Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPUB eller motsvarande?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-16 16:32

Tycker det är trevligt med 99mac men det är just den personliga kontakten som saknas. Lite för lite lokala aktiviteter. Blir ju macpub någon vända per år. Hade ju varit trevligt med annat också, inte nödvändigtvis mac relaterat, blir nog massa macsnack iaf.

Mitt förslag är att vi tar en macpub på Olearys om ett par veckor. För mig så funkar i princip vilken dag som helst fram över. Inte nu i helgen men det hade väl ändå varit för kort varsel för de flesta. Kom med egna förslag om tid och datum.

Förslag om helt andra aktiviteter kan ni också komma med, WarDriving eller något annat konstruktivt.

jag är med

O learys är king.

Ping!
Jag är med!

Är med!
Är dock i England 26-30/9.
Olearys mat är, IMHO, tyvärr helt oätlig så skall det ätas till ölen är nog Lottas att föredra, dessutom är det en skön avsaknad av TV-skärmar på Lottas.

  • Medlem
  • Juoksengi
  • 2004-09-27 00:20

Jämna veckor på helger passar mig

Mina söner är Mac-intresserade så blir det en lördag jämna veckor då kanske de också hänger med.
Annars i princip vilken dag som helst bara jag får en förvarning via mail.

Urpo

urpo.taskinen /snabel-a/ snf.se

  • Oregistrerad
  • 2004-09-27 18:08

Så vad tror ni? Nu på lördag, eller ska vi vänta ett par veckor (v42)?

Ursprungligen av urpo:

Annars i princip vilken dag som helst bara jag får en förvarning via mail.

Urpo

urpo.taskinen /snabel-a/ snf.se

Urpo, visst vet du att man kan välja att bevaka diskussioner? Direkta meddelanden per e-post är väl standard?

Blir det ett datum då det passar för mig så är jag på!

Lördag (041002) ok för mig.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-30 21:24

Nu på lördag funkar bra för mig med.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-02 12:02

NU är det ju lördag, Tycker det verkar vara lite dålig fart på Ume'borna. Ska vi satsa på en annan dag? Och i så fall när?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-08 23:19

Nu har det gått ytterligare en vecka. Ska det vara så här dålig uppslutning i en stad med över 100000 invånare (inte alla 99macare men iaf.)?

Värm upp lite nu, så kan vi ta en rejäl pub under mellandagarna då jag är där

  • Oregistrerad
  • 2004-10-08 23:36

Ja, en julöl har ju blivit tradition, så det ska vi helt klart ha. Kommer faktiskt fler från Göteborg över jul så det kan nog bli trevligt.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-05 18:48

Bishops har ju öppnat nu ... så det kan ju vara ett alternativ.

1
Bevaka tråden