Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eMac billigare nu än sen?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-03 14:10

Om man ska köpa eMac - tror ni det är bättre att köpa nu av den "gamla" modellen som ju är grymt billig eller är det bättre att vänta tills den blivit uppdaterad?

Det går ju rykten om G5:or m.m. så jag tänkte att om de gör några stora förändringar i den kanske det inte blir samma prisbild som nu. Nya iBook blev ju lite snabbare och lite billigare sist, om de gör om eMac mycket kanske den blir dyrare än nu. Vad tror ni?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-03 14:15

billigare?

Ursprungligen av petsematary:

Om man ska köpa eMac - tror ni det är bättre att köpa nu av den "gamla" modellen som ju är grymt billig eller är det bättre att vänta tills den blivit uppdaterad?

Det går ju rykten om G5:or m.m. så jag tänkte att om de gör några stora förändringar i den kanske det inte blir samma prisbild som nu. Nya iBook blev ju lite snabbare och lite billigare sist, om de gör om eMac mycket kanske den blir dyrare än nu. Vad tror ni?

Nya uppdaterade datorer från Apple brukar kosta ungefär lika mycket/lite som dom de ersätter fast med bättre prestanda/utrustning så att vänta lite när det är nya modeller runt hörnet är ju inte helt fel.
Beror mest på hur sugen du är.
Det lär dock inte komma G5 eMacs snart eftersom Apple lider av G5 processorbrist. Fast å andra sidan vet man aldrig förrän de nya modellerna lanserats.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-03 14:49

Mm, ja i så fall så väntar jag. Det är inte jag som ska ha den ev. datorn men det är ju ändå viktigt att man väntar om man kan få mer för pengarna inom kort. Tack.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-03 14:56

Frågan är ju när "sedan" är - personligen tror jag inte det är snart (om ens någonsin).

1
Bevaka tråden