Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eRedovisning och X?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-12-03 08:28

Hej
Finns det någon som har fått PostGirots funktion eRedovisning att funka i Mac/X?

ePostGirot funkar bra men inte eRedovisning. Har testat med Safari, Explorer och Netscape.

Jag får det att funka med Netscape ibland, men aldrig med Safari.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-12-03 08:54

OK. Skönt att höra att man inte är ensam om problemet. Jag fick det oxå att funka med Netscape för drygt ett halvår sedan. Men nu går det som sagt inte!
Mest frustrerande är ju att det kanske funkar "ibland".
Har du ändrat någon inställning i Netscape?

Någon annan med en lösning på problemet?

Tacksam för all input.
/Bauer

Slopa postgirot och gå över till bankgiro.
Bankgiro är mycket lättare att hantera.

  • Medlem
  • 2003-12-03 11:34

Iofs ingen OSX-lösning, men hittills har jag använt Netscape (en gammal sur 4.72) i classic. Det fungerar än så länge varje gång...samma lösning använder jag för handelsbankens internetbank för övrigt. Tids nog kommer förhoppningsvis fixar så man kan lämna classic helt...

  • Medlem
  • 2003-12-03 13:35

Prova Mozilla 1.5. Funkar, men om man vill byta månad måste man gå tillbaka till inloggningssidan och logga in igen.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-12-03 15:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av joje
Prova Mozilla 1.5. Funkar, men om man vill byta månad måste man gå tillbaka till inloggningssidan och logga in igen.

Tackar! Jag testar i kväll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-04 00:24

---- Hur fungerar själva ePostgirot med Safari då?

De gör ju allt för att man ska gå över till ePostgirot... Höjer priset på den manuella hanteringen och försämrar villkoren så att alla ska ansluta sig till den elektroniska varianten.

/En som hittills kör med gula kuvert.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-12-04 07:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av mirydh
---- Hur fungerar själva ePostgirot med Safari då?

De gör ju allt för att man ska gå över till ePostgirot... Höjer priset på den manuella hanteringen och försämrar villkoren så att alla ska ansluta sig till den elektroniska varianten.

/En som hittills kör med gula kuvert.

Jag är klart nöjd med ePostgirot. Har i mitt fall alltid funkat klockrent med Safari.
Däremot funkar fortfarande inte eRedovisning tillförlitligt
Jag har testat med Mozilla, Netscape, Explorer o Safari....
Riktigt frustrerande! Det funkade ju för ett halvår sedan med Netscape!

Jag har mailat problemet till PG som rekommenderar Netscape 7 om man kör X. Jag har upplyst om att det finns fler som upplever problemen. Det funkade ju inte ens när jag desperat försökte från en PC.

....och ePostGirot som alltid funkar *suck*
:rolleyes:

/Bauer

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2003-12-04 14:39

Jag faktiskt problem med windows också. Brukar alltid få försöka logga in ett par gånger innan det funkar?

Blev verkligen sur när jag upptäckte problemet med eredovisningen på macen, tills jag provade med Mozilla Firebird som faktiskt fungerade.

Så prova detta

Jag använder Camino för eRedovisning, det funkar hjälpligt. Men om man vill byta månad måste man som sagt gå tillbaka till inloggningssidan och logga in igen...

Jag ägnade 1,5 timme idag åt att få ut tio kontoutdrag från eRedovisning. Funderar på att skicka en faktura till PostGirot för sveda och värk...

ePostGiro företag fungerar däremot utmärkt med Safari - det enda problemet är att bilderna laddas såååå långsamt. Om dom hade vett nog att bygga in (en ny version av) eRedovisningen i det vanliga ePostGirot skulle saker och ting bli mycket bättre...

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2003-12-05 09:54

Monkeyboy: Ja hade dom byggt in eredovisning i epostgirot hade varit perfekt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-12 14:55

Håller också med om att de borde bygga in eKontoutdrag i ePostgirot!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-05 08:25

Har problem med eRedovisning men nu så testade jag Netscape 4.6 och då funkar det. Netscape 7 kräver att man startar om läsaren för att kolla en ny månad men 4.6 lirar, får köra classic men det är ok för mig!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-04-05 10:54

Jag kör postgirot, inklusive eredovisning, i safari utan problem, men med tillläggsprogrammet "Safari Enhancer" i burken. Välj "Mozilla.1.1" under "user agent" i "debug"-menyn, och kör så det ryker....

Detta fungerar också med t ex SEB i saffari under OSX......

1
Bevaka tråden