Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av batmannen:

Mina macar har jag finansierat genom ett personalköp (G5 2x1.8) och min 12" Pb 867Mhz tog jag ett litet banklån på SEB för att köpa :). Däremot så är det nog en svår sits om man fortfarande går i skolan att köpa sånt. Fast iof så gååår det väl att jobba extra då, typ på Mc D, lokala grillen eller motsv. Gör man en sådan sak så är det dock absolut bäst att jobba vitt så att man kan tillgodose arbetstiden ifall man blir sjuk eller så

Klart det går att jobba extra! Jag jobbar två jobb, pizzeria och museeiguide/värd. Vitt. Det är så jag har finansierat de 7 datorerna. Och allt annat jag har. Det är det bästa tips jag kan ge en student. Jobba extra, det lönar sig mer än man tror, framförallt om man kan "leva på" csn-pengarna, då blir ju extrainkomsterna rena fickpengar/datorpengar.. Om man nu inte vill hålla nere lånen....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-22 17:25

Köp mer ram så har du väl löst mycket av problemen,, eller?? en GB är inte så dyrt längre..

  • Oregistrerad
  • 2005-01-22 17:56

Jo. Väntar på lön. Beställningen ligger och väntar på Macoteket. Men jag tycker det är dåligt att inte leverera mer än att man kan kolla på filer och surfa på en sida åt gången. Ingen bra PR när en eventuell switchers hör hur bra en Mac skall vara och det första han/hon gör är att botanisera badbollar på datorn.

Speciellt när det inte är någon hemlighet att Os X käkar ram som inget annat OS.
512 Mb borde vara minimum och på pro G5 borde det vara 1GB standard

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-22 21:49

Mitt ödmjuka bidrag till samlingen

Det som saknar vore ju en 19" TFT.. men det kommer!

Inte så flashigt men det duger. Saknar mest ett större skrivbord

Ursprungligen av zodijackyl:

Inte så flashigt men det duger. Saknar mest ett större skrivbord

Ah, är det där ett Macally icekey du har där? Funderar på ett sådant, gillar den korta slaglängden på PB:ens tangentbord... Får man samma känsla som på en bärbar, tex jmf med din PB12"?

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Ah, är det där ett Macally icekey du har där? Funderar på ett sådant, gillar den korta slaglängden på PB:ens tangentbord... Får man samma känsla som på en bärbar, tex jmf med din PB12"?

Det påminner väldigt mycket om min PB faktiskt. Enda skillnaden är att PBns tangentbord är varmare pga allt som sitter under...

Ja, folk verkar vara väldigt rika. Jag är målmedveten och ekonomisk och lyckades som sommararbetande sopgubbe tjäna ihop 25 000 så jag kunde köpa min PB 15" till studentpris. (OK, jag hade 8000 i besparingar sedan tidigare...)

Detta är min lilla hörna... Notera tulpanvasen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-30 18:50
Ursprungligen av David Molarin:

Detta är min lilla hörna... Notera tulpanvasen

Stilig! Hemgjord?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-30 20:16

Mitt skrivbord

Ursprungligen av ajaxx08:

Stilig! Hemgjord?

hemgjord vad?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-30 22:13
Ursprungligen av martenbjork:

hemgjord vad?

Märket på vasen?

Ursprungligen av ajaxx08:

Märket på vasen?

jahaja. då hajar jag. för övrigt när jag skulle öppna reply-sidan ville safari authenticata mig till ngn spymac-sida. Va tusan?!

Ursprungligen av ajaxx08:

Stilig! Hemgjord?

Nja... Jobbar som skyltmakare.

Skulle vara trevlig med en skärm till

Väldigt vad många skrivbord som har oanvänd yta... Så är det inte hos mig

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-01 00:38

Så här fint är min skrivbord normalt inte, men vad gör man inte för en Mac mini!

Här är min Lisa ( iMac G5 )

  • Oregistrerad
  • 2005-02-01 14:37

Schäckta schladdhärrvann

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-02-01 18:42

Nuvarande kaoset...

En aning rörigt för tillfället, mest ett test det här av mina nya kunskaper från OsX unleached om hur man tar en PDF skärmdump, (shift+äpple+3 eller shift+äpple+4), nähä, gick inte att ladda upp en fil på 132 kb, fjuttigt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-06 16:44

Martin Björkdahl: 30" va?

Ursprungligen av uncontrolled:

Martin Björkdahl: 30" va?

Nej.. bara "23
"30 är ju lika stort som skrivbordet typ

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-02-06 16:53

Var är Podden? Eller har du bytt bort den mot alla medaljer?

Ursprungligen av Le:

Var är Podden? Eller har du bytt bort den mot alla medaljer?

Jag äger ingen iPod eller mp3 spelare överhuvudtaget för den delen..

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-02-06 17:35

Finns det verkligen sådana människor som du......?

Ovsing! Får vi se bilder på uppackningen sedan?

Mitt skrivbord - med den enda riktiga macen

  • Oregistrerad
  • 2005-02-06 21:34
Ursprungligen av Filip Nyman:

Mitt skrivbord - med den enda riktiga macen

Äh, den är ju fejkad! Syns ju på speglingen i bordet att skärmen inte alls är på!

Annars håller jag med dig, iMac G5 är en underbar dator!

Bevaka tråden