Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktiviteter på Skavsta flygfält?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-26 21:49

Jag flyger med Ryanair till Stockholm imorgon. Jag ska vidare till Oslo, men blir kvar på Skavsta flygplats i 18 timmar i väntan på nästa flyg.

Jag kom just att tänka på att flygplatsen kanske inte har öppet dygnet runt. Kan någon upplysa mig om hur det är med den saken?

Slipper man ut på nätet på något sätt på själva flygplatsen? Airport hjälper mig inte eftersom min skitlaptop gav upp för en tid sen. Aldrig mer Compaq

Har ingen erfarenhet av Skavsta, men den flygplatsen låter inte som en sådan där jag gärna skulle spendera 18 timmar. Men du kan ju kika på deras hemsida för mer info.

Ta taxi in till Nyköping. Tar 5 min. Skavsta har nån specialdeal med Karins Taxi har jag för mig. Kostar inte mycket. Jag skulle inte vilja sitta 18 timmar där ute kan jag säga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-27 16:31

Det finns en kafeteria. Det är ungefär allt.

Det finns inget där, en bar och ett cafe. Tror inte det finns internet på flygplatsen, och tillbringa 18 timmar i Nyköping.. :eek:
Gick i skola där, ville därifrån så fort det bara gick..

Jodå, dom har ett trådlöst nätverk, men jag skulle ändå inte vilja sitta där och glo bara för det.
Ta en sån där billighetstaxi till Skitköping som Excero rekommenderade. Det finns gott om pubar m m i centrum.
Det är bara några kilometer, tar max 5 minuter att åka.

Förresten så kommer du inte till Oslo med Ryanair heller, du kommer till Torp som ligger ca 1,5 tim från själva Oslo.
Om möjligt ett ännu tristare ställe än Skavsta.
Jag vet, jag har åkt dit ett par gånger. Ska åka på torsdag liksom.

Edit; tillägg

  • Oregistrerad
  • 2003-10-27 20:26

Lite sent kanske .. men jodå de har öppet dygnet runt på flygplatsen. Brukar ligga folk i sovsäckar och sova på bänkar och golv lite vartstans under nätterna.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-27 20:54

Men herregud, sitta och uggla på skavsta i 18 timmar bara för att komma till Oslo? fan åk in till Nyköping och hoppa på en buss till Oslo i stället, det är säkert lika billigt och tar kortare tid.

1
Bevaka tråden