Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Växjö!

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!

Finns här några mac-användare från Växjö? Kan va bra att veta!=)

Mvh Christian

  • Oregistrerad
  • 2004-01-20 23:58

Jajamensan, Mac användare finns även i Växjö - det vackraste kalhygget i Småland

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2004-01-21 03:54

Själv är jag fd Växjö-bo Så jag räknas lite halvt så där hehe

Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter Esse
Själv är jag fd Växjö-bo Så jag räknas lite halvt så där hehe

Du är en förvirrad Bleking

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2004-02-04 19:20
Ursprungligen av Andersson:

Du är en förvirrad Bleking

Ah shut up! Din bastardo!

  • Oregistrerad
  • 2004-02-04 19:50

Absolut. Växjö är ett trevligt ställe.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2004-02-05 08:35
Ursprungligen av Gislaved.net:

Absolut. Växjö är ett trevligt ställe.

Växjö är en ganska regnig liten håla med stort komplex, men visst, den har sina trevliga sidor också.. som.. hmm.. uhm.. jo.. ehh.. ja, den har en Moské... eller snart.. fast det har ju vi också.. hmm, Växjö har.. hmm.. ehh... typ... en biograf?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-05 12:25
Ursprungligen av Peter Esse:

Växjö har.. hmm.. ehh... typ... en biograf?

Jag tror till och med att det finns två.

Växjö för mig är bio och ÖB

Jag föreslog för länge sedan att vi skulle samla ihop folk och inmundiga diverse alkoholhaltiga drycker.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-02-07 10:02
Ursprungligen av Andersson:

Växjö för mig är bio och ÖB

Märkligt! Exakt det var Växjö för mig också under alla de år jag bodde i Älmhult! )

Det händer mycket i Växjö. Jag tycker Esse är lite negativ. Det spikas och hamras överallt och det flyttar in en massa människor. Ett norsk bolag har lagt fram ett förslag att bygga om Värendsvallen (fotbollsarenan) med närområde för 2 miljarder. Nya fotfollsarena, ny ishockeyhall, 400 lägenheter och en massa annat.

Klart vi macnördar i regionen ska träffas och snacka lite skit. Snarast!

Jag är fd Växjöbo men det var nog 15 år sedan jag bodde där och 10 år sedan jag var där. Förrhoppningsvis är allt tok som man ställde till med preskiberat... Minns staden med positiva tankar men i 20 årsåldern blev allt suddigt:)

6 mil från Växjö i Ljungby...

  • Medlem
  • 2004-02-07 09:25

jag ska till växjö vecka 8, o röja plajset

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-08 19:20

Tjooo är oxå en växjöbo

Tjena! Här är jag igen! Kul att det var så många som svarade... Själv är jag väl ingen egentlig växjöbo, vilket jag kanske skrev förut, utan en simpel student boendes på campus. Men då Växjö är min första "stad", då jag är från landet, så blir det som att det känns mycket som hemma. Japp! Vi får fixa nåt slags samkväm? Vilken ålder har ni andra här uppnått? Själv är jag 23. Kan vara intressant att ha koll på;-).
Vi kan ju göra så att vi tar varandras ICQ-nummer vi som är växjöbor, förutom att fixa fest så kan det vara sjysst vad det gäller diverse problem eller om man skulle vilja sälja/köpa/byta mac-prylar.

Ingen som är riktigt tekniskt kunnig, speciellt vad det gäller PBG4/titanium och skulle vilja komma över och kika på min snart icke-fungerande dator?

Ha det gott folks!

  • Medlem
  • 2004-02-27 13:09

Omar was there

Växjö, home of Omar during 40 years.
Finns en minnestavla på Pär Lagerkvists väg 11.
Kan nog tänka mig att komma om jag kan samordna med annan aktivitet.

Växjöbo här!

Så... vad sägs om macpub i växjö? Vi kan vara hemma hos mig;-).

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2004-03-02 14:05

Va?
Skulle inte Harrys passa bättre då!

Jupp. Det låter som en bra idé. Har aldrig varit där men det kan väl vara sjysst. Hur många håller på det? Loft funkar väl också...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-06-13 18:50

Tjo! Jag e också Växjöbo.
Tråden är några månader gammal, men men..

Jag har precis beslutat att byta ut min stationära PC mot en PB G4 17". Finns det någon här i närheten som har en sådan som man kanske kan få provköra innan jag beställer en?
15"aren har jag sett, men 17"aren skulle vara intressant att se innan jag tar mitt slutgiltiga beslut.

Ursprungligen av Hallon:

Tjo! Jag e också Växjöbo.
Tråden är några månader gammal, men men..

Good tråds never die

Bättre sent än aldrig ;).. jag är nog också fuskväxjöbo.. campus är en egen liten värld

1
Bevaka tråden