Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac börjar bli förgubbat och behöver en vitamininjektion

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-04 00:16

Kom igen: MacPub!
Det var länge sedan nu.

Förgubbat? Torrt möjligen.
När jag läste rubriken trodde jag någon tänkte klaga på medelåldern på 99mac.

Men pubrunda kan jag tänka mig. Har ju inte varit med tidigare av någon anledning, trots att jag är stor fan av öl.

  • Medlem
  • 2003-11-04 00:38

Ja för fan... men låt oss gå lite norrut, här i sundsvall har vi aldrig haft någon, trots många Sundsvallare här på forumet..

  • Oregistrerad
  • 2003-11-04 01:21

Shoot, jag är nog på - om jag har tid. Ölsug finns!

Dessutom måste vi göra Stockholm mer varmt och mänskligt ju...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-04 01:39

PF: Jepp. Låt oss göra det! Vi ses i någon annan del av Stockholm den här gången. Vad finns det för bra ställen på Kungsholmen, Östermalm eller i Vasastan?

Jag är på

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-11-04 10:08

Ett annat lysande alternativ är en mejerirunda där man kan gå runt och pimpla mjölk. Då behåller man klarheten i tanken under hela kvällen, samt stärker benstommen så att man kan försvara sig mot den onda pc-världen.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-04 10:50

Lite tidigt nu, men till sommaren så borde det arrangeras en stor 99mac-fest med 99mac:are från hela landet. Eller nåt.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-11-04 10:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
Lite tidigt nu, men till sommaren så borde det arrangeras en stor 99mac-fest med 99mac:are från hela landet. Eller nåt.

Ett mycket trevligt förslag! I Bollnäs då eller?

Jag hänger på om tiden passar in....

  • Avstängd
  • 2003-11-04 11:17

Eftersom färjetrafiken ökar nu till Danmark. Man skall återinföra färjan Malmö-Köpenhamn.
Mac-Roskilde kan de va nåt?
Tillsammans med:

http://www.macbruger.dk/

Mac är stort i Danmark.

Mac och brännvin? Hör det ihop. Kanske i Danmark
http://www.macy.dk/bornholm.php

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-04 11:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fantomen
Ett mycket trevligt förslag! I Bollnäs då eller?

Hehe, nu ska vi väl ändå inte avskräcka alla här?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-11-04 12:20

När blir man gubbe?

  • Medlem
  • 2003-11-04 12:40

Öl är hälsa, hälsa ofta

  • Oregistrerad
  • 2003-11-04 13:13

Ptja, vad sägs om Patricia?!

Där kan man först käka gott och sedan hänga i baren. Jag har inte varit där på en halv eon men jag tycker atmosfären är rätt schysst - men det finns förstås massor av andra ställen. Förslag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-04 13:36

Vi borde ha vår egen klubblokal, med en välutrustad bar, speldatorer, dart, engelska chesterfieldsoffor, klubbfåtöljer, biljard, storbildsskärm osv.

Club 99mac. Members only.

  • Avstängd
  • 2003-11-04 13:51

Nu snackar du Mums låter bra.

Hyra in sig på Söderbiljarden en kväll i veckan? De har bar , dart , biljard m.m.

Broder Tuck har en källarlokal "Bar" med dart.
Jag blev tillfrågad att sköta/arrendera lokalen 1996. Svärsonen köpte min krog.

Blev det nåt eller? Alla bara lever ut sina fantasier i skrivform här i forumet verkar det som.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-04 22:55

Det där med pilkastning och biljard är ljuv musik i mina öron. Söderbiljarden är schysst, sen finns Jolo på Västmannagatan (lite mysigare än söder...)

Pub är bra. Jag är på. Säg vart jag ska gå så går jag dit och pubbar. Med Mondo!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Eftersom färjetrafiken ökar nu till Danmark. Man skall återinföra färjan Malmö-Köpenhamn.
Mac-Roskilde kan de va nåt?
Tillsammans med:

http://www.macbruger.dk/

Mac är stort i Danmark.

Mac och brännvin? Hör det ihop. Kanske i Danmark
http://www.macy.dk/bornholm.php

Danmark! Ja!

OT Färja? Pilen? /OT

Jaha, det vart inge eller?
Kom igen nu.
Någon som är krogkunnig - nått ställe som klarar att servera en bit god vegetarisk tallrik, eller något ställe som är bra på fisk. Låter det bra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-14 16:38

Blir Hermans uppe på Fjällgatan bra? 100 procent vegetariskt. Tror att de har alkoholrättigheter också. Eller vad sägs om kgl. Djurgården?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-14 20:15

Hellre Fjällgatan än Djurgården. Klaffar bara vald dag med jobb och dagis etc så är jag också på plats. Är den 26 november för långt fram i tiden?

Många långa dagar kvar innan den 26'e, men å andra sidan är ju 26'e bra för en annan som pluggar och får sin lilla låneslant den 25'e

Såg att Hermans stänger kl 21...

  • Avstängd
  • 2003-11-15 16:05

Förgubbat !

En bra idé.

När eller om 99mac blir förening så vore det inte dumt med en blandning av ungdomar som snackar "språket" och kan förmedla lite till oss gamlingar som vill hänga med.
Jag har nog halkat på en del.
SCSI t.ex. och säkert många andra fackord som vi/jag missat.
Gamlingarna kan ge erfarenhet av att driva företag bråka med myndigheter , säljteknik , elda vedbastu m.m. jordnära saker så får ungdomarna bidra med nya språk och cyberframtid.

1
Bevaka tråden