Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

History Night Göteborg?

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag kommer ner till Göteborg inför julen som vanligt. Jag kan ta med mig en fet videoprojektor och vår egenproducerade Apple History DVD.

Hur får vi tag på en riktigt fräsch lokal där vi har egen bar och projektorduk etc? Kan Jonaz fixa ett rum på Gothia Towers?

Vad sägs om den 16:e December 18.00 - 22.30?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-23 23:39

Det skulle vara riktigt kul! 16:e låter finfint. Bra lokal överlämnar jag åt nån annan att hitta dock

Räkna med mig!
Grymt kul idé.

mvh
/Martin

Hoppas Jonaz kan fixa lokal - kom gärna med förslag till andra lösningar!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-24 10:09

Vi har en liten "konferenslokal" här.
Den är ju inte så kul men jag kan kolla upp den om det kniper.

Jag är absolut på! Kan eventuellt låna lokal på skolan.

Jag skulle helst ha en ganska cool lokal med egen bar, är det att hoppas på för mycket?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-24 12:39

damn it! 16:e är ju dan före sista tentan...

Vill också vara med... 16 dec passar utmärkt...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-11-24 14:20

samma dag som sista tentan, kan vara något...

Leftrustle, kan runan med tillhörande john l vara något kanske? du som har kontakter inom kåren!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-24 14:32

Precis vad jag tänkte på. Borde det inte gå att fixa något i Chalmers kårhus? Givetvis inte det coolaste stället på jorden, men Björnström kan inte kräva för mycket! Sen kan man ju boka bastun och poolen också. Härligt att se ett gäng nakna macare!

Inte det coolaste stället?

Hallå där.... Verklighetsuppfattning tack! Det har ju för fan vunnit pris!

Runan är snordyrt och tillhör högskolan. På tok för stort också. Annars vet jag inte vart man skulle kunna tänbkas vara på Chalmers... VR kanske? Har ju fast projektor och grejer.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-25 11:37
Ursprungligen av Leftrustle:

Inte det coolaste stället?

Hallå där.... Verklighetsuppfattning tack! Det har ju för fan vunnit pris!

Klart att kåken är fräsig, men den ligger ju på Kalamers tekniska lekskola. Det kan inte bli riktigt coolt då;)

Vad är VR för något?

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-11-24 15:20

Låter som en bra dag för mig så nu är den är bokad i kalendern.

/c

Jag är definitivt på! Ställe har jag dock inga direkta tips på, tyvärr.

Björnström: Var finns original-skivorna att köpa? De oklippta alltså…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-24 18:29

Klart man kommer, vore ascool. Tyvärr är jag såpass dåligt bevandrad i stan så det jag kan inte komma med några lokalförslag.

Cool!

Grymt idé - jag är med...
/Nancy

Är torsdag 16:e December som gäller fortsatt och i så fall vart skall jag ta spårvagnen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-24 20:12

En torsdag... Jag har lite då, men kan nog slita mig! Vet inte riktigt någon bra lokal dock. En kompis äger iofs Bommens Salonger, men det är nog inte gratis att abonnera.

Torsdag 16:e December 18.00 - 22.30 låter mycket bra för min del, då jag reser till Sveriges framsida för julledighet redan på 14 dec. Ingen kunskap om bra lokaler har jag, och då jag skall bo hos min syster boende i i Angered, där beväpnade rån mot macägare förekommer så är nog låna festlokal via hennes hyresvärd nog lite för vågat.

En föreläsningssal i vackra V-huset.

Arrrrrgh! varför måste jag jobba den kvällen, det är orättvist!

Jag är på! Det blir mycket mac-snack den veckan. Dagen innan så har Got-a-mac månadsmöte, som dessutom är årets spelmöte.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-10 12:15
Ursprungligen av Wiking:

Jag är på! Det blir mycket mac-snack den veckan. Dagen innan så har Got-a-mac månadsmöte, som dessutom är årets spelmöte.

He he. Got-a-mac.finns den kvar ? he he ..... gamla goda tider.. Va det inte Sture som höll i taktpinnen på den gamla goda tiden ?

Någon här som var med då förutom jag ?

Ja ja.. tiden går alldeles för fort nu för tiden. ha ha . där fick jag allt till det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-10 12:19

Jag säger upp mig från begivenheten. Kommer inte befinna mig i Göteborg.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-10 18:26

Jag är intresserad men har mycket att göra inför fredagen den 17:e. Tiden får utvisa hur detta ska gå till, men jag VILL!

En idé vore ju att höra om någon av stadens återförsäljare vill vara med och isf kunde bistå med lite lokaler.

  • Medlem
  • 2004-12-10 18:49

Jag hänger på med nöje!

Lokal då ? hur blir det ?

J.r/Leftis kunde du fixa ? Jonaz är nog pappaledig fick ny son 30/11.

mvh// Niclas

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-12-10 22:21

Det har varit tyst ett tag så jag får passa på att förtydliga mitt intresse. Dagen är bokad för detta ändamål men jag har inget bra förslag på plats utan hoppas på er som bor i stan;) Vi kanske skall börja lista oss så vi vet hur många eller hur få som kan.

maco
PapaC
?

/c

Kan inte fixa, har varken tid eller kontakter är jag rädd... Dagen innan betongtenta, så jag uteblir...

  • Medlem
  • 2004-12-11 01:35

I brist på lokal får vi väl knö in oss i min bil och se filmen

Macforum kan inte dom ställa upp med lokal ? ..Martin !! ?

Bevaka tråden