Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes startar sig själv

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-07 13:04

Har fått problem på senare tid, möjligt att det är efter att jag kört nån senaste programuppdatering. I a f, varje gång jag avslutar iTunes så startar det sig själv direkt igen. När jag så avslutar det igen så håller det sig stängt. Vad är detta?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-07 13:08

Åh...
Det berömda DaCapo -viruset

[Nä, inte en susning - är det så även efter en omstart? ]

Ursprungligen av Pär:

Åh...
Det berömda DaCapo -viruset

Haha! Du har alltid så helsköna svar Pär

Har du en iPod? Kan ha med att varje gång du kopplar in och kopplar ur iPoden så startas iTunes.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-07 23:11

Japp, det är så efter omstart. (Har vart så sen jag tror senaste gången jag körde programuppdatering, minns dock inte vad det var som uppdaterades). Och jag stänger av datorn varje kväll också. O nepp, har ingen iPod.. vill ha dock.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-08 11:51

Det kanske är din vilja som är så stark att macen tror att du har en iPod?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-08 11:55

Ja det vore inte dåligt i s f...!

Hej!

Nu har mitt itunes fått fnatt. Jag stänger av det sen tar det 1-2 minuter så startar det av sig själv igen... Jag lider väl iofs inte speciellt svårt av det men sådana här "PC-grejer" vill man ju inte leva med. Nån som vet hur man får itunes att sova gott igen?

Kör PB12/1,5 OSX 10.4.5 och Itunes 6.0.4

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2006-03-23 10:58

Det är inte så att du har någon tredjepartsapplikation kopplad till iTunes? Typ QuickTunes, MyTunes eller liknande, som behöver ha iTunes igång för att fungera (nu vet jag inte om just dessa exemplen startar iTunes). Eller någon widget?

Vissa applikationer känner av om iTunes är igång. Om inte, så startas det.

Ursprungligen av BosseBus:

Det är inte så att du har någon tredjepartsapplikation kopplad till iTunes? Typ QuickTunes, MyTunes eller liknande, som behöver ha iTunes igång för att fungera (nu vet jag inte om just dessa exemplen startar iTunes). Eller någon widget?

Vissa applikationer känner av om iTunes är igång. Om inte, så startas det.

Det kan nog ha varit det som var problemet. Jag tog bort min itunes-widget och nu verkar den inte spontanstarta. Har haft den där widgeten i ett halvår, så jag verkar inte stänga av itunes så ofta... Tack för tipset!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-06 07:13

Lånar tråden.

I morse när jag klev upp vägrade datorn att gå ur sovläget. Jag fick tvinga datorn att stänga av sig och efteråt har den börjat bete sig underligt. Bland annat startar iTunes av sig självt. Det pausas och spelas mellan varven och jag kan säga redan nu att jag aldrig haft det här problemet tidigare. Aldrig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-10 10:40

Hej.. igen. Vill inte tjata här men är det verkligen ingen som vet något angående ett självstartande iTunes? I morse hände det igen. iTunes startar när jag har Spotify igång och musiken sätts igång av sig själv. Helt hysteriskt irriterande att ha två ljudspår igång samtidigt :). iTunes har verkligen fått ett eget liv senaste tiden. Vet inte vad det bottnar i.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-02-10 18:16

Kanske detta?
I just found something but not sure if it's the cause of the problem. My audio cable was not connected properly and when i moved it, itunes would start up again, and kept moving it and kept starting up, and while open, i would move it again and it would play songs. I disconnected it and plugged it back in, tried moving it and it would not start itunes. I think this has to do with the port supporting the apple earphones with remote on them. Lets hope this fixes it and if so, hope it helps others.
Luis

Saxat från :
https://discussions.apple.com/thread/2218516?start=0&tstart=0 , kolla på sidan 2.

Eller detta (mindre troligt kanske):
This problem is related to the microswitch located at the very bottom inside the speaker jack. Whenever you get this problem, make sure your speaker cable is fully inserted into the speaker jack. Even the slightest depress on the microswitch can create interference, causing itunes to start and random songs to start playing. I also recommend bringing your computer to an apple store and getting the speaker jack cleaned, since dust or other contaminants can cause this issue. They can also make sure that nothing is wrong with your microswitch. A friend of mine had to have his motherboard replaced due to a faulty microswitch. This is covered by warrantee as long as your mac isn't too old to be covered.

Saxat från :
iTunes keeps opening itself and playing music - MacRumors Forums , längst ner på sidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-11 11:01

Jag provade det översta alternativet. Det verkar som om det har slutat nu. Hoppas på att de inte är någon tillfällighet bara. Det jag kan tycka är märkligt hur det kan bli så här i själva verket. Låter inte helt "logiskt" för mig. Fast sen så kan jag inte allt det finns att veta om hur datorer fungerar och hur teknik beter sig.

Tack för hjläpen mattiL

1
Bevaka tråden