Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt distrikt: Linköping

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vi har startat ett nytt lokalt forum för Linköping med omnejd. Hit räknas till exempel Nyköping, Norrköping, Söderköping (ända ner till Västervik), Motala mfl.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-12 08:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Vi har startat ett nytt lokalt forum för Linköping med omnejd. Hit räknas till exempel Nyköping, Norrköping, Söderköping (ända ner till Västervik), Motala mfl.

Tack, det va en trevlig nyhet!

Östergötland är ju naturligt "Linköpings omnejd". Västervik och Nyköping känns lite mer generöst (då ligger ju Jönköping på ungefär samma avstånd) men det kanske passar in med tanke på de andra "distrikten".

Det är ju kul att sitta precis i centrum.

Det hade varit kul att samla en massa 99macanvändare ifrån området för en pubkväll - då kommer jag och Mats förbi och säger hej också!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-12 14:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Det hade varit kul att samla en massa 99macanvändare ifrån området för en pubkväll - då kommer jag och Mats förbi och säger hej också!

Låter ju som en strålande idé!
Mycket bra förslag

Det är aldrig fel att hitta andra mac-användare på orten.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-12 15:09

Va fan! Norrköping är väl inte Linköping med omnejd! Jag vänder mig mot denna diskriminerande formulering.

Jag räknar mer Linköping till kategorin Norrköping med omnejd.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-01-12 16:11

Vad kul!

olov

  • Oregistrerad
  • 2004-01-12 16:19
Citat:

Va fan! Norrköping är väl inte Linköping med omnejd! Jag vänder mig mot denna diskriminerande formulering.

Helt ok formulering tycker jag:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-12 18:26

Det är ju underbart, hade faktist funderingar på att ta upp detta.

Har blivit fler och fler av oss från dessa trakter på 99mac, det är kul. Linköping med omnejd är det ju självklart, huvudorten i länet.

Kan passa på att tipsa om de lokala MUG:arna häromkring, Linköpings Macintoshanvändarförening, MacLin och Norrköpings Macintoshanvändargrupp, MacPeking.

Svanerik, du pluggar ju på Linköpings Universitet på 'minicampus' i Norrköping

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2004-01-12 19:29

Mkt trevlig idé. T o m folk ifrån den västra kanten av Ög kan tänkas ansluta till en pubkväll i residensstaden.
Någon som har ett bra hak att rekommendera?

Citat:

Skrevs ursprungligen av svanerik
Va fan! Norrköping är väl inte Linköping med omnejd! Jag vänder mig mot denna diskriminerande formulering.

Jag räknar mer Linköping till kategorin Norrköping med omnejd.

Det var faktiskt sant för hundra år sedan. Numera har Norrköping bara kvar en bråkdel av storstadskåkarna som byggdes då.

Jag tillåter mig att tänka på "distriktet" som "Östergötland med omnejd".

Åhå...Linköping! Inte visste jag att det fanns så många 99macare här. Skoj!
Jag har bara känt till Ingemar Ragnemalm (next door) tidigare....!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-12 23:11

Ja jag är i alla fall positiv... Jag skojade mest. Blir det pub kommer jag!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-12 23:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av svanerik
Ja jag är i alla fall positiv... Jag skojade mest. Blir det pub kommer jag!

Skojar mer eller mindre gör vi nog alla. Den ständiga fejden mellan Linköping och Norrköping...

Pub, jag är på.

Absolut...

Som nybilven Maciot skulle det absolut vara kul med en Macpub, då får jag både öl och lite goda råd från er Macexperter (=

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-01-08 15:35
Ursprungligen av Loevet:

Som nybilven Maciot skulle det absolut vara kul med en Macpub, då får jag både öl och lite goda råd från er Macexperter (=

På, jag med.

Vi som bor i Skitköping (Nyköping) tittar sällan neråt Östergötland, det går lika fort, eller fortare, för oss att åka till Stockholm som att åka till Linköping.
Norrköping m fl orter är bara ställen man passerar när man är på resa söderut.
Vi får bilda ett eget distrikt här, vi är ju i alla falll ett par, tre stycken.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2004-02-06 20:39
Ursprungligen av Nurell:

Vi som bor i Skitköping (Nyköping) tittar sällan neråt Östergötland, det går lika fort, eller fortare, för oss att åka till Stockholm som att åka till Linköping.
Norrköping m fl orter är bara ställen man passerar när man är på resa söderut.
Vi får bilda ett eget distrikt här, vi är ju i alla falll ett par, tre stycken.

Ja, absolut. Klart att vi ska ha Distrikt Nyköping! Pubaftnar på McEwans (lokalpuben på öster), det blir grejt. Ger mig tusan på att vi kan få ihop fem deltagare på våra möten.

Ursprungligen av Hasse A:

Ja, absolut. Klart att vi ska ha Distrikt Nyköping! Pubaftnar på McEwans (lokalpuben på öster), det blir grejt. Ger mig tusan på att vi kan få ihop fem deltagare på våra möten.

Jag tror att vi skulle kunna bli sisådär en 7 - 8 stycken och ev. en kvinna också.

Jag är på!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-30 10:32

mumsigt.. synd bara att jag inte hittar till ngt förutom hangaren o gamla k2hallen i lkpg så om det blir macpub så måste ngn rita en karta åt mej! har jag pengar så kommer jag på studs. !

Citat:

Skrevs ursprungligen av CoolUmbo
Åhå...Linköping! Inte visste jag att det fanns så många 99macare här. Skoj!
Jag har bara känt till Ingemar Ragnemalm (next door) tidigare....!

Hm... Knepigt med alla festliga alias ibland. Vi får väl reda ut det om det bli en träff någon gång.

Nurell: Jag trodde nästan att ni i Nyköping drevs hitåt av föroreningarna och huspriserna på andra sidan. Är det bara Stockholmare som har sommarnöjet i Östergötland? Men inte är väl Nyköping "Skitköping"? Ni hade ju stor tvålfabrik en gång i tiden. Eller blev ni "Skitköping" när ni inte var "Tvålköping" längre? (För den är väl nedlagd?)

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2004-01-30 21:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ingemar Ragnemalm
Hm... Knepigt med alla festliga alias ibland. Vi får väl reda ut det om det bli en träff någon gång.

Nurell: Jag trodde nästan att ni i Nyköping drevs hitåt av föroreningarna och huspriserna på andra sidan. Är det bara Stockholmare som har sommarnöjet i Östergötland? Men inte är väl Nyköping "Skitköping"? Ni hade ju stor tvålfabrik en gång i tiden. Eller blev ni "Skitköping" när ni inte var "Tvålköping" längre? (För den är väl nedlagd?)

Och Tvålfabriken blev ett vidlyftigt hotell, som numer tvättar av oss nattlogibehövande våra surt förvärvade slantar.
Ett visst födgeni verkar i alla fall karakterisera er nyköpingsbor.

Men välkomna ner på ÖstgötaPub då det sig begiver!

Tänk att jag missat detta !
En liten pubafton kan ju bli riktigt kul, men med tanke på att LIU har campus både i Linköping, Norrköping och Motala så kanske man skulle ta och ha tre pubkvällar istället för en... som : fest i dagarna tre !

  • Oregistrerad
  • 2004-02-04 15:09

mumma.. men en pubis i norrköping måste vi juhe kunna skrapa ihop.
/tycka bestämt/

  • Oregistrerad
  • 2004-02-05 18:36

Jag håller med föregående talare.

Frågan är bara var, hade varit sommar hade jag föreslagit Trädgår'n... Men vid den här årstiden !?
Cromwell !?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-02-05 20:24

Vi i MacPeking har haft pubar på Harrys, Bishops och Highlander.

Kommer förresten direkt från vår veckoträff i MacPeking. Dock bara med en slät kopp kaffe, och en massa snack naturligtvis.

Nästa vecka blir det tyvärr inget då nästa alla var upptagna på annat håll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-05 20:30

Jag är på om det blir pub i Norrköping och jag råkar ha råd att gå ut just då...

Bevaka tråden