Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En första MacPub

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-08 20:24

Det vore trevligt att träffas för en MacPub den närmaste tiden. De stora frågorna är var och när. För att först och främst svara på frågan var, i vilken stad, röstar du på det alternativ du tycker är bäst.

Jag nämde ett förslag på tidpunkt i denna tråd. Det lät i den tråden som om de flesta intresserade befann sig i Norrköping, men som tur är finns det folk som vill ha en MacPub i Linköping. Därav denna tråd och omröstning, för att klargöra var den första puben skall bli av.

Ett förslag på tidpunkt:
Någon dag under vecka 10 (1-7 mars). Hur många är intresserade och har möjlighet till detta, och i så fall vilken dag passar bäst?

Ja, än så länge verkar det riktigt muntert !

En för Norrköping - 33.33%
En för Det kvittar, jag kommer till båda städerna - 33.33%
En för Jag kommer inte alls - 33.33%

Cromwell !?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-08 22:34

Två förslag på Cromwell i den tidigare tråden. Jag tycker Cromwell kan fungera jag med, tror jag... Är det den jag tänker på, funkar den bra för min del.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 12:16

cromwell e inga problem.

Jag bjuder på första ölen till alla som kommer iallafall. Med lite tur kanske vi även kan komma ner om datumet stämmer!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-09 13:30
Ursprungligen av Björnström:

Jag bjuder på första ölen till alla som kommer iallafall. Med lite tur kanske vi även kan komma ner om datumet stämmer!

Wuhuuu!
Vi får väl anpassa datumet...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 16:55
Ursprungligen av Björnström:

Jag bjuder på första ölen till alla som kommer iallafall. Med lite tur kanske vi även kan komma ner om datumet stämmer!

Najs då.. när kan du då så bokar vi därefter. -om jag har pengar-

Och om man är en liten spoling på 18 år kommer man såklart inte kunna komma på grund av att många ställen resonerar som så att spolingar på 18 år inte har där att göra... Eller?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 19:53

Wow, kommer Björnström så kommer jag. Äh, jag kommer i vilket fall. Tar med min nya iPod som jag får i morgon så ni kan få dregla på den.

Cromwell är stabilt. Är torsdag klockan 19:00 bra? Jag tror att spolingar på 18 år kommer in på cromwell då.

Senast redigerat 2004-02-09 20:13
  • Medlem
  • 2004-02-09 23:52

Häpp! Jag röstade på Linköping för att jag är så lat och inte orkar ta mej till Peking.
Men blir det Norrköping ändå (vilket det nästan verkar som på diskussionen) får jag väl försöka pallra mej dit ändå. Om jag får för familjen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-10 00:02
Ursprungligen av wlao:

Häpp! Jag röstade på Linköping för att jag är så lat och inte orkar ta mej till Peking.
Men blir det Norrköping ändå (vilket det nästan verkar som på diskussionen) får jag väl försöka pallra mej dit ändå. Om jag får för familjen...

Jag kom på att jag borde röstat på Linköping. Dum som jag var röstade jag på att det kvittar. Visst föredrar jag starkt Linköping, men jag kommer till Norrköping med. Kanske borde jag skapat ytterliggare alternativ. "Linköping, men kan komma till Norrköping om det blir av där."

Mest att jag är lat som gör att jag inte känner för att dra till Norrköping. Gratis är det dessutom med campusbussen. Nåja, vore iofs kul att ta en öl med lite mac-folk nån gång.

  • Medlem
  • 2004-02-12 23:18

Kör på blue ribbon så kommer alla in

Ursprungligen av wise:

Kör på blue ribbon så kommer alla in

Huvaligen! Stället är väl helt ok. Om man vill dansa med 18-åringar. HG är min favorit.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-16 12:22

nå... blir det ngt eller ? -undrar-

  • Oregistrerad
  • 2004-02-16 12:27

Jaaa... Hur blir det nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-16 14:22

Jag har tidigare gett förslag på datum, något som alla måste komma överrens om...

Vecka 10 är en allmänt dålig vecka för mig. Har bara tid för en pub på måndag-tisdag.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-17 10:25

För mej e problemet Linköping. Ta sej dit för en öl, eller 2. Min ekonomi palalr nog inte tågresa framotbx, o sen nåra öl. =/ om inte ngn har en rolig bil som man kan platsa i runt den 25:e isf.. 27:e ? eller 26:e ?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-23 11:31

vart det ngt eller ?

HG skulle passa för mig. det är 200m.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-06 23:43

Eftersom en del Norrköpingsfolk verkar bestämt sig för att hålla en Macpub tillsammans med MacPeking den 18 mars, föreslår jag att vi håller en Macpub i Linköping innan dess.

Vad sägs om den 15, 16 eller 17 mars? Hur många har möjlighet någon av dessa dagar? Förslag på ställen?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-09 09:47

neee.. ni ska inte macpuba före oss.. -morra, hota med windoze ekspe bugglista-

Varför inte passa på att snacka Mac i samband med att Macoteket öppnar i Lkpg i slutet av Januari?
Jag är på men bara om det är i Stora Stolta Linköping

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 16:44
Citat:

...Macoteket öppnar i Lkpg i slutet av Januari?

Coolt!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 12:49

snajs

1
Bevaka tråden