Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Produktiv söndag

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Egenföretagare är mer drabbade av prestationsångest än andra - det är min teori.

Hur är det nu helt ärligt - jobbar du på söndagar?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-21 12:22

Livskvalitet kan betyda väldigt mycket och kan vara väldigt olika för olika människor.

iTomas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-21 12:28

Att vara student på heltid och arbeta heltid tror jag kräver att man arbetar när det passar, oavsett eventuell veckodag. Att vara aktiv är livskvalitet för mig... Därmed inte sagt att jag alltid är 100% fokuserad eller inte kan ta ledigt utan att få dåligt samvete.

Svarar som student och nybliven egenföretagare: Ja, söndagar är om inte annat pluggdagen numero uno. Dessutom sitter jag ofta och jobbar lite på söndagar. Men det blir många pauser och annat också, så det är inte en riktig arbetsdag så att säga.

Pluggar ständigt annars, Söndagar ser jag till att fixa allt annat. umgås med sambo, städa lite, gåt ut på promenader, fixa lite med diverse hobbys, se på film.

Så nej, jag arbetar inte. Även om mycket jag gör är nödvändigt ont som jag kanske inte skulle kalla ledigt.

Är jag i fas med planeringen så görs det inget inkomstbringande på helgerna.
Nu var det länge sen jag har haft ledigt, men det är till viss del för att jag bestämt mig för att verkligen få ta ett riktigt jul-lov i år.

Jag jobbar oftast heltid varje dag, så länge jag känner för det. I utbyte så kanske jag inte jobbar varje måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, el lördag. Det beror helt och fullt på vad som känns rätt. För den delen, så länge man älskar sitt jobb så... Frihet är viktig.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 16:39

På söndagen bär det av till kyrkan med hustru och barn. Sen tar vi det lungt och kanske hälsar på farmor och farfar (barnens alltså) en stund.

Jobbar man heltid måndag till fredag + med hus och trädgård på lördagen så känns det som man behöver en arbetsfri dag med familjen.

Lördag och Söndag är mina mest produktiva dagar, p.g.a att den där %)"#(/#€% telefonen inte ringer stup i kvarten, så jag kan faktiskt koncentrerar mig på model design (UML så klart) eller att skriva kod.

<CMH/>

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-21 17:52

Naturligtvis jobbar jag inte på söndagar, däremot på lördagar, och även fredagkvällar ibland.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 18:07

Folk behöver sina morgontidningar även på söndagar... tyvärr

  • Medlem
  • 2004-11-21 19:41

Naturligtvis jobbar jag på söndagar, däremot inte på lördagar och fredagskvällar - för det mesta.

Söndagar kan vara en produktiv dag - inte så många som stör då...

Jag jobbar inte på varken lördag eller söndag. Plugga kan jag göra men jag läser bara på söndagar.
Försöker vila så mycket som möjligt på just söndagar.
Fredag och lördag kan jag jobba men försöker bara jobba på dagen då inte kväll då ska man göra något skoj.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-22 00:50

Absolut! Om jag måste. Jag har inte problem med att jobba en hel helg eller kvällar. Kan jag byta ut några kvällar och helger i månaden mot att tex gå upp ett par timmar senarevarje dag eller inte ställa klockan alls så betyder detta oerhört mycket för mig.

Många av mina vänner jobbar i restaurangbranshen vilket gör att de sällan kan umgås/gå ut på helgerna. Då är det smidigt att kunna gå ut mitt i veckan och ramla runt.

Allt detta kommer kanske och ändra sig när man blir gammal och grå och har ungar men som det är nu så gör jag ingen skillnad på söndag eller tisdag.

Du då Martin?

Jag jobbar inte alls. Varjesig på vardarar eller helger. Önskar dock att jag hade jobb. PM:a mig erbjudanden.

jag jobbar när jag känner för det - dvs spelar det ingen roll om det är söndag eller onsdag. Hellre kunna sova några extra timmar på morgonen och ta det lungt och sen ta och cykla en runda eller åka skidor(på vintern) någon timme vid lunch. Stressar försöker jag att aldrig göra, så många helger och nätter blir det jobb. oftast inte inkomstbringande jobb, men jobb som jobb. Så länge det är kul så rullar det på.
Livskvalité ser jag som att kunna ha lite kul när man vill istället för att vara tvungen att ha det på en helg när man kanske hellre jobbar.

1
Bevaka tråden