Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tidsredovisning igen...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-20 12:53

Läste med behållning förra inlägget om tidsredovisning.

Kanske kan jag få fler tips...

Vi är en grupp på 7 konsulter som behöver generera fakturaunderlag och projektrapportering både internt och för att göra fakturor.
Vi har olika timtaxor, jobbar med flera projekt och kunder
Vore kul också att ha koll på debiteringsgrad, lönsamhet/konsult, etc.

Har tidigare kört med Excel.. men det blir krängligt med många nya småprojekt blandat med stora...

Är inte så intresserad av en klocka, det har vi bra koll på. Men att få rapporteringen att funka på ett bra sätt när man lagt in sina timmar i ett program vore ju himla fint... Och det känns som om det borde finnas någonting, istället för att börja bygga med t.ex. Filemaker.

Tacksamt,
Lars

Nu lär det säkert uppfattas som en svordom i kyrkan, jag hänvisar ju nu till annan plattform än Mac ...

Men:

Jag använder SPCS programvaror i stor utsträckning för det administrativa, och jag är riktigt nöjd med SPCS Tid och dess koppling till Administration 500 med fakturaunderlag m.m.

Kör man Administration 1000 eller högre följer även hela projektredovisningen över mellan programmen, och har man något annat system för bokföring och reskontra så får man enkelt över underlag i olika format.

Fleranvändarstöd, stöd för i princip obegränsat med prislistor/taxor, projekthantering och en rapportgenerator som jag själv bara skrapat på ytan.

Värt en titt tycker jag. Billigt är det också.

/Michael

Ursprungligen av Lsthlm:

Läste med behållning förra inlägget om tidsredovisning.

Kanske kan jag få fler tips...

Vi är en grupp på 7 konsulter som behöver generera fakturaunderlag och projektrapportering både internt och för att göra fakturor.
Vi har olika timtaxor, jobbar med flera projekt och kunder
Vore kul också att ha koll på debiteringsgrad, lönsamhet/konsult, etc.

Har tidigare kört med Excel.. men det blir krängligt med många nya småprojekt blandat med stora...

Är inte så intresserad av en klocka, det har vi bra koll på. Men att få rapporteringen att funka på ett bra sätt när man lagt in sina timmar i ett program vore ju himla fint... Och det känns som om det borde finnas någonting, istället för att börja bygga med t.ex. Filemaker.

Tacksamt,
Lars

  • Oregistrerad
  • 2004-09-21 00:06

Jag köpte nyss TimeLog,
http://shareware.mediaatelier.com/

Kanske kan vara nåt för dig också?

1
Bevaka tråden