Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem ger mig ett jobb?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-12 19:08

Hej. Jag är desperat.
Jag vill ha ett jobb.
Butik, diskplockare, journalist, översättare, copy, städare.
Vad som helst.

Någon härinne som har några tips?!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-12 19:11

Jag var i samma sits i höstas, valde att börja plugga i stället. Men det är svintrist just nu, förstår fullständigt hur det känns för dig. Har skickat säkert ett hundratal jobbansökningar, ofta utan att ens få svar - och jag är ändå ganska kompetent & erfaren inom de områden jag sökt jobb. Så jag skriver detta för att jag känner medlidande.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-12 19:12

Tack PF. Jag har varit där du var i höstas, men nu går det inte att plugga mer

  • Oregistrerad
  • 2004-01-13 16:20

Seriöst. Är det ingen som behöver lite extrapersonal till sin arbetsplats i Göteborg?
Anything...

Beskriv dina kunskaper, vad du är bra på och vad du vill jobba med. Det är en bra början, då kanske någon får upp ögonen för dig här på 99mac

Översättare? Vilka språk talar vi om?

Jag tror att alla är totalless på att plugga just nu. Det känns fördjävligt. jag lyckades dessutom glömma att tacka ja till mina studieplatser så ni får gärna ge mig ett jobb också, om jag inte skulle få nån reservplats…

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-01-13 19:30

Samma här: Jag behöver också ett jobb: ALLT beaktas och övervägs! (Så länge det kan betecknas som seriöst, har avtalsenlig lön och är något jag borde klara av. Fast jag klarar det mesta ;o) )

Pelle:
Jag kan nog fixa ett restaurangjobb åt dig i GBG. Servering, bartender. Inga feta pengar, men det betalar hyran och sätter mat på bordet medan du letar efter annat. Maila mig på anders snabel-a liljeqvist punkt com.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-13 20:07

Titta, änglar finns, men det är ju rätt vanligt i Göteborg, förvisso... Stockholm behöver komma in i matchen. Snyggt jobbat, Anders - sån't där gillar vi!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-14 00:41

En gammal Läxpressenredaktör har fått mejl.

  • Medlem
  • 2004-01-14 01:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pelle Gustavsson
En gammal Läxpressenredaktör har fått mejl.

Ursäkta OT: men menar du Läxpressen på Lindälv i Kungsbacka? Såg att Anders undervisat där. Där tillbringade jag min gymnasietid

/majk

  • Oregistrerad
  • 2004-01-14 02:13

Nu hamnar vi en bit OT, men visst menar jag den Läxpressen. Anders var redaktör 94/95, jag var det 96/97.
Hans årgång var rolig. Min var det inte:(

När gick du där?

  • Medlem
  • 2004-01-14 15:39

Jag tog studenten 2001. Var dock inte med i läxpressenredaktionen. Kul sammanträffande hur som helst

Coolt. Jag tog studenten '95 vilket - hemska tanke - medför 10-årsjubileum nästa år. Jag har fortfarande kvar en inbunden årgång av den gamla skoltidningen.

  • Medlem
  • 2004-01-14 19:30

Min storebror måste föresten ha tagit studenten 96, också på Lindälv.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-15 16:28

Nu blir det snack om allt möjligt här, men jag drar tillbaka det. Jag tackar ödmjukast för din hjälp, Anders. Tyvärr bidde det inget, men varje samtal med en arbetsgivare som säger nej för en närmre den arbetsgivare som säger ja.

Någon annan som har några sköna tips?

  • Medlem
  • 2004-01-15 16:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Jag tror att alla är totalless på att plugga just nu. Det känns fördjävligt. jag lyckades dessutom glömma att tacka ja till mina studieplatser så ni får gärna ge mig ett jobb också, om jag inte skulle få nån reservplats…

Du skall vara illustratör och inget annat. Du är både kreativ och tekniskt skicklig… Ut och sök jobb pojk…

Pelle, har du ett CV som du kan lägga ut på nätet? Mycket lättare att hjälpa dig om man vet vad du kan och har gjort tidigare..

Ciryon

Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Du skall vara illustratör och inget annat. Du är både kreativ och tekniskt skicklig… Ut och sök jobb pojk…

Testat att söka jobb som illustratör nån gång?

Men har du ett på lager så lyssnar jag

OT: Jag har också varit med Läxpressen-redaktionen på Lindälv!

Vilken liten värld vi lever i! Tog studenten 2001 tillsammans med majk, så det var några år efter er!

Nu skall jag med ett leende på läpparna återgå till mitt tentapluggande.

//fredrik

För att citera min gode vän jstfrasse, jag gör praktiskt taget vad som helst för pengar...:D

  • Oregistrerad
  • 2004-01-15 23:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Pelle, har du ett CV som du kan lägga ut på nätet? Mycket lättare att hjälpa dig om man vet vad du kan och har gjort tidigare..

Det kommer. I morgon, hoppas jag, annars väldigt snart.

Pelle

ring astra tech i mölndal. rätt segt jobb, men dom behöver säkerligen folk.

1
Bevaka tråden