Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av företagsnamn

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-10 15:52

Först ett stort tack till alla som engagerade sig i min idétorka när det gäller företagsnamn.

Tänker jobba med teknikinformation, informationsdesign etc. Nu har jag "hittat" några namnförslag. Därför tänkte jag att detta förträffliga forum med alla underbara medlemmar kunde hjälpa mig med en liten omröstning.

Därför presenterar jag sex förslag som du får tycka om.

Svenskt företag i Sverige? Inte funderat på ett svenskt namn?
En spontan åsikt bara.

eh.... var?

nä nu får jag ge mig! nyligen missade jag en rubrik och nu en hel omröstning! Förlåt mig tusenfallt!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-10 21:08
Ursprungligen av David Slättne:

nä nu får jag ge mig! nyligen missade jag en rubrik och nu en hel omröstning! Förlåt mig tusenfallt!

Ja, rullnigsfunktionen i fönster är en underskattad finess

InfoMill eller InfoTech Consulting föll jag för. Mest för att dom var korta och på sätt och vis spelar på vad du gör.

Jag förstår referenserna i de andra namnen (läst boken fler gånger än jag kan minnas) men ta "Magrathea" t.ex., väldigt svårt att uttala och minnas. Ett namn (som tyvärr är upptaget) som jag föll pladask för när jag hörde det är "Plan B".

InfoMill får min röst, men jag har inte heller något mot svenska namn.
Men som sagt av ovan nämnda så får InfoMill min röst.

// Danne

Här var jag i lördags (innan vi gick till KB istället )

http://vogonvariety.se/

Jag tycker iofs fortfarande www.infoo.se

Kort och enkelt.

Ursprungligen av Björnström:

Jag tycker iofs fortfarande www.infoo.se

Kort och enkelt.

Den var fin men om han ska ha teknik information kan han ju kanske köra på en variant av infoo
www.teknikinfoo.se

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 10:41
Ursprungligen av Björnström:

Jag tycker iofs fortfarande www.infoo.se

Kort och enkelt.

Hej Björnström!

Nu måste jag fråga. Du är så "bestämt övertygad" att jag blir nyfiken. Förstår inte vad du avser med "oo" i infoo. Är det något underförstått som går att förklara?

// tm

Det måste väl ändå bli TechInfo, du ska väl syssla med teknikinformation , inte informationsteknik. Men annars så tycker jag infomill, eller som flera andra sagt, ett svenskt namn som beskriver vad du gör.

De andra namnen är för kryptiska, får bara mig som potentiell kund att känna mig korkad och oförstående, vilket i min fördomsfulla värld är nog för att vända mig till någon annan. *hårddrar*

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-10 18:44

Jag röstar på Zebra Cross. Förstå vilken schysst logga det kan bli!

Ursprungligen av dala:

Jag röstar på Zebra Cross. Förstå vilken schysst logga det kan bli!

Ska det syfta på ett övergångsställe? I så fall heter det "zebra crossing", och inte "zebra cross".

Annars håller jag nog med de flesta - att Infomill är bäst, men att ett svenskt namn är ännu bättre.

(Och "misstaget" med "zebra crossing"/"zebra cross" får mig osökt att tänka på jobbförmedlingsföretaget som kallar sig för "StepStone" www.stepstone.se, trots att det korrekta engelska uttrycket är "Stepping stone")

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 18:45
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ska det syfta på ett övergångsställe? I så fall heter det "zebra crossing", och inte "zebra cross".

Annars håller jag nog med de flesta - att Infomill är bäst, men att ett svenskt namn är ännu bättre.

(Och "misstaget" med "zebra crossing"/"zebra cross" får mig osökt att tänka på jobbförmedlingsföretaget som kallar sig för "StepStone" www.stepstone.se, trots att det korrekta engelska uttrycket är "Stepping stone")

Iofs kan man tänka sig "syftning" på övergångställe. Men det kan också vara en metafor. Både StepStone och Zebra Cross

// tm

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-17 23:44
Ursprungligen av toastmaster:

Iofs kan man tänka sig "syftning" på övergångställe. Men det kan också vara en metafor. Både StepStone och Zebra Cross

// tm

När jag sa att jag tyckte Zebra Cross kunde ge intressanta loggor så var det zebran i namnet som jag tänkte på.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-15 02:21

Ärligt talat var inget namn direkt tilltalande. Infotech och Infomill känns väldigt "office space", alltså grått IT-bolag á la cubicles.

Hur har du tänkt? Var kommer Magrathea ifrån?

Vogon låter lite klingon

Ursprungligen av tobot:

Ärligt talat var inget namn direkt tilltalande. Infotech och Infomill känns väldigt "office space", alltså grått IT-bolag á la cubicles.

Hur har du tänkt? Var kommer Magrathea ifrån?

Vogon låter lite klingon

Magrathea, Vogon och 42 är alla Liftarens guide till galaxen-referenser. Ska man hårdra det lite extra så kanske även Zebra Cross är det (Sqornshellous Zeta)?

Zebra cross lät coolt och låg rätt i munnen. Det ger även bra förutsättningar för en snygg logga.

Problemet är väl isåfall att du hamnar längst bak i telefonkatalogen. har du inte råd att marknadsföra dig på vanligt sätt kan ett bra knep vara att döpa sig till nåt som gör att du hamnar bland de första inom din bransch. Har jag hört.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-17 22:27

Allt som heter NåntingTech känns oerhört tröttsamt, det är min humble opinion. Så otroligt intetsägande och bara trött liksom. Vadå "tech"? Känns som man försöker vara viktig fastän ingen hajar vad det betyder. Känns 90-tal.

Ursprungligen av Laseranders:

Problemet är väl isåfall att du hamnar längst bak i telefonkatalogen. har du inte råd att marknadsföra dig på vanligt sätt kan ett bra knep vara att döpa sig till nåt som gör att du hamnar bland de första inom din bransch. Har jag hört.

Jag har för mig att det fanns en "AAAAAAAAAAA Lås-smed" eller nåt sånt i Stockholms telefonkatalog

1
Bevaka tråden