Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av annonsör

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har börjat testa en ny typ av annonsering som vi aldrig tidigare använt på 99mac. Annonsen uppe till höger tillhör Hi-Media som är en fransk jättekoncern med en mängd stora sajter i sin portfölj.

Dom köper annonsplatser till fast pris istället för att ge betalt per klick eller provision på försäljning. Vad detta innebär i praktiken vet jag inte ännu - men dom håller på att mäta hur bra 99mac är som annonsplats just nu: antalet visningar, antalet unika besökare och antalet klick osv. Om det går bra får vi mer betalt.

Återkommer om ett par veckor med resultatet, ska bli intressant att se om deras besökarstatistik skiljer sig ifrån vår egen etc.

Ok, dags att ta en vända i datasalarna på skolan varje natt.

Logga in
mozilla&
99mac.se
Logga ut
Ny dator
Logga in
mozilla&
99mac.se
Logga ut
Ny dator
Logga in
99... osv

Skämt åsido: Är det bättre för att det är (ev.) bättre betalt eller för att det just är en fast summa (inga överaskningar)?

Haha - jag får inte uppmuntra någon att klicka på annonser

Vi har varit jäkligt dåliga på att utnyttja all denna trafik som passerar 99mac och ipod.se. I princip har vi ju bara jobbat med applestore - egentligen borde man ha 3-5 st stora partners tror jag.

Öh...vilken annons är det?, ser bara dom vanliga från tradedoubler

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-12-02 23:03

Elo: Om jag fattar det rätt så utför de bara någon slags mätning just nu för att avgöra om de vill sluta ett sammarbete eller inte.
Får hoppas att detta går i land då.

Ursprungligen av nillon:

Elo: Om jag fattar det rätt så utför de bara någon slags mätning just nu för att avgöra om de vill sluta ett sammarbete eller inte.
Får hoppas att detta går i land då.

Ok

Dell-annonsen lär ge bäst utslag här på macforumet.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-12-03 13:11

Annonserna finns ju bara i standardskinnet så ni som valt "original" eller "grey" utseendet ser ju inte ens dom.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-12-05 18:34
Ursprungligen av Arvid:

Annonserna finns ju bara i standardskinnet så ni som valt "original" eller "grey" utseendet ser ju inte ens dom.

Jag har gray... är det meningen att jag ska se annonsen i toppen? Trodde att det bl.a. var det man betalade för att få bort.

Fick svar efter mätningen idag: 81.000 unika besökare (webbläsare) senaste trettio dagarna. Det är cirka 16.000 fler än våra egna siffror visar - vi mäter dock med IP-nummer och inte webbläsare.

81k är rätt bra, jämför gärna med KIA-index:
http://www.mediacom.it-norr.se/23/kia/final_web/con_web_Month_mt.asp?Sort=UV&Sort_ret=desc

1
Bevaka tråden