Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mactekniker till Umeå Internationella Filmfestival

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon Macsnubbe eller Macsnubba i Umeå som skulle vara intresserade av att jobba som systemansvarig för filmfestivalens datorer. Jobbet innebär att se till att alla kontorets datorer fungerar som de ska de hektiska dagarna innan och under festivalen.

Betalningen är chefsstatus på festivalen - därmed mat, biljetter och gott sällskap.

Arbetstiden under festivalen är oerhört varierande, mest jobb innan och efter festivalen (att rigga och riva datorer).

Observera att arbetet är på volontärsbasis och därmed inte avlönat med annat än den ovan nämnda maten, filmerna och det goda sällskapet.

Intresserad?

Släng iväg ett mejl till personal@filmfest.se

Mejla frågor till sysadmin@filmfest.se

Senast redigerat 2004-08-18 14:35

65 läsningar men ingen intresserad?

Nog är det intressant, har inte fått mig för och författa ihop ett mail bara. Upptagen med annat. Exakt vad innebär arbetet, består det mest i och rigga och riva datorer innan och efter festivalen samt allmän support under? Inget av det borde dock vara ett problem för mig med, har erfarenhet av Mac sen tidigt 1990-tal.

Ursprungligen av Mikael E:

Nog är det intressant, har inte fått mig för och författa ihop ett mail bara. Upptagen med annat. Exakt vad innebär arbetet, består det mest i och rigga och riva datorer innan och efter festivalen samt allmän support under? Inget av det borde dock vara ett problem för mig med, har erfarenhet av Mac sen tidigt 1990-tal.

Precis, det är i princip vad det går ut på. Det enda som är utanför den gängse normen för Macanvändandet är att man måste kunna hantera användare och shares på en Windows-server - men det lär vi ut (det är busenkelt egentligen).

Intresset finns men arbetstiderna sätter stopp
Kan ställa upp med punktinsatter efter kl 20:00 men tyvärr inte alls under dagstid

Ursprungligen av William WM:

Precis, det är i princip vad det går ut på. Det enda som är utanför den gängse normen för Macanvändandet är att man måste kunna hantera användare och shares på en Windows-server - men det lär vi ut (det är busenkelt egentligen).

Låter inte alls så svårt, har ju Windows vana också det är nog inte ett problem. Tid ska jag nog ha oxå, såvida jag inte skulle få ett jobb så där helt plötsligt.

Det är ingen omöjlighet att dela på arbetsuppgifterna/-tiderna.

Jag har inga problem att ställa upp. Visst skulle man kunna dela tiderna, för det kan ju kännas lite väl och behöva binda upp sig under hela tiden festivalen pågår. Lite fritid vill man ju ha också.

För mig är det helt OK att William kommer med förslag på tider, datum etc. Vad gäller mig själv så är efter 20:00 ett krav samt att det finns lite framförhållning vad gäller datum. Och om min hjälp utav någan anledning inte behövs så är jag lika glad för det

Det låter alldeles utmärkt med era förslag. Slängiväg ett kort mejl till personal@filmfest.se så tar sekretariatschefen kontakt med er. Det är han som vet behovet för årets festival. Han har hand om schemaläggning, behov m.m.

Om ni sen har ett planeringsmöte med honom så kommer jag att medverka för att gå igenom lite hur det funkar och vad som ska fixas, m.m.

Sekretariatschefen har hand om det administrativa, jag om det mer praktiska.

Välkomna!

Låter ok, för mig. Ska författa ett brev och skicka under morgondagen. Så får man hoppas på en smidig lösning för alla.

Så där, nu är jag anmäld som funktionär under filmfestivalen. Ska blir intressant och hoppas på en trevlig erfarenhet.

Hoppas det gick bra för Er! Tyvärr var jag för uppbokad för att överhuvudtaget gå dit och se en endaste film, så jag fick itne se det arbete ni lagt ned.

För mig blev det 12 filmer och ett svep med kortfilmer (alla recenserade), och det var som vanligt ett stort nöje (men jag gillade inte att den flashiga sajten var just flashig och inte vanlig html/xhtml).

Tyckte det gick bra, hade och göra på dagarna, tyvärr blev det alldeles för lite film men så blir det väl när man jobbar som volontär oavsett evenemang. Men jag hade en trevlig tid, träffade många trevliga som jobbade under festivalen.

1
Bevaka tråden