Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Repskydd till bärbara

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-04-26 15:04

Jag har tillsammans med tjejen designat ett väldigt enkelt och snyggt fodral som fungerar som repskydd till, framförallt, iBooken. Enkelheten gör att priset kommer att bli väldigt lågt i förhållande till andra lösningar (ca. 150 kr inkl. moms och frakt). Finns det plats på marknaden för en sådan här produkt?

Peter Hedin

  • Oregistrerad
  • 2004-04-26 15:46

Absolut! Har du bilder?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-04-26 15:47

Inga bilder ännu, det måste modifieras lite först.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-26 15:51

Det gör det absolut! Det finns ett i neopren som Macoteket säljer, jag är sådär nöjd med det. Hur ser ert ut? Lägg gärna upp en bild eller maila. MvH/Pentry

Jag ska snart köpa ett skydd för min blivande iBook 12". Lägg upp bilder så fort som möjligt, det finns helt klart en marknad för sådana fodral. För närvarande använder jag ett Tucano skin till min lånedator, dock lite dyr ca 300...

Det finns alltid en marknad för nya produkter, i synnerhet om de är bättre och/eller billigare än sina föregångare.

Jag använder också Tucano Second Skin till min Alu PowerBook i dagsläget, är ganska nöjd men skulle gärna se snäppet bättre skydd utan att smidigheten för den skull blir lidande. Tänker mig exempelvis att det kunde lösas med dubbelt lager textil/neopren/whatever och någon typ av hård skiva däremellan. Som det är idag skyddar det i verkligheten inte mot särskilt oöm behandling. Ibland kan jag även sakna ett handtag men det skulle kanske förstöra enkelheten i själva Skin-idén. Däremot gillar jag flärpen som skyddar datorn från dragkedjan. Om man nu får önska alltså...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-04-26 16:38

Vill poängtera att det är ett repskydd, bra om man har datorn liggandes i väskan tillsammans med böcker o dyl. Det är dessutom billigt så att förvänta sig underverk är nog att be om lite för mycket, just nu i alla fall, men med lite produktutveckling så kanske...

När kan fodralet vara klart för försäljning?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-04-26 16:48
Ursprungligen av macgunde:

När kan fodralet vara klart för försäljning?

Inte innan valborg i alla fall, hela projektet ligger än så länge på hobbystadiet, men det ska väl inte vara omöjligt att få fram ett par tre exemplar för evaluering rätt snart.

Skulle vara roligt ifall du skulle slänga upp lite bilder

bilder skulle nog inte va helt fel nej
jag skulle nog va rätt intreserad av att köpa ett om pris/form är dom rätta

Nu har jag redan köpt ett tucano skin... Den blir ju repig å jävlig medans man väntar...;)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-04 16:54

Beratta garna vilken sorts losning du hade tankt dig. Ar det en vaska eller ar det "klistermarken" eller nagon annan losning?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-05-11 09:18

Här kommer lite bilder, inte av högsta kvalitet dock.

  • Medlem
  • 2004-05-11 09:26

Ser bra ut, men den kan du väl inte sälja för 150:- inkl moms och frakt? Du måste ju leva.

Möjligen skulle det vara kul om man kunde beställa med tryck också.

Ursprungligen av stfm:

Ser bra ut, men den kan du väl inte sälja för 150:- inkl moms och frakt? Du måste ju leva.

Möjligen skulle det vara kul om man kunde beställa med tryck också.

Produktion i Indien?

Dom grå var snygga! Den blå vet jag inte riktigt vad jag tycker om, kanske lite Hajk över den...
Vad är det för material? Hur håller den mot nötning respektive smuts?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-05-11 09:35

Det fanns inte med något foder i den beräkningen, så priset med foder hamnar nånstans vid 200 kr inkl. allt. Ska räkna lite och se.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-05-11 09:39

Det är ett vattenavstötande moccafusk (tror jag) fodrad med bomullstyg för att minska statisk elektricitet. Inte för att statisk elektricitet är något stort problem, har använt en ofodrad variant (i flammigt lila) själv under ett par år.

Jag tar en grå!

J.

1
Bevaka tråden