Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trevlig pubkväll i Norrköping

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-03-18 22:23

Nyss hemkommen från en trevlig kväll i Macens tecken på Bishops Arms i Norrköping.
Vilka var där?
Boz, Gunnar B, Mr Wall, DimeR, Christina, Emma och Lennart E.

Enda beklagliga var att den ende som inte sedan tidigare ingår i MacPeking-kretsen var DimeR.
Hörni Norrköpingsbor, lite mer liv har ni väl i kroppen?

Vi hoppas på bättre uppslutning nästa gång.

Tyvärr hade vi inte med någon kamera.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-18 22:51

Hade gärna kommit förbi, men tyvärr är verkligen stressad. Har ett stort projekt som skall inlämnas snart, men får väl ta det nästa gång.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-19 07:21

Mycket trevligt. tackar för en kanonmysig kväll.
Kamera. d hade jag ju på mobilen. Det skulle jag ha tänkt på.
Men det kanske var lite för mörkt.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-19 09:26

Jag ville komma men jag var också väldigt stressad och upptagen. Jag kommer nästa gång!

Även jag måste krypa till korset och erkänna att jag lät arbetet gå före,
jag skall bättra mig till nästa gång. Och till skilnad från igår skall jag vara billös...
Det är så tråkigt att inte kunna sitta ner i glada vänners lag och njuta av en liten öl.
Det är snart nog ett år sedan sist, så det kan tänkas vara tid nu !
Så får det bli till nästa gång, och då skall jag som sagt vara billös.

// Christopher

Och jag blev i sista stund tvungen att arbeta över. Ska göra allt för att komma nästa tillfälle.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-19 14:52

-workoholics-

  • Oregistrerad
  • 2004-05-19 13:16

Dags för en nysammankomst snart ?

  • Medlem
  • 2004-05-19 19:21

Jajamensan!

MacPeking har tänkt sig avsluta våren med sammankomst onsdag 26/5 kl 18.00 antingen hemma hos Bosse Z eller på lämplig pub. Då det var litet oklarheter på årsmötet (delvis undertecknads fel/okunskap när det gäller förenings-skatt) måste några minuter ägnas åt detta. Där efter är det fritt fram för Mac-prat!

Kan också meddela för intresserade (läsare av Norrköpings Tidningar kanske minns min stora fajt med Landstinget i Östergötland för ett par år sedan om hemPC och att man då inte erbjöd Mac) att Landstinget i Östergötland skall presentera nya hem-dator paket nu på fredag 21/5 och då skall Mac finnas med som alternativ!!! Detta trots att varken jag eller någon annan "bråkat" denna gång! Har IT-experterna (Microsoft-experterna) inom Landstinget hört talas om Mac OS X?

Mac-alternativ

Går bra med vilket som, pub eller hos Bosse, men det kanske är lättare för en del att hitta till en pub?
Härligt att det äntligen finns en möjlighet att välja Mac på Landstinget. Frugan jobbar på Vrinnevi.
Var det den 27 det skulle vara visning av olika modeller?

Lennart

  • Medlem
  • 2004-05-21 20:23

När det gäller mötet på onsdag står det helt öppet att föreslå olika "lokaler". Jag vet att det är flera som har tyckt att vi skall vara på en pub. Fortsätt gärna och föreslå vilken pub.

När det gäller "hem-Mac/PC" på Landstinget i Östergötland kan man se alternativen här:
http://www.lio.se/utm/gen1.asp?CategoryId=458
Se instruktioner där för hur man loggar in. Kort finns följande Macar med: iMac 17, 1.25 GHz, PowerBook 15, 1 Ghz (combo), PowerMac G5 2x1.8 Ghz, 19 LDC-skärm.
Kan meddela att undertecknad beställde G5:an omedelbart imorse ;-)!

Bosse

  • Medlem
  • 2004-05-21 20:30

När det gäller visning av alla hemPC/Mac-erbjudanden, anger man det till 27/5 kl 10-15 personal-matsalen på Vrinnevisjukhuset.

I´ll be there!
Bosse, som överväger att ta på mig min Apple T-shirt, Apple-keps och "digga" med iPoden i öronen ;-)!!

1
Bevaka tråden