Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sommar Pub i samband med WWDC!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-29 15:02

Då var det dags att börja plannera inför MacPub i samband med WWDC, 28 juni - 2 juli. Snackade med Macke och kom fram till följande, först samling i Humlab om det blir någon livesändning av keynote för att sedan gå vidare till Rött och ta och diskutera nyheterna eller frånvaron av dessa. Låter det intressant? Hur ordnar vi detta? Tider? Är det överhuvudtaget möjligt?

Eller finns det andra bättre dagar, platser som passar bättre? För MacPub ska vi helt klart ha, det börjar var väl länge sen nu.

Japp! Nu är det dags!
Slänger in en länk här också: http://developer.apple.com/wwdc/ så kan man kika lite

  • Oregistrerad
  • 2004-06-24 13:59

Hur är det med pubkulturen i Umeå egentligen? Finns det inget intresse alls? Eller nästan iaf. jag och Macke är ju intresserade. Börjar kanske vara knappt med tid om man ska ta en samling i Humlab, måste det reserveras?

Jag och en kompis kommer

Annars brukar det väl vara god uppslutning kring keynotesändningar i Humlab?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-27 20:15

Kul att det dyker upp fler. Men hur är det med Humlabb? Går det att vara där? Eller måste vi skaka fram en alternativ lokal?

Jag har inte kontakt med Humlab längre, det var ett tag sen jag pluggade.

Vet inte hur man ska gå tillväga, svårt att få tag på en annan lokal om ingen har projektor eller liknande på sitt kontor i närheten av stan.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-27 21:02

Blir det ingen strömning av tillställningen? Hittar inget om detta. Då känns det ju lite lönt att träffas just imorgon. Men MacPub tycker jag vi borde ha någon kväll trotts detta.

Varför ingen strömmning? -Någon som vet?

Jag är på om pub!

Nä, verkar inte bli någon strömning. Apple håller på att förfalla helt...

Ursprungligen av William WM:

Nä, verkar inte bli någon strömning. Apple håller på att förfalla helt...

Eller så är dom less på att vissa personer alltid blir så besvikna på uteblivna underverk...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-06-28 11:49

Hoppsan. Keynoten verkar ju vara idag måndag den 28e.
Kan någon boka humlab?
Jag är helt med på en vända till Rött efteråt.

Gustaf

  • Oregistrerad
  • 2004-06-29 08:21

Då var QT-strömmen ute iaf. http://stream.apple.akadns.net/ Men hur var det igår? Håller fast vid att vi bör ha MacPub i sommar, eller blev det av igår?

  • Medlem
  • 2004-06-28 02:49

Vi får väl sitta och ljuga ihop något.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-28 08:00

Ska vi köra pub ikväll iaf? Eller ska vi skjuta på det till lite senare i veckan? Om det ändå inte blir någon ström så kanske det är bättre med pub imorgon eller på onsdag så vi har hunnit med att titta på nyheterna lite själva först.

1
Bevaka tråden