Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ok!

Snart blir det en TFT-skärm och KVM-switch så att jag kan ha PCn i samma rum... Den står nu i hallen tillsammans med en gammal skräplaptop

/Edit: Bilden låg på Spymac med lösenord och fungerade inte.

Senast redigerat 2005-01-22 17:06

Tyvärr blir kvaliten lite dålig med en T630...

Ursprungligen av Elo:

Tyvärr blir kvaliten lite dålig med en T630...

Kanske ska tillägga vad det föreställer kom jag på:
1. Macintosh IIcx (utan bildskärmskort)
2. Macintosh LC 475
3. Quandra 800
4. Centris 660AV
5. PowerMacintosh 8600/G3 (fick "på köpet" med stora skärmen )
6. PowerMacintosh G3/266 (den enda som kör OSX).

Det är dessutom en 21¨skärm från Digital och en 15¨Macintosh Color Display (min fd lärares) och tangentbord och sånt. Och uppe på den stora skärmen står det en http://hotline.kicks-ass.net/qtckit/ som jag "köpte" från skolan (trodde dessa var omöjliga att få tag på i Sverige, och så visar det sig att skolan har en 6-7 stycken).
Det som inte finns med på denna bild är min PM 5500/275 och min Stylewriter.
Nästa projekt är att få tag på en SE från skolan

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-21 23:21

dålig bild....

Ok här är mitt för nuvarande stökiga skrivbord...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-21 22:35

Min hörna för PB i köket.

Notera LaCie lampan! som sitter under bordet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-16 21:31
Ursprungligen av atomlab:

Min hörna för PB i köket.

Notera LaCie lampan! som sitter under bordet!

Det brukar se ut som på övre. Men nu har man mest hamstrat och då ser det ut såhär.
Iaf ett tag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-31 00:28
Ursprungligen av atomlab:

Det brukar se ut som på övre. Men nu har man mest hamstrat och då ser det ut såhär.
Iaf ett tag

Vad har du för ett skrivbord atomlab? Är det höj och sänkbart? Är ute efter ett med så få ben som nöjligt! Har igentligen redan en bänkskiva men den måste inte användas till ett datorbord.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-02 18:25
Ursprungligen av magnur:

Vad har du för ett skrivbord atomlab? Är det höj och sänkbart? Är ute efter ett med så få ben som nöjligt! Har igentligen redan en bänkskiva men den måste inte användas till ett datorbord.

Nejdå...

det är en helt vanlig skiva från ikea. Det som är grejen är att det är 1.50 från golv och så har jag höga stolar som man kan fälla fram på och på det sättet stå lättframåtlutad och jobba.

Skivan är fäst mot väggen med en stöttepinne i mitten sen har jag byggt rack under bordet som passa lacies fot så diskarna kan hänga underbordet istället. Annars så kan ju någon kanske få för sig att dem är sina och gå in och hämta dom!

//t

Här är min tjeckiska skönhet och första Mac; en eMac 1,42 GHz med 512 MB RAM, som dock ska få mer minne...

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-01-21 22:41

Min lilla hörna...

Är det en mini-imac du har ståendes närmast lampan eller vad är det för nått?

Ursprungligen av akesson:

Min lilla hörna...

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-01-23 12:31
Ursprungligen av Johan Andersson:

Är det en mini-imac du har ståendes närmast lampan eller vad är det för nått?

Jajemen! Med en liten spegel istället för skärm...

Läste här att den skulle finnas på Lagerhaus för 39 kr eller nåt sånt. Några veckor senare fick jag syn på en och slog till direkt

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-02-06 15:16

Syrrans dator, snart!

Här ligger syrrans nya iBook med 768mb ram (stora paketet så klart) och en iPod Shuffle 512mb
(i det lilla).
Hon får det den 24 när hon fyller 22 år, det blir hennes första egna dator, hon har alltid lånat min dator förut, men nu ska hon ner till Australien och plugga och då kommer hon värkligen få användning för en egen dator, ska bli kul och se hur hon reagerar när hon öppnar paketen, jag har aldrig köpt en present till någon för så mycket pengar förut!
Hoppas hon blir glad!

Det ska väll tillägas att jag troligen aldrig kommer att ha råd att köpa en sån här present till någon igen, men det är kul att kunna hjälpa syrran, hon har det ganska tuft ekonomiskt och hennes Australie resa kommer sätta henne i studie skuld.

Ursprungligen av Ovsing:

Här ligger syrrans nya iBook med 768mb ram (stora paketet så klart) och en iPod Shuffle 512mb
(i det lilla).
Hon får det den 24 när hon fyller 22 år, det blir hennes första egna dator, hon har alltid lånat min dator förut, men nu ska hon ner till Australien och plugga och då kommer hon värkligen få användning för en egen dator, ska bli kul och se hur hon reagerar när hon öppnar paketen, jag har aldrig köpt en present till någon för så mycket pengar förut!
Hoppas hon blir glad!

Det ska väll tillägas att jag troligen aldrig kommer att ha råd att köpa en sån här present till någon igen, men det är kul att kunna hjälpa syrran, hon har det ganska tuft ekonomiskt och hennes Australie resa kommer sätta henne i studie skuld.

Hemskt vad kul! Hoppas att hon verkligen gillar datorn!
*tumme upp för ovsing*

Mitt skrivbord (Förlåt för det är lite rörigt) min mac har nyss flyttat in

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-02-06 15:47
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Mitt skrivbord (Förlåt för det är lite rörigt) min mac har nyss flyttat in

Jäklar vad lyxigt! En ny härlig Apple skärm! Sån vill jag ha....

Ursprungligen av Ovsing:

Jäklar vad lyxigt! En ny härlig Apple skärm! Sån vill jag ha....

Den e så fiiiiin

Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Mitt skrivbord (Förlåt för det är lite rörigt) min mac har nyss flyttat in

Det enda jag inte gillar med den där setupen är musen

Jodå, jag har ett bra och snyggt skrivbord. Ska bara fixa min server så jag kan få bort alla temporära uppsättningar av externa hårddiskar och laptops från bordet, så man faktiskt ser den vackra mahognyn.

Nybliven Mac-ägare. Här står vår flygplansnos och brummar så trevligt!

undrar hur mycket pengar alla har här på 99mac, jag har sparat och sparat men ännu har jag inte tillräkligt med cash för att beställa min powerbook 12" :rolleyes:

Ursprungligen av quiksilver_90:

undrar hur mycket pengar alla har här på 99mac, jag har sparat och sparat men ännu har jag inte tillräkligt med cash för att beställa min powerbook 12" :rolleyes:

Om du visste hur ofta jag ställt den frågan! Kolla här eller på ex. vis spymac.com ´s gallerier.... "Jag hade lite tråkigt idag så jag gick och köpte en cinema display 30" till... ska bara köpa en G5:a till, för den jag har kan bara driva två såna skärmar..."

Okej, jag har pluggat i 4 år, och 7 datorer har passerat eller finns i min ägo sedan studiestarten, men ändå, jag köper beg. och budget.

Men det är ju kul när det går bra för folk, ingen kunde ju vara gladare än jag!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-22 16:16
Ursprungligen av quiksilver_90:

undrar hur mycket pengar alla har här på 99mac, jag har sparat och sparat men ännu har jag inte tillräkligt med cash för att beställa min powerbook 12" :rolleyes:

Beror på hur mycket bark man blandar i brödet. Man blir jävligt fattig efter ett datorköp om man har ett skitjobb. Men nerd som man är tar man den smällen. Räknade på det. Köper en dator vart 4 år. Drar man ut nypriset på en dator så betalar jag lika mycket för bredbandet i månaden som datorn kostar mig(ej inräknat vad man säljer den för vid byte). Det gäller bara att lägga undan 400 kr i månaden så har man en ny när den tiden kommer.

Ursprungligen av Per-Olof R.:

Beror på hur mycket bark man blandar i brödet. Man blir jävligt fattig efter ett datorköp om man har ett skitjobb. Men nerd som man är tar man den smällen. Räknade på det. Köper en dator vart 4 år. Drar man ut nypriset på en dator så betalar jag lika mycket för bredbandet i månaden som datorn kostar mig(ej inräknat vad man säljer den för vid byte). Det gäller bara att lägga undan 400 kr i månaden så har man en ny när den tiden kommer.

Då är man inte kräsen när det gäller prestanda, och att man ska köra de senaste programmen m.m.
För om man ska hänga med de senaste programmen så gäller det att bytta dator vart 2-3 år Max. En 4-5 år Mac innebär att i dagsläget skulle sitta på
en 350 Mhz G3 till 700 G4 Mhz med 8 - 32 Mb grafikkort.
Det är ingen fröjd att köra Os X och lite tyngre applikationer än safari, mail, speciellt om man har mindre minne än 512 Mb ram dessutom.
De som säger annorlunda tror jag inte på.
Visst kan man köra iLife paketer men det lär inte bli någon snabb upplevelse.
Men viss det går att köra det.

Det gäller även Pc datorer!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-22 16:58
Ursprungligen av Hunter78:

Då är man inte kräsen när det gäller prestanda, och att man ska köra de senaste programmen m.m.
För om man ska hänga med de senaste programmen så gäller det att bytta dator vart 2-3 år Max. En 4-5 år Mac innebär att i dagsläget skulle sitta på
en 350 Mhz G3 till 700 G4 Mhz med 8 - 32 Mb grafikkort.
Det är ingen fröjd att köra Os X och lite tyngre applikationer än safari, mail, speciellt om man har mindre minne än 512 Mb ram dessutom.
De som säger annorlunda tror jag inte på.
Visst kan man köra iLife paketer men det lär inte bli någon snabb upplevelse.
Men viss det går att köra det.

Det gäller även Pc datorer!

Köpte min förra dator för 4 år sedan. G4 400mhz. La dit 1 gig i ram och körde den tills innan jul. Var problem med video och tunga beräkningar. Mycket ram hjälper till mycket annars i vardagsanvändande. Orginal på dubbel 1.8:n jag kör nu är ofta långsamare än den gamla G4:an. Kvittar hur många ghz man har. Jobbar disken skiten ur sig händer inte mycket. Skämms Apple! Mer ram till folket. Men ok. 800 i månaden och det blir en ny om 2 år.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-06-11 01:30
Ursprungligen av quiksilver_90:

undrar hur mycket pengar alla har här på 99mac, jag har sparat och sparat men ännu har jag inte tillräkligt med cash för att beställa min powerbook 12" :rolleyes:

Jag vet.. Jag är också lite avundsjuk. Som tur är har jag en snäll arbetsgivare som lätt mig bestämma vad jag ville ha i s.k. hem-PC-köp.

Men om det är en PowerBook du vill ha, så har du ju tillgång till så många skrivbord så du ändå inte kan skicka in din bild.

Ursprungligen av eternit:

Nybliven Mac-ägare. Här står vår flygplansnos och brummar så trevligt!

Smakfullt.

Hehe, det är förmodligen mamma o pappa som betalar

  • Oregistrerad
  • 2005-01-22 15:26

Mina macar har jag finansierat genom ett personalköp (G5 2x1.8) och min 12" Pb 867Mhz tog jag ett litet banklån på SEB för att köpa :). Däremot så är det nog en svår sits om man fortfarande går i skolan att köpa sånt. Fast iof så gååår det väl att jobba extra då, typ på Mc D, lokala grillen eller motsv. Gör man en sådan sak så är det dock absolut bäst att jobba vitt så att man kan tillgodose arbetstiden ifall man blir sjuk eller så

Här är min arbetshörna. Himla massa pappersarbete för tillfället.

Bevaka tråden