Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Betatest/macpub i Lund

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-07-25 22:52

Nu börjar det ta form! Version 5 av jobbets NetBoot-installation är mycket snart färdig. I år önskar vi dock betatesta innan vi släpper på alla studenter, och vilka skulle passa bättre som betatestare än ett gäng hängivna maccare?

Tiden är tänkt någon gång mellan den 2/8 och 8/8, kom gärna med förslag på dag och tid.

Vad gäller plats så är det 45st NetBoot-datorer med sittplats för betydligt fler personer, 90 lätt, så vi ska nog inte behöva trängas. Önskvärt är ju om ni tar med er allt möjligt som kan kopplas in till en mac, kameror telefoner(blåtandadapter behövs dock, vi har bara 2) osv, viss programvara går också att installera i testsyfte, eventuellt kommer vi vaska fram något tufft 3D-spel för testning av maskinerna under hård stress

Platsen är Institutionen för kulturvetenskaper på Biskopsgatan 7 i Lund, med gångavstånd från stationen. Karta finns på webbplatsen http://www.kult.lu.se

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-07-26 11:01

Låter trevligt

Tja varför inte. Hårdtestning låter inte fel
En vardagkväll är att föredra - jag är tyvärr lite osäker på vilka dagar som jag kan, det vet jag inte förräns slutet på denna vecka...

Jag skulle kunna ta med mig en BT modul, iSight, Z1010 telefon samt några fler saker...

/CX

Ursprungligen av bollman:

eventuellt kommer vi vaska fram något tufft 3D-spel för testning av maskinerna under hård stress

Japps, jag tror maskinerna kommer kunna klara av Unreal Tournament 2004, eller åtminstonde Quake av något slag.

Om inte det finns andra förslag?

Ciryon

  • Medlem
  • 2004-07-26 21:26

Det var ju kul att höra att det finns institutioner som satsar på Mac! Och det hade varit ännu roligare att se det med egna ögon Jag kommer gärna!

Ursprungligen av Ciryon:

Japps, jag tror maskinerna kommer kunna klara av Unreal Tournament 2004, eller åtminstonde Quake av något slag.

Om inte det finns andra förslag?

Ciryon

Halo!

/CX

  • Oregistrerad
  • 2004-07-27 09:40

Skriv upp mig också, jag kommer om inget oförutsett dyker upp.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-08-02 18:59
Ursprungligen av Ciryon:

Japps, jag tror maskinerna kommer kunna klara av Unreal Tournament 2004, eller åtminstonde Quake av något slag.

Om inte det finns andra förslag?

Ciryon

Quake 3!
Det är det enda jag begriper mig på...

Jag skall också försöka titta förbi. Måste ju se vad Bollman har ställt till med i mitt gamla hus...

/Göran

  • Oregistrerad
  • 2004-07-26 21:50

Det låter ju iofs intressant, men vad exakt är det man ska göra om man kommer?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-07-26 22:03
Ursprungligen av The Answer Man:

Det låter ju iofs intressant, men vad exakt är det man ska göra om man kommer?

Macintosha!

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-07-26 21:57

I'll be there!

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-07-26 22:04

Detta vore ju ett perfekt tillfälle för eventuella switchers att bli mer övertygade om att skaffa Mac är det enda rätta.

Ja! Dra med alla potentiella switchers också!

Dra även med inbitna PC-användare. Mohahah.

Ciryon

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-07-31 19:24

Åkej, vilken dag blir det då? Och tid??
Tisdag? kl 19?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-07-31 22:25

Det blir nu på onsdag, 4/8 klockan 19. På Institutionen för kulturvetenskaper, Biskopsgatan 7, Lund, precis vid Botan.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-01 02:45

jag kan inte lova något men kanske. påminn mig på ichat! (jag är sjukt glömsk)

Hehe, det lättaste är väl att slänga in Quake 3 Arena demot. Eller något liknande.

Men vi ska testa annat än spel också. Nätverkslast, vanliga program m.m.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2004-08-04 15:27

Warcraft 3....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-08-04 16:12

Battlefield.. Fast då får ni nog byta ut hela datorparken

Snart dags. ett par timmar kvar.

Vad synd - jag befinner mig i skogen (småland) hos mina päron med min flickvän, och verkar ha förflyttats till 90-talet (modem... brrrrr......) - hade gärna kommit...

Bilder, Bollman?

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2004-08-05 11:33

hur var gårdagen då ?

1
Bevaka tråden