Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVI-D till VGA...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har köpt en 17 " AppleVision-skärm och vill koppla den som en extra skärm (dubbla skärmar) till min G4.
Problemet är att skärm 1 sitter i en vanlig VGA-port medan den parallella porten är en s.k. DVI-D-port.
AppleVision-skärmen har en gammal VGA-kontakt.
Går det att köra en sån häringa skärm från en DVI-D-port? Och i så fall var i h---skotta får man tag i en passande adapter...? Någon med facit...?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 08:25

DVI-D har väl just bara digitala signaler (pinout) till skillnad från en DVI-I (pinout) så att ansluta VGA på en DVI-D är [B]rätt[/B] kört...
Vad du behöver är ingen simpel adapter utan en omvandlingsgrunka...

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-10-19 00:36

Vad är det för mac?

Grafikkort?

Är det ett ATI Rage 128 Pro så kan du inte köra med två skärmar. Trots att det finns två utgångar (1 VGA och 1 DVI-D).

Kort som kan driva två skärmar brukar ha 1 VGA och 1 DVI-I eller 1 ADC och 1 DVI-I.

Senast redigerat 2004-10-19 01:34

Som ni märker är jag en riktig nybörjare men jag är nyfiken, och det ska man vara annars lär man sig aldrig något. Nåväl..
Kortet som sitter i denna G4:a 450 mHz, är tillverkat i Kina, det står visserligen "ATI Technologies" på det.
Det enda som står,och kan tänkas vara någon sorts modellbeteckning är "N625"... någon..?
Jag vill nu så gärna ha dubbla skärmar och om det inte funkar med det jag har, vad ska jag hava då för grafikkort? Helst ett där jag kan använda den nu anförskaffade Apple-rutan tillsammans med den jag fick med datorn ( Sony Trinitron Multiscan 200sf ).

Ursprungligen av henil:

Vad är det för mac?

Grafikkort?

Är det ett ATI Rage 128 Pro så kan du inte köra med två skärmar. Trots att det finns två utgångar (1 VGA och 1 DVI-D).

Kort som kan driva två skärmar brukar ha 1 VGA och 1 DVI-I eller 1 ADC och 1 DVI-I.

Senast redigerat 2004-10-19 05:54

Titta i systeminformation -> PCI/AGP-kort.

1
Bevaka tråden