Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

->> Akut! Mactekniker i Göteborg <<-

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

->> Akut! Kontakt med mactekniker i Göteborg sökes <<-

Jag behöver hjälp att nå auktoriserad Mactekniker i Göteborg i helgen.

Min dubbla 1 ghz lade av tre minuter innan kontorstiden var slut idag.

Cinema Displayen blir mörkare, därefter svart. Stänger av datorn men den vill inte starta om. Med skärmen inkopplad till datorn reagerar inte ens startknappen. Drar man ut kabeln, så ger sig knappen i alla fall från sig ett ljus.

Har ingen aning vad som kan ha hänt.

Känner du någon eller arbetar som mactekniker? Kan du akut kontakta mig *skriver detta fredag* ICQ 275437412 eller info@bold.se

Är mitt inne i ett jobb och får inte förlora marschtakt. Tack på förhand.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-05-14 17:50

har du provat att starta datorn med en annan skärm?

Den går inte att starta om alls. Ger inte från sig ett endaste "surr" men får givetvis testa det.

Senast redigerat 2004-05-14 18:20
  • Medlem
  • International user
  • 2004-05-14 17:55

prova först med att återställa pmu:n, läs hur på den här länken: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=95037

Är det att rekommendera? Och ett sådant där batteri köper man inte var som helst förstås? Det är en stationär dator jag har.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-05-14 18:24

Ja, det är ingen fara om du bara följer instruktionerna och är noggrann, det enda som händer är att du tappar inställningarna för datum osv.

Det brukar gå att dra igång maskinen igen även med ett dåligt batteri. Batteriet köper man annars i lämplig affär som säljer macar, kostar runt 100-lappen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-05-14 19:15

Batteri kan man köpa lite överallt. Är inget speciellt Applebatteri.