Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacNytt uppgraderar till 5.0

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

MacNytt kommer uppgradera sin sajt till version 5.0 och kommer därmed rippa mac.se-tjänsterna inkl funktioner som blogg och bildgalleri. Uppdateringen kommer inom någon månad. Den kommer kosta pengar, precis som Plus och Pro gör på 99mac idag.

Väldigt bra för "branschen", men ännu bättre är det att 99mac blev först ut.

Jag tror vi kommer få se en del betaltjänster under det närmaste året - skulle inte bli förvånad om MacWorld integrerar deras nya digitala tidning med någon form av betaltjänster.

Betaltjänster är riktigt inne nu (nästan hippt) och ett måste för alla populära sajter.

Det IDG borde göra är att sälja ett paket; webb och tidning och inkludera några tunga tjänster i samma veva. När du prenumererar ska du inte bara få en tidning hem utan även tillgång till en specialversion av IDG.se (alla sajter i trädet).

Jag läser inte tidningen MacWorld längre - dom ligger ju efter på i princip allt. Jag har nog inte gjort det på tre år faktiskt.

Ursprungligen av Björnström:

Jag läser inte tidningen MacWorld längre - dom ligger ju efter på i princip allt. Jag har nog inte gjort det på tre år faktiskt.

Samma här. Känns som om de fortfarande riktar sig till målgruppen som köpte en iMac 1998 och sedan dess inte gjort en enda investering och fortfarande kör OS9.

Ciryon

Jag läser fortfarande Macworld. Främst för att vi har den på jobbet. Macnytt däremot har jag inte besökt på evigheter. Någon aktivitet där?

Ursprungligen av Björnström:

Jag läser inte tidningen MacWorld längre - dom ligger ju efter på i princip allt. Jag har nog inte gjort det på tre år faktiskt.

Jag tänkte rent generellt, inte bara MW. Uppenbarligen läser ju en del IDGs tidningar fortfarande och det lär nog alltid förbli så (i nån form).

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-10-12 10:51

När jag blev medlem här på 99mac förra året passade jag samtidigt på att bli medlem på MacNytt. Är inne där max 1 gg/mån, mest för att konstatera att 99mac är så sjukt många hästlängder bättre. En helt annan känsla, man känner sig välkommen, medan MacNytt känns väldigt internt på nåt sätt? Är glad över den inriktningen 99mac tar nu, känns spännande att se vart det leder hän.
Prenumererar på MacWorlds papperstidning men känner att det är allt svårare att motivera de pengarna det kostar. Nyheterna är alltid hopplöst gamla, artiklarna är inte alltid jätteroliga.
Precis som flera andra här är MacFeber mitt förstaval för svenska Macnyheter, mest för att Roger lyckats så fantastiskt bra med sin design. Har annars MacMinute, MacWorld UK m fl i min NewsFire-läsare, de ger mig det jag vill ha av nyheter.

Jag tror att MacFeber tog över många nyhetsläsare.

Dom flesta besökare ändå 99mac dagligen pga forumet - ett bevis för det är att vi inte minskade i besökarmängd i somras trots att vi haft i stort sett inga nyheter alls på två månader. Vi ökade faktiskt en hel del i Augusti och September istället.

I Januari - Februari 2004 hade vi cirka 1.150 personer som loggade in per dag och den siffran har stigit till cirka 1.450 personer idag, en ökning med 25%. Då har vi inte räknat med övriga besökare.

Jag ska köra en fet Webtrendsanalys så fort jag räknat ut var loggfilerna finns på G5:an

/var/log kanske?

Intressanta kommentarer skamuel!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-14 01:07

Ända anledningen att gå till macnytt tycker jag är för en del nyheter (även om macfeber tagit över mer och mer på det hållet). Deras forum håller jag mig borta ifrån, rörigare i layouten och lägre nivå.

1
Bevaka tråden