Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pub

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Mellandagar. Träff. Vad sägs?

Seriöst Umeåiter, är ni rädda för en göteborgare med ovanligt mycket skägg?

Nähe, detta var tydligen förgäves. Nåväl, drar upp till skogarna på måndag, sen är det good bye internet i 14-dagar....

  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 23:00

Tänkte jag skulle vänta tills någonannan hakade på pubsvängen innan jag skrev något, men nu skriver jag iaf. Vet inte hur många Pubtrådar jag har dragit igång, men det rinner mest ut i sanden. Man tycker ju att Umeå borde vara tillräckligt stort för att inhysa 10-15 pubsugna macanvändare varje månad egentligen, men det verkar inte så tyvärr. Det har ju varit rätt bra de få gånger det har blivit av på senaste tiden tycker jag iaf när jag har varit med.

Jag är helt klart med om det blir macpub i mellandagarna. Ska vi dra till med en tid och plats så får så många som kan komma. Det det brukar falla på är ju att vi inte kan enas om tid tyvärr. Jag kan personligen alla dagar i mellandagarna så för mig spelar det ingen roll.

Låter som en utmärkt idé

Ok, då drar vi till med den 29:e, Lill-lördag. Plats och tid har jag ingen aning om. Eller ja, tid; 19 kanske?

Men plats kan jag inget om.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-18 13:13

Bishops Arms, nere på Renmakstoget kan väl vara något? 29/12 klockan 19.00 funkar utmärkt.

29/12 kl 19.00 på Bishops låter alla tiders!

  • Medlem
  • 2004-12-27 12:10

Nämen! Jag har bara inte tagit mig för att gå in på den här avdelningen. Yes, jag kommer om jag inte tappar bort mig.

Jupp, blir kanon. Då bokar jag in det, så får vi se. Ska försöka komma åt internet någon gång innan så jag kan se om det fortfarande är på.

  • Medlem
  • 2004-12-28 22:23

Jag kommer! Det här ska bli skoj

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-12-28 22:55

Jag kommer.

Låter kul, skall försöka hinna dit.

Är på stadsbiblioteket nu. Vill bara bekräfta att jag kommer.

Syns där!

(Är en skäggig ung man...)

  • Medlem
  • 2004-12-30 15:28

Tack för en mycket trevlig kväll och många roliga diskussioner. Hoppas vi kan hitta på något lite oftare. En gång per år är lite för lite ;). Här är lite som vi snackade om under kvällen (om någon ville veta =).

Spel:
• Loadrunner
• Escape velocity
• Lawn zapper
• Stuntcopter
• Moria
• Decent
• Fallout
• Warcraft
• World of warcraft
• Monkey island
• Cannon fodder
• Bubbletrubble
• Demios rising
• Avara
• Maelstrom
• Tetris
• Skittles
• Worms
• Spelet där man är ett rymdskepp och åker omkring med gravitation och skuter saker, sett uppifrån.

Teknik:
• Digitalkameror
• CD-i
• DAT
• Minidisc
• Lasterdisc

Filmer:
• Leon
• Garden state
• Man on fire
• Det stora blå
• Taxi 1 2 och 3
• Ronin
• Equilibrium
• Farenheit 451?
(och många fler jag har glömt bort + ett antal regissörer)

Rykten:
• Om det ska komma en i/e-mac utan skärm för 500 dollar den 11 januari.
• Om PB:arna ska uppdateras snart

Övrigt:
Om sedanmodellen är slöare (maxhastighet) än kombi av ungefär samma modell med samma hästkrafter/utrustning/vikt.

Varför refused ("New Noise") är så bra.

Vilken ölsort som är bäst och hur Newcastle både kan vara en öl och ett fotbollslag.

Varför chalmerister klär sig som de gör.

Varför samuel dricker paraplydrinkar.

Vilken modell av moderbord som hade arbetsnamn/kodnamn tsunami

Diskuterade självklart katastrofen i Asien.

Varför man ska åka Vasaloppet och cykla Vättern runt.

Hur dyr Adrians cheeseburgare var (100 kr) och om den var värt det.

Varför Leftrustle har så mycket skägg.

Hur mycket shareware-produkter vi köper.

Varför Clusterball inte blev en hit och vad Daydream gör nu.

Att alla spelar poker på nätet numera.

Hur liten iPod mini är. Per visade sin.

Skillnaden mellan Spotlight, Launchbar och Quicksilver.

Apples gamla digitalkamera och CD-spelare (samt om det var konica och Philips som var märkena på de två).

Allt från bärbara spelkonsoler som Gamegear och gameboy till varför x-box är så lätt att modda

Åt jordnötter.

Jag hoppas kunna lägga upp mina bilder ganska snart. Tack för en trevlig kväll!

Ursprungligen av samul:

Filmer:
• Leon
• Det stora blå
• Taxi 1 2 och 3
• Ronin
• Equilibrium

många av mina favoritfilmer diskuterades. får väl komma upp till umeå nästa gång ni har träff (och av helt andra anledningar). här i sthlm händer det ju inte mycket på macpub fronten.

Wow, ambitiös sammanfattning Samuel! Och tack till alla som kom dit, hoppas vi blir fler nästa gång. Kanske en träff här i Umeå redan i januari *om* keynoten från MWSF sänds live?

Ursprungligen av Adrian B:

Kanske en träff här i Umeå redan i januari *om* keynoten från MWSF sänds live?

Näe, det blir ingen keynote (läs mer i den här tråden) tyvärr *snyft*

Möjligen att man skulle samlas och reloada nån sida som rapporterar på plats, men det känns ju knappast lika spännande.

  • Medlem
  • 2004-12-31 01:22

Här är lite bilder från kvällen:

  • Medlem
  • 2004-12-31 01:23

Det var väldigt fullt med folk på O`learys

  • Medlem
  • 2004-12-31 09:43

Amen vafan grabbar! Ja, jag lyckades ju inte komma klockan sju, men åtta. Och visste inte hur jag skulle hitta någon på Bishops Arms. Hur ser mac-huvuden ut i Umeå? Sitta vid disken. Dricka en Killkenny. Och så sitter ni på O'Reallys!

Hade gärna varit med. Fanken. OK, nästa gång. Med en Classic II på bordet.

  • Medlem
  • 2004-12-31 10:35
Ursprungligen av lufra:

Amen vafan grabbar! Ja, jag lyckades ju inte komma klockan sju, men åtta. Och visste inte hur jag skulle hitta någon på Bishops Arms. Hur ser mac-huvuden ut i Umeå? Sitta vid disken. Dricka en Killkenny. Och så sitter ni på O'Reallys!

Hade gärna varit med. Fanken. OK, nästa gång. Med en Classic II på bordet.

Jag var rädd för att jag inte heller skulle veta hur folk ser ut, men Leftrustle hade en bra bild på sig här på forumet, så det var inga problem alls (och alla andra har jag träffat förut =).

Vi var på Bishops först, men det var så fullt där att det inte fanns chans till ett bord, så vi var tyvärr tvungna att lämna och gå över på O`Learys. Men vi väntade ett tag så att de som kom lite efter 19 skulle förstå var tusan vi tagit vägen. Men vi stannade tyvärr inte tillräckligt länge uppenbarligen

Senast redigerat 2004-12-31 11:22

Kul sammanfattning med bilder Samuel.
Men hur kommer du ihåg allt. Jag försökte minnas om du satt med anteckningblock.
Jag kände igen några av rubrikerna iaf

Trevligt med pub, extra trevligt att den alltid verkar vara när jag passerar Umeå. Fortsätt med tajmingen.

  • Medlem
  • 2004-12-31 17:23
Ursprungligen av samul:

Men vi stannade tyvärr inte tillräckligt länge uppenbarligen

Det var ju jag som var sen. Jo, jag tittade också efter någon med skägg eller några bleka glasögonormar. Men då hade ni ju hunnit över torget. Nästa gång, som sagt, då blir det king.

Gott nytt hår ska ni ha alla.

Apropå StuntCopter.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-31 15:52

Kan bara instämma med alla andra, trevligt helt klart. Kanske borde försöka att ha en MacPub i kvartalet i fortsättningen.

Om alla går in under inställningar och profil och där ställer in vart ni hör hemma (komunvis) så ska vi nog kunna få ut inbjudningar på ett lättare sätt (enligt Martin). Så när vi då har MacPub ska vi kunna skicka inbjudningar till alla i Umeå med omnäjd.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-03 13:45

Såg det tidigare idag på Macnytt, tänke att jag skulle skriva om det här, men…

Var ju svårare ju än classicversionen, man har ju mycket större skärm nu. Klart man behöver ju inte släppa av gubben från topen av skärmen men lite sport ska det ju vara också.

Tillbaks till den civiliserade världen (Göteborg) och min älskade mac.

Tack för en finfin kväll!

Blev lite på lyset märkte jag när jag ramlade ner från trottoarkanten vid Plaza, men det var bara härligt.

Samuel, du glömde även filmen Subway, vilken jag tycker var den viktigaste

Oh well, risken finns att jag förpestar norrlands kustland med mitt snuskiga skägg vid andra tillfällen, och då kanske ytterligare en pub har öppnat som man kan inspektera.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-07 13:59

Då är det väl bättre att samlas efteråt och diskutera nyheterna över en öl. Tycker inte att det skulle ge så mycket att sitta och ladda om någon sida. Synd att Apple inte direktsänder keynote (hälsningsanförande?, inledningsanförande?), hade varit kul att samlas och se detta. Det har ju varit kul tidigare.

Hur var cheeseburgaren

Bevaka tråden