Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att välja webbhotell, några tips?

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-08 00:27

Jag funderar på vilket webbhotell jag ska välja.

Har tidigare använt mig av Virtuell server-konto hos Digikom Network, men har börjat kolla på Loopia som jag tycker har ett mycket smidigt upplägg där man kan beställa saker direkt, få se fakturor osv. Men vad jag förstår är många inte riktigt nöjda med Loopia, därför känns det dumt att flytta dit mina och kunders domäner.

Det handlar alltså om ca 5 egna domäner och ca 5 kunder.
Allt administreras via mig, dock kan det behövas ett extra ftp-konto.

Vart bör jag söka mig för tips och jämförelse?

Kanske kan Manta Ray vara ett alternativ?
(Nåja, svårt att få oberoende svar på just den frågan just i detta forum)

ja jag pushar för Levonline som är vidrigt stabila och aldrig hymlar med ev driftstörningar , även om de förekommer väldigt glest. bra supportsidor, kunnig, alert och trevlig personal. Ljusa, fräscha lokaler!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-08 01:40

Levonline känns mycket dyrare än Loopia, så det känns svårt att välja, tyvärr. Dessutom känns sidorna som något man hittade på 90-talet. Men det kanske är för att de lägger tid på driften, inte på att göra snygga sidor!?

Såg dessutom att Manta Ray endast har dyra monsterpaket med egen server. Men det går ju alltid att kolla upp närmre Vore ju shysst om det fanns möjlighet till nån billigare lösning. Känns roligare om pengarna kan stödja drift av projekt som detta forum faktiskt.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-09-08 08:19

Behöver du UNIX eller Windows?

www.hotellwww.com har trevlig o personlig personal. Som ÅF får man god procent och du som ÅF fakturerar de pris du vill.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-08 08:24

www.aleborg.se har återförsäljarpaket också.

Jag tycker Aleborg fungerar bra, har tre kunder där i dagsläget.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-09-08 11:33

Jag gillar också Aleborg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-08 11:48

Instämmer med både Adrian B och tjogin, är _mycket_ nöjd med Aleborg.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-08 11:55

Wow! Så många och så mycket Aleborg samtidigt. Kan ju bli riktigt bra det här, men lova mig att berätta om ni på något sätt är så där elakt partiska. Kanske har Aleborg ett team som sitter på forum och bara försöker locka till sig kunder!? Ska maila dem och kolla läget angående Win/Linux.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-09-08 12:50
Ursprungligen av jakob:

Wow! Så många och så mycket Aleborg samtidigt. Kan ju bli riktigt bra det här, men lova mig att berätta om ni på något sätt är så där elakt partiska. Kanske har Aleborg ett team som sitter på forum och bara försöker locka till sig kunder!? Ska maila dem och kolla läget angående Win/Linux.

Hehehe. Det är svårt att hitta missnöjda Aleborg-kunder, faktiskt. Tro mig, jag har försökt.

Aleborg har både windows- och linuxservrar. Kolla hemsidan.

Ursprungligen av jakob:

Wow! Så många och så mycket Aleborg samtidigt.

Det är inget mot hur många som gillar Aleborg på webforum.nu

Näe men det är ett bra webbhotell av flera anledningar. Först och främst är linan snabb och nertiden liten. Sen är supporten snabb och flexibel. Och inte minst är priserna bra. Inte Sverige lägsta, men låga och mycket bra i förhållande till vad man får (om man räknar in supporten och sådant).

Vill man ha fetmycket utrymme och riktigt hög bandbredd utan att ruinera sig så hittar man inte det i Sverige, då får man söka sig till webbhotell i USA, där finns det 13 på dussinet.

Loopia

Ursprungligen av jakob:

Jag funderar på vilket webbhotell jag ska välja.

Men vad jag förstår är många inte riktigt nöjda med Loopia, därför känns det dumt att flytta dit mina och kunders domäner.
(Nåja, svårt att få oberoende svar på just den frågan just i detta forum)

Jag använder mig av Loopia både för eget företag och till viss mån för kunder och har inget att anmärka på. Supporten funkar felfritt och man möts alltid av vänliga människor när man är i kontakt med dem. Jag kan inte se nåt problem med Loopia än och jag har varit kund där nu i flera år.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-12 22:50

Hos Loopia kan jag inte sälja vidare webbplats till mina kunder och eftersom det är ett administrativt bök att försöka flytta med sig kunderna till ett annat alternativ (den dagen det krävs) så känns Loopia inte som ett alternativ. Jag ligger redan där med www.berunda.se och är nöjd, så för enskilda användare är det säkert toppen.

http://www.dreamhost.com - mycket nöjd med.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-09-13 15:18
Ursprungligen av abens:

http://www.dreamhost.com - mycket nöjd med.

Dreamhost är bra och ger väldigt mycket för pengarna, tyvärr så står servrarna långt bort från sverige och har inte alls lika bra responstid som bra svenska webbhotell har. Hur pass viktigt det är varierar väl från kund till kund, personligen tyckte jag att de hade för dålig responstid, dessutom tog supporten ofta minst ett dygn på sig att svara.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-09-13 15:41

kualo.com
Har "allt", inte minst fullkomligt suverän support.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 21:03

Någon som har erfarenhet av b-one? De verkar ju duktigt billiga iaf, eller är det någon dåld kostnad eller något annat problem som jag inte har sett?

Ursprungligen av Page Not Found/ Per:

Någon som har erfarenhet av b-one?

Här på 99mac finns det massor av erfarenheter, kolla t.ex. in tråden Är www.b-one.net bra? eller läs inlägg här eller här eller här eller här eller här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-14 22:00

Jag har precis flyttat min domän från Carambole.se (fyf*n vad dom är dyra) till B-One.net och är mycket nöjd. Det är inga dålda kostnader och supporten är bättre Carambole.se som kostar nästan 5 ggr så mycket. Samt jag får 125 MB på B-One.net istället för endast 10 MB på Carambole.se

Frågade runt bland mina vänner om B-One.net innan jag bestämde mig och det enda "negativa" som kom fram var att servern ligger i Danmark. Dock så förstår inte jag personligen vad det är som är dåligt med det. Jag är iaf. supernöjd med B-One.net! Ingen av mina kompisar som kör B-One.net har haft några problem och det är ett mycket bra pris och inga överraskningskostnader.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 22:11

Trevlig. Då blir det väl till att flytta in där, så snart man är klar med hemsidan, om jag nu blir tillräckligt färdig någon gång.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-15 11:14

oderland kan jag verkligen rekomendera.
De är bra och billiga.

Ursprungligen av slarti:

oderland kan jag verkligen rekomendera.
De är bra och billiga.

+ Jäkligt bra support.
Kontakta dom för ÅF konton.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-16 10:20

Tänk på att jag måste ha möjlighet att sälja domänplats vidare. För "vanliga" webbkonton finns det en del andra trådar om jag inte minns fel.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-19 23:17

Jag har nu skaffat ÅF-konto hos Aleborg.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-19 23:24

Aleborg verkar ha otroligt kraftfulla ÅF-sidor. Allt från ftp-backup till listserver... ska nog bli bra det här. Håller på och planerar hela flytten så jag inte missar något nu. Tack för era tips! www.jensjakob.se

Datakultur är också ett helt fantastiskt alternativ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-25 13:45

Jag har erfarenhet av

- Carambole (välj INTE dem!)

- Levonline (bra supportsidor, men ibland är det väl segt på FTP:n)

- Space2u (mitt förstaval i dagsläget, snabba och effektiva).

1
Bevaka tråden