Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Årets mest fantastiska affärsidé

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Herregud vilken affärside:

http://www.mystar.se/

Dom säljer stjärnor på himlen (dvs luft) för 600kr. "en perfekt present".

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-11-10 14:31

"En stjärna består huvudsakligen av kokande gas som flyter omkring i rymden. Ägandeskap är därför ingen praktiskt möjlighet"

Fan, vad ska jag då göra i helgen? Jag tänkte ju köpa mig en stjärna och bjuda in polarna på lite hallaballoo... Undras om man kan hyra månen så länge?

jag har länge haft en idé om att sälja avlatsbrev via internet. Småsynder i tio-pack för en hundring och kanske en femhundring för en medelstor synd. Räkna med ett par tusen om du inte inte kände igen personen bredvid dig i sängen när du vaknade med huvudvärk i lördags morse...

Kokande gas?

Och vaddå inte praktiskt möjligt? Känner flera som äger gas....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-10 14:52

Ni snackar strunt! Visst kan man äga en stjärna! Jag och min fru delar på en. Och vi är jättenöjda med den. Tyvärr syns den inte med blotta ögat. Men på ägarbeviset står det att den ligger i stjärnbilden Svanen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-11-10 15:34
Ursprungligen av Axel von Matern:

Ni snackar strunt! Visst kan man äga en stjärna! Jag och min fru delar på en. Och vi är jättenöjda med den. Tyvärr syns den inte med blotta ögat. Men på ägarbeviset står det att den ligger i stjärnbilden Svanen.

Men tänk om nåra driftiga utomjordlingar också har sålt "er" stjärna till någon av sin planets innevånare... Hur blir det?

Ursprungligen av Björnström:

Herregud vilken affärside:

http://www.mystar.se/

Dom säljer stjärnor på himlen (dvs luft) för 600kr. "en perfekt present".

Låter som upplagt för rättstvister när galna amerikaner kommer på att de råkar äga samma stjärna.

Sheriffen måste väl ha åtminstone en stjärna redan (då syftar jag inte på de på himlen)?

Hahaha! Är sånt här lagligt egentligen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-10 22:04

Lysande idé! Är det inte en amerikan som säljer tomter på månen?

Ursprungligen av acke:

Lysande idé! Är det inte en amerikan som säljer tomter på månen?

Japp. Jag läste någonstans alla länder en gång kom överens om att universum inte skulle tillhöra något speciellt land. Tydligen resonerar amerikanen som så, att om det inte tillhör någon, då måste det ju vara amerikanskt?

Senast redigerat 2004-11-10 23:09

LOL!
Precis lika grundlurade som de som köpt tomt på månen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-11 00:11
Ursprungligen av Mattias Hedman:

LOL!
Precis lika grundlurade som de som köpt tomt på månen...

Nja, man får i alla fall en lättläst bok som heter "Stjärnor och Planeter", skriven av Tage Mårtenson.

Och då är man väl inte lurad?

Ånej! Såg precis att de har tvreklam också!

De skrattar hela vägen till banken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-27 00:40
Ursprungligen av Björnström:

Herregud vilken affärside:

http://www.mystar.se/

Dom säljer stjärnor på himlen (dvs luft) för 600kr. "en perfekt present".

Jag har också hajat till för mystar. Dock så är koncept inget nytt då man har kunnat köpa delar av månen, texas och även mars om jag inte minns fel. Helt sjukt tycker jag iaf.

Funderar därför starkt på att lansera sajten buytheworld.com som är en aktions-sajt och där bla. New York finns att köpa för 12 000 000 USD. Är det någon som vill bjuda mer?

För dessa 12 miljoner USD så får ni ett diplom där det står tydligt och klart att Ni har köpt och är nu ägare till New York för 12 miljoner USD. Självklart kommer jag och min kompis Magnus att skriva under diplomet för att göra det mer äkta samt för att intyga att det är så, att du äger New York.

Självklart så är buytheworld.com uppdelad efter Asien, Amerika, Europa... osv. Så New York finns till salu både i Asien, Amerika, Europa, osv. ...Så det är du i Europa-delen som äger New York, men det står också på ditt diplom med lite stil.

MVH
Cypher
CEO, Chairman and soon-to-be-filthy-rich
BuyTheWorld.com

PS. Någon som vill lägga ett bud på IRAQ?
DS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-27 14:05

Shit vilket lurendrejeri, sen gnäller folk om nätverksföretag och pyramidspel... Många saknar nog drömmar och nånting att tro på och ingen affärsidé verkar längre för dum för att realiseras.

"Lättläst" ser man ofta i de här sammanhangen... vem vill ha en "vanlig" eller "svårläst" bok?

man kanske skulle börja sälja luft, inpackat i kvadratmeterstora plastförpackningar, eller kanske någon vill köpa ozonlagret av mig?

Men om nu verkligen folk köper stjärnor (vilket det verkar som) så kanske 99star.se inte är en så dum idé? Lite konkurrans skadar inte

  • Oregistrerad
  • 2004-12-17 06:45
Ursprungligen av abens:

man kanske skulle börja sälja luft, inpackat i kvadratmeterstora plastförpackningar, eller kanske någon vill köpa ozonlagret av mig?

Finns det inte något liknande i Japan. Typ luft café? Tyckte jag kände igen det. Du var nog lite sen där. Och älgskit säljer dom redan. Svårt att hitta något eget. :rolleyes:

Ursprungligen av Per-Olof Rupp:

Finns det inte något liknande i Japan. Typ luft café? Tyckte jag kände igen det. Du var nog lite sen där. Och älgskit säljer dom redan. Svårt att hitta något eget. :rolleyes:

jo i japan säljs luft (pga den dåliga luften), men här i sverige kanske det kan vara kul att äga lite fortfarane frisk luft som man kan ge till sina barn barns barn - då den friska luften är slut. I allafall ngt konkret man äger. Men koordinater borde man kunna sälja, för olika platser. Inte sälja själva platserna utan koordinaterna de ligger på. Men säkert någon som redan kommit på det.

För att inte prata om vad du kan få för björngallblåsa i Asien... färsk sådan, oh mama!

1
Bevaka tråden