Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chat för Plus/Pro-medlemmar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-29 18:50

När Plus/Pro-koncepten lanserades var ju, som jag förstod det, ett av syftena med detta Plus-forum att återskapa en "mysig" stämning som rådde på 99mac bland er som har vart med länge i 99mac-svängen, innan det blev fullsmockat med medlemmar här.

Varför inte skapa en 99mac-chat-kanal för Plus/Pro-meldemmar i något lämpligt protokoll (IRC eller liknande)? Det kan ju fungera både som en bidragare till närmare gemenskap mellan Plus/Pro:are, samt vara en attraktion för folk att köpa sig ett Plus- eller Promedlemskap.

Vi har kört det med jämna mellanrum men det verkar inte som om publiken är så intresserade av detta.

Macnytt lyckas ju…

Tror helt enkelt att namnen på grupperna varit för komplicerade eftersom man inte kan skriva siffror i iChats gruppväljare. Nittioniomac, nittiniemac eller nittiniomac?

Skulle vara skönt med en IRC-chat där man kan snacka lite friare. Annonsörerna lär ju inte orka tokspana på vad som händer i en IRC-chat som de inte ens sponsrar.

jag hänger lite i #99mac på quakenet.. det är tomt, kom och hälsa på!

Jag tror chat vore mycket trevligt.

Varför inte lägga in en "shoutbox" här på 99mac som bara plus-medlemmar ser? Det vore ännu snyggare om den shoutboxen samtidigt också skrev till en AIM-chat. Då kan man dels chatta med iChat och dels via webläsaren på 99mac. Det finns AIM-gateways som man kan använda för att få det att fungera.

Ciryon

1
Bevaka tråden