Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är idén med Mac-pubar i Stockholm skrotad?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-12 12:48

Det har inte hänt något på väldigt länge nu... Föreslår att vi ses på något ställe där det finns många ölsorter, exempelvis Akkurat.

Är idén med Mac-Pubar i Stockholm skrotad?

Ursprungligen av Mondo:

Det har inte hänt något på väldigt länge nu... Föreslår att vi ses på något ställe där det finns många ölsorter, exempelvis Akkurat.

Håller med dig Mondo. Jag själv börjar bli väääääldigt törstig. Finns det inga fler??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-13 14:52

Hmmm, det verkar inte finnas något som helst intresse av Mac-pubar i Stockholm. Det är nog lika bra att vi lägger ner planerna. Hur var det nu? Är 99mac Sveriges ledande Mac-forum eller inte?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-13 15:25

Vad trist! Jag hade gärna hakat på och fått träffa andra Maccers i Stockholm
Akkurat är ett bra ställe, trots att jag inte dricker alkohol...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-14 17:28

Ja, det är synd, men det finns tydligen inget intresse av Mac-pubar i Stockholm.

Är idén med Macpub i Stcokholm skrotad?

Ursprungligen av Mondo:

Ja, det är synd, men det finns tydligen inget intresse av Mac-pubar i Stockholm.

Nej vi får nog träffas vi tre och ta en öl. Då får ju du Swede träffa oss riktiga Maccers. Hade jag haft plats för Er bland alla mina Mac så hade ni kunnat komma hem till mig.
Nej skärpning Macvänner. Är det verkligen ingen mer som varken är törstig eller hungrig??

  • Oregistrerad
  • 2004-03-15 08:33

Jag tror det är enklare att få folk att komma om man spikar tid & plats, jag är klart intresserad av att hänga på, men som sagt det beror på när det blir

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-03-15 09:16

Skulle det inte kunna vara en i vecka 17?
För då är jag i Stockholm på kurs. Vore kul att träffa alla, bara varit på en mac-pub förut...

  • Oregistrerad
  • 2004-03-15 11:06

Dudes! Klart vi ska dricka öl!!
Majstro himself bjuder juh den 4:e Maj --> http://99mac.se/forum/showthread.php?t=41751

/jensa

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-03-15 12:34

Men då kan inte jag vara med buhuu

Intresset för ölhävning med likasinnade har alltid funnits, det är endast intresset för att leda och organisera en sådan tillställning som saknas. Tar någon på sig uppgiften kommer vi få minst ett tiotal deltagare, säkert ännu fler.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-15 14:17

Måste detta evenemang "MacPub" haussas upp så mycket!!??

Mitt förslag är att vi bestämmer en lämplig lokal, där vi sedan regelbundet (typ 1:a fredagen efter löning) träffas efter jobbet och svänger ett par bägare å stolt visar upp våra senaste, nördigaste Mac-T-shirts...

Ingen anmälningsplikt, utan de som kan & vill dyker upp, spontant..

Vad tycks,

-Torkel

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-03-16 16:37

Skulle vara kul, fast det skiter sej hårt för mej. Är ju där förre löning, typiskt mej.
Någon som vet nåt kul att göra i Stockholm på kvällarna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-20 13:46

Vilken pub kommer att bli stam-haket då?
Akkurat var nämnt sedan tidigare.... Misstänker att HardRock Cafe kan vara intressant då det ligger ganska nära 99Mac redaktionen....

Annars skyller jag på att jag är en hitflyttad nykterist så jag har inte koll på lämpliga pubar i staden...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-03-20 14:12

Hej!
Tisdagen den 6:e maj kommer en lätt förvirrad värmlänning (jag)att tillbringa kvöll och natt på Arlanda....Så om nån är sugen på en bägare, välkomna sa i vara....:-) Spana efter en liten göbbe med nåt instrument hängande på sig bredvid ryggsäcken.Brukar öla lite vid SAS Radisson, där finns en trivsam pub.
Mvh,
Mikke
GOF= Grumpy Old Fart.....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-20 14:34

ni får komma till göteborg den 2:a...

http://www.offtopic.se/showthread.php?t=39488

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-05-18 16:07

Ingen som har lust att gå ut och göra nåt kul 7-8 juni? Då är jag nämerligen i Stockholm på kurs.
Vore kul att träffas i reallife liksom.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-25 19:40
Ursprungligen av Creops:

Ingen som har lust att gå ut och göra nåt kul 7-8 juni? Då är jag nämerligen i Stockholm på kurs.
Vore kul att träffas i reallife liksom.

Jag har inte träffat o snackat med Macmänniskor sen jag jobbade på Gothia i Linköping. Så jag hänger gärna med på en Pub oavsett var, nästan.

Verkar som Sthlm:folket inte gillar öl, eller har jag fel ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-26 22:46
Ursprungligen av studiox:

Verkar som Sthlm:folket inte gillar öl, eller har jag fel ?

Nädå! Enligt tidningar dricker vi bara sprit!

  • Medlem
  • 2004-05-25 20:43

Well om jag vore en Stockholmare skulle jag givetvis gå på 99mac-pub

. . . men nu så är jag ju i Götet och då går det ju inte ¡¡¡

  • Oregistrerad
  • 2004-05-26 22:32

jag är oxå på. fast jag dricker inte öl, men det mesta annat i alkoholväg går bra. jag äger inte heller nåt mac/apple t-shirt. får jag vara med och leka ändå?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-26 22:51

sprit är bra.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-26 23:11

vin är oxå bra.

1
Bevaka tråden