Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skröncentralen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
Ursprungligen av Björnström:

Varmt välkommen till Plusforumet!
Jag har länge funderat på ett insiderforum och 99mac Plus är resultatet av mitt funderande. Här ska vi försöka hitta tillbaka till 99mac:s rötter - ett forum där man trivs, där man får veta saker lite tidigare än andra, där man kan tala ostört utan att citeras på andra sajter.

I plusforumet råder tystnadsplikt. NDA. Läs men citera inte utanför forumet.

- Vad innebär det? Det betyder att du får ta del av nyheter, kommentarer, tips, tester, bilder, filmer, debatter och mycket annat som stannar inom forumet. Du får gärna kommentera och diskutera innehållet men bara i 99mac Plusforum.

Varje medlem som har tillgång till detta forum måste först godkänna våra utökade villkor där man avtalar om att inte föra informationen vidare. Det som sägs här stannar också här.

Här kommer en länk som gäller just detta.

-99mac plusforum
-z-club (350:-/år)

får länken till mitt forum för tester & skrönor.

Just nu kan vem som helst nå det, men i längden kommer mina skrönor, tester och betraktelser att skyddas.

Så håll det lite för er själva. Så där.

http://min.mac.se/quadra/

Ge gärna kommentarer till läst i denna tråd.

Men vad säger google då? Jag kan inte se att du har någon regel som förhindrar indexering.

Nej, det är öppet än så länge. Visst kan sökmotorerna indexera sidorna (även om man försöker upplysa om att inte göra det med en META tagg), men först måste de ju ha någon starttråd, och det vet jag inte om 99mac direkt ger ut?

Någonting jag inte vet om webbhostingen? Kan jag skapa regler för sidorna i nån inställning i 99mac servern?

Så småningom flyttar jag över sidorna till mitt företags webbserver och så kan jag lägga en skyddad domän.

Och SÅ superhemligt är det inte! Bara det att jag vill bidra med lite 'guldkant' till de som finns på nämnda forum !

http://www.robotstxt.org/wc/norobots.html ger bra information om hur du utesluter sökmotorer med enkla regler. Jag blev bara osäker om det gick att lägga en robots.txt i sin mapp eller om den var tvungen att vara i server-root:en. Jag hade för mig att det gick att ha en i varje mapp. Kan någon med mer kunskap upplysa mig?

Utmärkt länk! Skall studera den!

Hoppas skrönorna är njutbara!

1
Bevaka tråden