Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svarta listan

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ni sett följande sida:
http://www.svartalistan.com/25-1.htm

Dom tar emot anmälningar ifrån konsumenter som blivit dåligt behandlade. Jag blev förvånad över hur små grejer som blir anmälda - i många av fallen ser jag framför mig vilken person det är som skrivit långa, konstiga klagomål fyllda av oväsentliga detaljer. Eller är det bara jag som ser det så?

(jag/Speedmania fick ju också ett surtpåhopp i Speedmania forumet häromdagen ifrån en jättearg kund som tyckte vi var skojare etc. läs mer om hur det slutade )

Det är väldigt lätt att göra en stor grej av något som kan vara ett missförstånd - jag tror att "mänskliga faktorn" är mer omfattande orsak än "ondskefulla företag".

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-01-28 09:40

Det visar också på hur viktigt det är att man faktiskt kommunicerar med sin kunder och verkligen försäkrar sig om att de är nöjda.

Har man inte hört något från kunden på ett tag, så kan man inte ta för givet att han är nöjd.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-28 10:03

Fast det intressant med sådana sidor är ju inte anmälningen utan antalet anmälningar.
Lite trist att den informationen låg lite insmugen (på alla "vyer" jag kikade på), vilket gör att sidan käns lite förfelad...
Tycker dock att sådanahär register är bra, och tusan så mycket bättre än Sverker et al

  • Oregistrerad
  • 2004-01-28 10:12

Lite fakta angående www.svartlistan.com:

KÄND SPAMMARE "KÖPTE" SVARTA LISTAN

Webbplatsen Svartalistan.com som sedan flera år drivits ideellt av Åke Jacobsson, har publicerat information om företag som misskött sig, spammar eller skickar falska fakturor.
I slutet av förra året kontaktades Åke Jacobsson av en person som var intresserad av att köpa webbplatsen. Det visade sig senare vara den kände spamskojaren Christian Lärka som ville köpa webbplatsen. Han fick full tillgång till webbplatsen, inklusive möjligheten att skapa e-postkonton. Han började i december att skicka ut meddelanden undertecknade Jacob Åkesson, där han uppmanade till donationer till denna välrenommerade lista.

Dessutom registrerade han varning.se, en exakt kopia av svartalistan.com där man även kan se Svensk Handels varningslista som om det vore hans egen, med skillnaden att hans eget företag Avidus där han rbjuder 250 000 e-postadresser till salu givetvis inte finns med.

Åke Jacobsson har nu återtagit kontrollen över svartalistan.com, men påpekar att de anmälningar och åsikter som skickats efter den 26 november 2003 inte kommit fram till honom utan måste skicka in igen.

Christian Lärkas företag Avidus AB (556592-7182) har försatts i konkurs.

Källa: Computer Sweden, Eko

/ Perry

En sak jag reagerade på är att all information på sidan modereras - alla inlägg och alla anmälningar. Du kan inte skapa ett inlägg i "forumet" utan att Åke godkänner det.

Hittade "anmälan" mot AppleStore också:
http://www.svartalistan.com/a-1.htm

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-01-28 10:46

Skrämmande!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-28 11:01

Jag läste inlägget om/mot applestore...
Här är ett klipp från hans inlägg:

"Jag är så otroligt besviken på hur Apple har skött sig. Jag har fått TJATA till mig ersättning för det besvär och den tid jag lagt ner på dem. Men framförallt så har jag fått tjata till mig möjligheten att få handla en produkt från dem"

Man bör givetvis inte dra alltför snabba slutsatser efter att ha kollat igenom en site i ett par minuter men den där svartalistan sidan känns som ett tillhåll för ...en viss typ av männsikor.
Att den dessutom under en period varit uppköpt av en kille med tveksam verksamhet ger inga pluspoäng...
Det kanske finns en anledning till att applestore-snubben fick tjata sej till att få handla där igen - han kanske skapade mer kosntader än vinster för dem...

mina 2 cents
/jensa

1
Bevaka tråden