göran

Citat:

Skrevs ursprungligen av Tobbe Hj
Va? Mina senaste inlägg!!!?????
Var? visa mig, jag är jätteintresserad.

Ser du knappen "INLÄGG" som står längst nere i varje inlägg? (Mellan "HTTP://" och "KOMPIS".) Klicka på den.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2003-10-25 09:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Ser du knappen "INLÄGG" som står längst nere i varje inlägg? (Mellan "HTTP://" och "KOMPIS".) Klicka på den.

Ok, såklart Men tänk om den knappen också fanns uppe vid logga ut. Nu måste jag ju först hitta nått inlägg som jag redan skrivit.

Lägg till länken (denna i ditt fall: http://99mac.com/forum/search.php?s=&action=finduser&userid=2445) som ett bokmärke. Så kör jag och det tycker jag är smidigt.

Bevaka tråden