Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tjoho - iPod Shuffle i min hand!

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag kom tomten med en iPod Shuffle 512GB samt ett par Apple in-ear hörlurar till mig - har inte hunnit prova så mycket av iPodden, men jag hade ett gäng kompisar på besök (alla PC människor, Hu som direkt visste vad det var för något och ville känna på den.

Till deras stora förvåning så kostade den inte "hur mycket som helst" heller

/CX

Nä nu går skam på torra land. Resten av världen får 512 Mb i sin Shuffle (eller 1 Gb) medan du får 250 Gb. Livet är bra orättvist.

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Nä nu går skam på torra land. Resten av världen får 512 Mb i sin Shuffle (eller 1 Gb) medan du får 250 Gb. Livet är bra orättvist.

Vem har sagt att livet är rättvist... men i det här fallet så synes det mig som att vi bägge två är lika dåliga på att beskriva datamängder - 512GB (som jag skrev, men jag menade ju 512MB) blev 250GB i din översättning :).

Det var lite mitt-i-natten-freudiansk-felsägning (mitt inre jag vill naturligtvis ha en 512GB iPod för under en tusenlapp )...

/CX

Ursprungligen av Charles Xavier:

Vem har sagt att livet är rättvist... men i det här fallet så synes det mig som att vi bägge två är lika dåliga på att beskriva datamängder - 512GB (som jag skrev, men jag menade ju 512MB) blev 250GB i din översättning :).

Det var lite mitt-i-natten-freudiansk-felsägning (mitt inre jag vill naturligtvis ha en 512GB iPod för under en tusenlapp )...

/CX

LOL, ska man vara besserwisser så ska man *&/%/ se till att skriva rätt själv. Jag skäms tarmarna ur mig. Får väl skylla på, precis som du, att det var mitt i natten som jag skrev det.

Har jag tur får jag fingra på en idag jag med.....
Den är också mindre bara på 1 Gb.

Min 512:a kom också igår.
Sååååå liten och ball!

Dispaly is not an issue!

Anders

Kan de leverera? Det var som tusan, ska bli spännande at se hur snabbt folk får sina Mac mini.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 10:13

Apropå display, hur smidigt är det att navigera runt bland de 2-300 låtar man kan ha på 1-gb:aren? Kan man enkelt hoppa mellan album eller måste man trycka fram låt för låt?

Också chockad över att de levererar så kvickt. Det finns inte i min begreppssfär..

Ursprungligen av torbjorn2000:

Apropå display, hur smidigt är det att navigera runt bland de 2-300 låtar man kan ha på 1-gb:aren? Kan man enkelt hoppa mellan album eller måste man trycka fram låt för låt?

Man kan (nog) inte hoppa mellan album, utan det är enbart låt till låt. Jag har använt den några timmar hittils, och är rätt nöjd med "shuffle" funktionen dvs att spåren spelas upp slumpmässigt.

Framförallt kommer jag att använda den när jag cyklar (antingen tränar eller fram å tillbaka till jobbet etc), är på gymmet (händer alltför sällan ) etc. På tåg eller flyg tar jag min iPod, så kan jag fritt välja vad jag vill lyssna på.

/CX

Ursprungligen av Leftrustle:

Kan de leverera? Det var som tusan, ska bli spännande at se hur snabbt folk får sina Mac mini.

Nej, för jag (som beställde min så snart det gick efter Jobs gått av scen) har inte fått mitt exemplar ännu. Och Anders bara skrattar.

Blä!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 13:32
Ursprungligen av Jürgen B:

slängde ett öga där men orkade inte...
hur orkar dom?
skönt o va tillbaka i 99 värmen igen

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-01-19 14:46

Fick ett telefonsamtal från TNT idag, och dom har levererat den hem till mig, tur att min syster var hemma! Men den liger ialf och väntar på mig därhemma nu!

Har övertalat mig själv att eftersom jag inte har en USB-stick så behöver jag en sådan, och måste jag ändå köpa en USB-stick så kan det lika gärna vara en Shuffle... Visst har jag rätt?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 15:23
Ursprungligen av zodijackyl:

Har övertalat mig själv att eftersom jag inte har en USB-stick så behöver jag en sådan, och måste jag ändå köpa en USB-stick så kan det lika gärna vara en Shuffle... Visst har jag rätt?

Jäpp, så är det…
(Sa jag till mig själv i virket fall som helst.)

Ni som har fått er Shuffle redan, varifrån har ni beställt? Svenska AppleStore?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-01-19 18:56
Ursprungligen av capojava:

Ni som har fått er Shuffle redan, varifrån har ni beställt? Svenska AppleStore?

Japp, svenska Applestore!

Ursprungligen av capojava:

Ni som har fått er Shuffle redan, varifrån har ni beställt? Svenska AppleStore?

Jepp!

A

Samma här.

/CX

Fusk!

Hoppas att återförsäljarna får några snart också.

Ursprungligen av capojava:

Fusk!

Hoppas att återförsäljarna får några snart också.

ÅF lär nog få vänta.... skulle jag tro. 2-4 veckor som det står på AppleStore.
De som fått nu har nog fått av de som finns på lager när de är slut kommer det dröja lika länge för AppleStore.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-20 13:21
Ursprungligen av Mattias Hedman:

ÅF lär nog få vänta.... skulle jag tro. 2-4 veckor som det står på AppleStore.
De som fått nu har nog fått av de som finns på lager när de är slut kommer det dröja lika länge för AppleStore.

Ja men de upphör väl inte med produktionen bara för att de har ett lager? Produktionen bör väl rulla på oavbrutet. Så pass mycket borde väl Apple har lärt sig nu...

Gick det inte ett (bekräftat?) rykte att ett företag skulle leverera 2 miljoner flashminnen till Apple innan expot?

1
Bevaka tråden