Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mysmartin stapplar ut rampljuset!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

sådär ja, då var det gjort

martin olsson heter jag, 22 bast, pluggar f.n. på Luleå Tekniska Universitet till fil. kand. inom ljudteknik, och får förhoppningsvis en examen till sommarn.

efter det tänker jag söka till ljudingenjörslinjen (heter det så nuförtiden?) på musikhögskolan i Piteå, och eftersom jag redan läst hälften av dessa kurser inom mitt program så kompletterar jag nog med en massa designkurser. annars är det musik, teknik, datorer o design/layout/film som ligger mig varmt om hjärtat.

datorn som stod o tuffade under skrivborder började kännas seg, och att nya datorn blev en mac var ett rätt självklart val. på musikhögskolan i piteå där jag spenderar den mesta av min tid, används uteslutande mac för musikskapandet (dessutom hägrade FCP och Logic7).

så kom den, G5'an. gick en hel sommar o väntade på att lönen från sommarjobbet skulle komma. när den väl gjorde det var det inte så mycket som jag hoppats på, utan det var bara att vänta ett år till. nu sitter man med en 2*1,8 G5, 1,5 GB ram, och är allmänt nöjd siktet är just nu inställt på en platt 19", man kan ju inte sitta o förstöra ögonen på en Hansol heller förutom datorn har jag ett par Mackie HR824, som inhandlades överraskande billigt, och överraskande bra. ett klart plus när man har polarna på besök.

Välkommen!
Hoppas du får mycket hjälp av oss här på 99mac.
Samt att du kan ge tillbaka lite mycket.

man kan ju inte annat än försöka

1
Bevaka tråden