Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bredband för företag

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ÄR det någon som har pejl på vilka aktörer på marknaden som är något att ha? Krav: fast IP, minst 1Mbit, helst någon form av uptime garanti.
Har kollat runt lite och BBB och Song Networks verkar väl mest lovande så här långt...

  • Medlem
  • Borås
  • 2004-12-08 16:25

Jag har aldrig haft någon sådan lev själv, men BBB har jag enbart hört gott om från ett ganska stort antal användare. Enda negativa jag kan komma på är att det inte är 100% fast IP (om jag inte misstar mig), utan DHCP i grunden trots allt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-08 17:56

Vi har Vattenfall ADSL 8/1 Mbit för typ 1000 kr / mån + moms. Fast IP och ingen blockering av port 25, så man kan köra egna mailservrar om man vill. Det är Song som levererar tydligen.

Funkar bra, det enda är att når nån sitter och laddar upp så går det segt.

  • Medlem
  • 2004-12-08 20:27

Antar att det är ADSL som räcker och att du inte behöver fiber.
-Telenor och Songnetworks leverera OK tjänster. Vet inte priset, men det finns säkert på deras webbar.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-12-08 21:03

Om det är fiber det är ute efter rekomenderar jag Local Internet Provider (www.localip.se).

Har bara hört gott om dem via en vän som har anlitat dem. Antar att det inte skadar att höra med dem.

Vi har Song Networks idag, DSL. Mycket pengar för lite hastighet. Prisbilden ser klart bättre ut idag än när vi tecknade det avtalet. Tack för tipsen!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 08:48

Är det inte ofta mycket billigare att köpa tjänsten som privatperson? Vad är skillnaden mer än priset?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-09 10:09
Ursprungligen av jakob:

Är det inte ofta mycket billigare att köpa tjänsten som privatperson? Vad är skillnaden mer än priset?

Avtalen ser annorlunda ut. Ofta ges bättre möjligheter för kompensation vid strul från leverantörens sida samt fler garantier. Privatpersoner är inte beredda att betala mer för ökad driftsäkerhet utan vill ha så billiga abg som möjligt, vilket gör det svårt för leverantören att ha femtioelva tekniker i ständig jour (för att ta ett exempel) medan dyrare företags-abg ger bättre ekonomiska förutsättningar för sådant. Dessutom kan det i många fall vara lite knepigt för ett företag att ha ett abg som en privatperson står för - såväl ur redovisnings- som ansvarssynpunkt.

  • Medlem
  • 2006-01-03 15:06

Någon som har uppdaterad info? Leverantörer, DSL/fiber, telefoni, växlar, VoIP etc.
Helt klart är att Telia är fullkomligt ointressant...

1
Bevaka tråden