Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela en kalender mellan oss

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-23 09:23

Hallå

7 anställda på ett litet företag, skulle vilja ha en gemensam kalender. Har kikat omkring lite lätt men inte kunnat hitta att det finns en lösning till iCal eller Entourage?

Skönaste lösningen vore iCal, sen Entourage och i annat fall vad som helst.

Någon som vet hur man kan göra eller har några tips? Vore prima.
Trodde det skulle vara en lätt biff det här, måste väl vara fler som vill dela kalender, men jag hittar tamigtusan inget.
Och att dela varsin kalender är ointressant, ska vara en gemensam kalender, inte många egna.

Hej

vi hade en programvara på mitt förra jobb som heter MEeting maker och den fungerade riktigt bra.
Man kunde boka möten i varandras kalendrar och se vad andra skulle göra.

www.meetingmaker.com

Jag kan aktivera en gruppkalender på mac.se så att ni alla kan dela kalendern och synka mot iCal. Detta är egentligen en funktion som lanseras i version 1.1 av mac.se men det fungerar fint redan nu.

Ursprungligen av Björnström:

Jag kan aktivera en gruppkalender på mac.se så att ni alla kan dela kalendern och synka mot iCal. Detta är egentligen en funktion som lanseras i version 1.1 av mac.se men det fungerar fint redan nu.

Är det något du måste göra manuellt för varje användare som så önskar eller är det en inställning man kan göra på egen hand?

Ursprungligen av Chilawert:

Är det något du måste göra manuellt för varje användare som så önskar eller är det en inställning man kan göra på egen hand?

Både ja och nej. Du klickar på kalendern (eller vilken annan mapp som helst) och sedan på hänglåset för att ange åtkomsträttigheter.

Skriv namnet på det konto du vill ge rättigheter (exempelvis bjornstrom@mac.se) och kryssa i rutorna för respektive rättighet.

Om ett företag använder tjänsterna skapar man en grupp och lägger till användare till gruppen. Sen anger man bara gruppnamnet i rättigheterna (smidigare).

Snerdware har en grej på gång, Groupcal-SVR™, som tillåter kalenderdelning via iCal - utan att ha en Exchange server inblandad. Tyvärr bara i beta än så länge, men ta en titt vet jag.

http://www.snerdware.com/

/Michael

  • Oregistrerad
  • 2004-03-23 12:31

Group Organizer funkar fint

1
Bevaka tråden