Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sälja iPods

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • London
  • 2004-10-11 22:56

Jag undrar ifall det är någon som vet hur svårt det är för ett Hifi-företag att få sälja iPods. Jag jobbar på ett sådant företag och det är kunder som frågar efter iPod i princip varje dag. Det vore kul att kunna sälja en sån till dom.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-10-11 23:04

Det är väl bara att fråga Apple om det går för sig.

  • Medlem
  • London
  • 2004-10-11 23:09

Ja, säkert. Men hur får jag tag i dom? Det jag undrar är om det är någon som VET hur svårt det är, om det över huvud taget är möjligt om man inte är Apple-återförsäljare...

Ursprungligen av jb:

Ja, säkert. Men hur får jag tag i dom? Det jag undrar är om det är någon som VET hur svårt det är, om det över huvud taget är möjligt om man inte är Apple-återförsäljare...

Finns ju några distributörer i Sverige som säljer Apple produkter, har för mig att Ingram micro är en av de största. Tyvärr är väl inte iPod tillgången den bästa. Apple fungerar ju inte som vanliga företag som tillverkar i mängd för att sedan säljas. Apple vill ju i princip ha sålt eller ha beställning på varje produkt innan den ens tillverkats vilket kostar dom en del badwill och ganska många missade försäljningar.

http://www.partner.scribona.se/ säljer iPod till åf.

/M

  • Medlem
  • London
  • 2004-10-13 09:44

Nu har jag pratat med dom, det verkar inte alls omöjligt.

Scribona och Ingram Micro distribuerar ensamma Apple i Sverige.

Om ni tillhör en kedja som Expert osv kanske ni kan köpa direkt oxå men det krävs ju lite volymer då. Lycka till med marginalerna, det är tillbehören som ger pengar.

1
Bevaka tråden