Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kassasystem för Mac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-19 00:36

Jag undrar ifall det finns något kassasystem för Mac, på svenska bör kanske tilläggas, den här frågan borde jag även ställa direkt till Montania/StepOne kanske eftersom jag använder deras bokföring.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-19 00:48

Apple har knåpat ihop något internt. Används på Apple Store i USA och Japan.

Ursprungligen av Mondo:

Apple har knåpat ihop något internt. Används på Apple Store i USA och Japan.

Apple är väl ett företag som tjänar pengar på att sälja saker. Borde det inte vara lämpligt att sälja till andra om man nu redan lagt ner tid på utvecklingen. Eller medför det för mycket annat såsom support och dokumentation osv...

Vad kör Macoteket Store och InLife ?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-19 21:08

P1 Datakassa

Ursprungligen av rot8:

Jag undrar ifall det finns något kassasystem för Mac, på svenska bör kanske tilläggas, den här frågan borde jag även ställa direkt till Montania/StepOne kanske eftersom jag använder deras bokföring.

Kopia på svaret i ditt andra inlägg
--

PositionEtt har ett komplett kassasystem för Mac, P1 Datakassa. Programmet är baserat på FileMaker Pro så fungerar även utmärkt med Windows. Första versionen kom redan 1997 och har därefter utvecklats efter kundernas önskemål. P1 Datakassa har många nöjda användare och bra referenser.

"En eller flera kassor kan kopplas ihop till ett system, och du får full översikt hur försäljningen ligger till genom de inbyggda statistikfunktionerna. Du kan själv enkelt sköta uppdateringar av artikelregistret och priser på dina varor. All försäljning registreras automatiskt i artikelstatistiken. Registrering av försäljning i kassan kan även underlättas med streckkodsläspenna. Kvitto fås snabbt ut på skrivare."

Produktblad med mer info finns att ladda ned på
http://www.positionett.se/datakassa/

Vi har även ett stort antal färdiga program som fungerar med OS X för bl a utbildning, rekrytering, CRM, prenumeration, annonsbokning, projekthantering, mm. Dessutom bygger vi snabbt anpassade lösningar när det inte finns något program för ditt behov eller om befintliga program är för dyra. Vi jobbar också mycket med webblösningar bl a katalogproduktion, produktdatabaser, handelsplatser, redaktionsplanering, anmälningsformulär och beställningar av olika slag. Mer info finns på http://www.positionett.se

mvh
Tony, PositionEtt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-20 10:45

Även här kopia på svaret i ditt andra inlägg:

Vi har ett kassasystem utvecklat i Java som har rullat "rock solid" i två butiker i Stockholm och Göteborg i drygt ett och ett halvt år. Det går visserligen under Windows i dessa butiker men i och med att det är Java så funkar OS X finemang likaså. I systemet finns även bl a statistik- och rapportfunktioner. Vi har just funderat hur vi ska gå vidare för att på bredare front marknadsföra detta system utöver de specialbyggda och det verkar uppenbarligen finnas behov, inte minst på OS X-plattformen.

I nuläget är det kopplat via JDBC-koppling till en MS Access-databas. Det i stort som behövs är att bygga en mostvarande databas i någon databasapplikation för OS X vilket är relativt snabbt gjort, eftersom vi redan har grundstrukturen.

Vill du veta mer så är du varmt välkommen att kontakta mig så kan vi diskutera om det vårt system innehåller är det ni är ute efter eller om ni vill komplettera systemet med ytterligare funktioner för att lösa ert behov. Kontaktinfo på http://www.claburmedia.se .

Clas Peterson
Clabur Media

Ursprungligen av clabur:

I nuläget är det kopplat via JDBC-koppling till en MS Access-databas. Det i stort som behövs är att bygga en mostvarande databas i någon databasapplikation för OS X vilket är relativt snabbt gjort, eftersom vi redan har grundstrukturen.

I ett annat inlägg på 99Mac så har jag beskrivit hur jag fått JDBC-kopplingen att fungera från/till FileMaker Pro och MySQL bland annat. Det var kul att detta fungerar i OS X tycker jag.

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=42306

1
Bevaka tråden