Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avatars & Profilbilder

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Avatars är just nu avstängda men kommer tillbaka i slutet på veckan i samband med att vi uppdaterar designen av forumet till version 5.0

Avatars

Vi kommer behålla formatet 64 x 64 pixlar precis som tidigare med en maxstorlek på 6kb. Alla standardavatars kommer raderas ifrån 99mac och istället får alla ladda upp egna personliga avatarer.

Här hittar du Tobias "Tobot" Nilsson:s jättefräscha och egentecknade avatarer.

Iconfactory har massor av snygga ikoner som kan användas som avatars:

http://www.iconfactory.com/show.asp
http://www.iconfactory.com/ware.asp

Profilbilder

För dig som är Plus eller Pro medlem är det nu möjligt att ladda upp en profilbild som kröner din medlemsprofil. Bilderna kan vara upp till 700x350 pixlar stor och maximalt 60kb. Passa på att göra ett gott intryck genom en trevlig bild - kanske ett kollage? Det kanske kommer en tävling senare: "Vem har finast medlemsprofil?"

Klicka här för att ladda upp en profilbild

Aha, jag undrade just varför jag inte kunde något alternativ för att ladda upp en avatar

Samtidigt upptäckte jag att raden för PM under Ditt senaste besök är borta. Är det ett misstag?

Hmm - hur menar du "raden för PM under Ditt senaste besök" ?

Well, allt som har med PM att göra är avstängt och försvunnet för mig. Jag får inte skicka PM längre (gjorde det annars senast igår - till dig!)

En masa gamla PM har försvunnit för mig med. Inget jag toksöjer men det var några jag ville ha kvar... men säg som BBB har ni tar backup på sakerna men återtar inte saker från backupen för det tar för lång tid.

Jag har inte raderat några PM och har inte stängt av några funktioner för PM heller. Dubbelkolla era profiler?

Kollar och kollar... under "Redigera alternativ"? Det enda som finns där är "Ta emot e-post från övriga medlemmar." Kryssade i det. Hjälpte inte. Ser inget annat. Är jag blind?

Jag loggade in med ett gammalt användarnamn - inga problem att hitta alternativ för PM i min profil där. Med andra ord är det troligen något som stängts av iom att du uppgraderade mig till Plus.

Jag ska dubbelkolla igen. Det konstiga är att det inte går att stänga av den funktionen i "usergroups" men jag får gräva djupare.

OK, ingen panik.

nu är Avatarer Påslagna, Börja Ladda Upp

Party!!!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-14 13:26

aaaah... nu är man "hemma" igen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-14 13:39

Yes! nu känns det bättre. Partajjade med att tanka upp en profilbild också när jag ändå var i farten

Efterfest hos Linus!

Haha, linus profilbild var så fin att jag länkade till den ifrån nyheten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-14 14:32

Kommer jag få en massa stalkers nu?

Ah, nu känns det bättre...

Fulla versionen av min avatar finns även i profilen...

Passade på att göra en ny avatar. Tänkte ha med lite ansikte den här gången, men Twisted Sister-loggan får förstås vara kvar ändå!

Ursprungligen av Björnström:

Vi kommer behålla formatet 64 x 64 pixlar precis som tidigare

Hmm, mr Björnströms avatar är minsann på 80 x 80 pixlar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-14 14:53

Ahhh...

Nämen titta ett tobleroneinlägg. 2200 inlägg jämnt!

Nu har jag uppdaterat min profilbild jag med. Kan ingen barmhärtig administrator-själ döda min signatur? Den är hopplöst utdaterad...

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-10-14 18:35

Firar detta med en ny cool bild!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-14 19:42

Även jag byter ut gamla USS Enterprise. Man såg ju knappt vad det föreställde.

Tänker inte byta bild
Kom inte ens upp
Nu blev jag till...men ack så liten....

Senast redigerat 2004-10-14 20:05

Så där ja...

Ursprungligen av Anders Täpp:

Så där ja...

Tuff!

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-10-14 20:28
Ursprungligen av Anders Täpp:

Så där ja...

Oj, så snajsigt!

Jag är helt kass på detta, får klara mig utan

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-10-14 20:30
Ursprungligen av Pocahontas:

Jag är helt kass på detta, får klara mig utan

Icke då! Jag ser dig även om du är mindre nu jämfört med tidigare.

Bevaka tråden