Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var du med på Macpower-tiden?

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-11-20 18:21

....och vad hette du där?
Jag hette Bootliner, och praoade faktiskt, tillsammans med en kompis, hos Martin Lindhe och Macpower under en vecka. Kommer ihåg att det nästan var som att träffa sin idol...! Vi gjorde nån liten System 7-ljud-fil där han slog på mig och min kompis för att vi inte gjorde vårt jobb. Har dock inte kvar den ljudfilen...

Har inte Macat tillräckligt länge *blush*

Vad är det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-20 19:06

Macpower var bäst. Synd att Bonnier Interaktiv drog ur proppen.

Japp..har Macpower skivan och macpower t-shirten liggande nånstans )

Citat:

Skrevs ursprungligen av lilledanne
Japp..har Macpower skivan och macpower t-shirten liggande nånstans )

Samma här, har någon skiva från den tiden...kanske inte i orginal...men det var Lindhe med på skivan iallafall hehe

Visst var man med! Synd på ett så bra projekt, det var stor saknad när det försvann. Jag ska också ha den där skivan liggande nånstans. Visst var det roliga videosnuttar på den?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-11-20 19:44

Självklart! Jag har några skivor från den tiden. Orginal. Numer går jag omkring på jobbet med en Macpowertröja, köpt hos Macsverige.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-20 19:51

Aaaah, den underbara skivan! Den måste jag också ha nånstans. Där Martin visar de stora gigabitledningarna som leder rakt in i kärnan på Macpower.... I a f, tror ljudet med mig finns med på den skivan! Nån som vet var han har sin skiva som kan kolla? Heter nog praoterror eller nåt sånt!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-20 19:51

Klart man var med! Har en musmatta och en skiva kvar från detta stycke svensk machistoria!

Och den här förstås...

Ingen som minns URL:en

www.macpower.com/krig/

Det var tider det!

EDIT:

Senast redigerat 2003-11-20 20:25
  • Oregistrerad
  • 2003-11-20 19:52

Vilka tider det var... Men var kallade ni er alla på Hotline-servern? Jag hette som sagt Bootliner.

Sen har jag för mig att vi fortsatte hänga på Reddwarf, som blev den inofficiella Macpower-hotlineservern efter att det fick lägga ner...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-20 19:54

Jahaja, det var du som var Bootliner.

Har många mackontakter kvar från den tiden. Jag brukade kalla mig "caliburn" varefter nick:et kortades ner. Skall väl tillägga att jag ej var med särskilt länge i macpower svängen. Hamnade i soppan en kort tid innan det började talas om nedläggning.

Hade inte du en sån bred ball ikon på HL som täckte hela användarlistans bredd?

Senast redigerat 2003-11-20 20:24
  • Oregistrerad
  • 2003-11-20 19:55

caliburn kommer jag helt klart ihåg! Hade dig även på ICQ rätt länge vill jag minnas! Kommer ni ihåg tonytiger? Han är aktiv macare fortfarande (vi har vart kompisar sen länge), men har inte sett till honom här på 99mac...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-20 19:57

Jo... det finns en HL server där mycket av folket från MacPower: RedDward: Starbug ... tiden fortfarande hänger. Många av dem är ju för övrigt aktiva här också.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-20 19:58

Jaså? Vad är det för adress till den? Vore ju trevligt att ta sig en sväng förbi nån gång...!

  • Medlem
  • 2003-11-20 20:04

Filmerna på CD:n var underbara, gud så jag skrattat åt dem! Men annars var Macpower lite före min internet-tid tyvärr, så jag missade det mesta. =/

Jodå, jag hängde på Macpower. Var också PS-medlem. Nick:et var då som nu MacHoo.
CD-n har jag också någonstans.
Bonnier Interaktiv hatades fr o m februari 1998...

Jo, jag var med en kort stund innan nedläggningen. Mitt nick är Fobie...

  • Medlem
  • 2003-11-21 14:20

Så det var ni som var Caliburn, Bootliner och Fobie...hehe, jag hette nixon då också

  • Medlem
  • 2003-11-21 14:22

Marcus du hade väl ett annat nick?

Jag kan inte heller minnas någon "MacHoo".

nixon: Ja, och du hänger ju fortfarande hos oss ibland.

Självklart var jag med där. Minns inte vad jag hade för nick men var mycket aktiv p mailinglistorna.

Det var med MacPower som förebild + lite andra ideer jag och min nuvarande affärspartner Stefan startade MacSveriges webbplats på nätet. Det var tänkt att bli något liknande, planerna var stora. Sedan kom lite drägg från MacNytt och saboterade det hela. Trist.

/Ola

  • Oregistrerad
  • 2003-11-21 15:23

*Kommer ihåg när man stoltserade med sin hypersnabba G3 266 Beige och oj vad alla blev impade :)*

Visst hängde man på Macpowers Hotline-server. Där hette jag Rakbladet. Liksom på Reddwarf, till den också gick i graven.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-21 16:26

Det tycks vara få av de gamla macpower/reddwarf rävarna som känner till att hotline-communityn lever vidare idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-21 16:36

Jepp, då som nu har jag acke som nick.

  • Medlem
  • 2003-11-21 16:41

Från sista dagen på Macpowers HL-server.

vettefan vem som gjort dumpen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-21 19:57

Vilka minnen. Känner igen en hel del namn.

Vi har MacPower.se registrerad sedan länge. Ropa till om ni kommer på något kul att göra med domänen

Bevaka tråden