Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se nya iMac G5 i Jönköpingstrakten?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-09-20 15:03

Funderar på att beställa en ny iMac G5 men man vill ju gärna se och känna på prylen innan. Nån som vet om den kan finnas för beskådning i Jönköpingstrakten eller i närheten?

Du kan titta på den hos
GOTHIA ADB AB
KORTEBOVÄGEN 6
Telefon: 036-34 25 70
http://www.gothia.se

När dom får in den vet jag inte, men kanske nästa vecka. Ring och hör, eller beställ ändå.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-09-21 16:06

Jo, jag känner till Gothia men jag tycker det känns som att de inte vänder sig till privatpersoner. Det är väl inte riktigt som en vanlig butik att gå och kolla i precis.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-09-29 19:17

Har nu undersökt lite mer. Gothia riktar sig till företag. Office likaså. Sedan har vi Scandinavian Photo i Bankeryd som äntligen har öppet till 18.00 men de tar endast hem om kund beställer. Siba kommer inte heller att ha den i butik (enligt samtal till kundtjänst). Nyströms bokhandel hade mac ett tag i butiken men inte nu.

Helt otroligt att man inte kan få se en ny mac till beskådning i Jönköping!
Ska man behöva åka till Linköping eller Göteborg verkligen?

Tips önskas.

Tyvärr är det oftast så på mindre ställen att det inte finns företag som säljer direkt till privatpersoner utan dom vänder sig till företag som beställer hela lösningar.
Detta gäller även för Umeå där det enda företaget som säljer mac saker vänder sig först och främst till företag, men dom säger absolut inte nej till privatpersoner. Jag tror heller inte att om du klampar in på Gothia och säger att du vill beställa en iMac G5 så säger dom inte nej, Garanterat.

Jag tror även om du har tur så har säkert någon i personalen beställt en iMac G5 som du kan titta på, om inte så har säker någon på Office gjort det.

Annars så kan du skatta dig lycklig över att du slipper hoppa på flyget för att komma till stockholm, för att besöka en butik som riktar sig till privatpersoner.

Lycka till.

Hör efter med Nyströms. De kanske tar in iMac G5.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-02 19:08

Det är inte så jättelångt till Borås, där finns en Macbutik!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-12-16 20:48

Tack för alla svar!

Nu är jag däremot stolt ägare av en iMac G5 1.6GHz. Efter att konstaterat att inga försäljningsställen med mac riktar sig till vanliga privata konsumenter så gav jag upp iden om att få känna på den innan jag köpte.

Bestämde mig för Scandinavian Photo i bankeryd där man har möjlighet till räntefritt upplägg på 1 år. Så så fick det bli.

Toppendator!

P.S. Om någon annan i Jönköpingstrakten vill se och känna, hör gärna av dig D.S.

/Tommy

1
Bevaka tråden