Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kö för att bli 99mac-medlem?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2005-01-23 20:29

Jag har en god vän som för två veckor sedan ansökte om 99mac-medlemskap på min inrådan. För en dryg vecka sedan fick jag min sambo att bli switcher. "Anmäl dig på 99mac" sade jag käckt.

Båda dessa personer har ännu inte blivit accepterade som medlemmar... En tanke - om man nu skall dubbelkolla uppgifter och ha en ganska "tajt" policy för att undvika spamrobotar o dyl (el vad skälen nu är för att kolla att ens adress stämmer med den som uppges etc) - då tror jag det är av vikt att man är lite snabbare i vändningarna än vad som är fallet just nu. En ny macanvändare kan ju lätt tröttna. Och det vill vi ju inte, eller hur?

Det strömmar in medlemmar till 99mac. Den krassa sanningen är att vi inte hinner med att hantera det på ett bra sätt.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2005-01-24 09:37
Ursprungligen av Christian Åhs:

Det strömmar in medlemmar till 99mac. Den krassa sanningen är att vi inte hinner med att hantera det på ett bra sätt.

Det är exakt det jag menar. Nya medlemmar hanteras inte riktigt på ett bra sätt. Och då kanske man skall överväga att lätta lite på restriktionerna...? Det är förvisso en gratistjänst, men likväl många switchers kanske första kontaktväg med Mac-världen. Det är ju synd att den första kontakten blir - omacig...

Omacig... Tvärtom får dom se hur det verkligen är med försenade leveranser, det är snarare regel än undantag hos beställningar hos Apple...;)

Situationen är ungefär densamma på ingående epost är jag rädd för, vi får väldigt mycket mail och ingen har möjlighet att hantera det.

Jag tror inte kötiden brukar vara längre än 48 timmar för att aktivera ett medlemskap men uppenbarligen är den längre nu.

Vi sökte två välkomstvärdar som skall gå igenom samt välkomna nya medlemmar (Åhs är en av dom) men när det kommer över 1000 nya medlemmar i månaden blev arbetsbelastningen rätt häftig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-24 18:12
Ursprungligen av Björnström:

Vi sökte två välkomstvärdar som skall gå igenom samt välkomna nya medlemmar (Åhs är en av dom) men när det kommer över 1000 nya medlemmar i månaden blev arbetsbelastningen rätt häftig.

Vad är det som krävs av en välkomstvärd?

Du skrev i en annan tråd detta:
"1-2 välkomstvärdar för nya 99mac medlemmar
Ditt ansvar är att säga hej till nyregistrerade medlemmar och svara på dom första viktiga frågorna kring 99mac och mac.se. Med 500 nya medlemmar i månaden finns det säkert gott om utrymme för utveckling av välkomstbrev, FAQ:er och mycket mer. Du blir den första personen som möter nya medlemmar så det är viktigt att du är social och trevlig :)"

Kan du utveckla det lite mer? Vad här hänt sedan du skrev detta?

Tjohooo..!!!

Nu blev jag godkänd och accepterad i klubben..!! Kalas..!
Det tog sin lilla tid, lite mer än en vecka, men jag har ju iallafall kunnat söka och läsa bland alla inlägg under tiden..
Som tålmodig fd PCanvändare hann jag inte tröttna ..he-he

/Ulf

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2005-01-24 20:58
Ursprungligen av Ulf Westman:

Tjohooo..!!!

Nu blev jag godkänd och accepterad i klubben..!! Kalas..!
Det tog sin lilla tid, lite mer än en vecka, men jag har ju iallafall kunnat söka och läsa bland alla inlägg under tiden..
Som tålmodig fd PCanvändare hann jag inte tröttna ..he-he

/Ulf

För att citera Härenstam; Välkommen in i matchen Ulf. Till er andra; var snäll mot Ulf. Han är nybliven switcher.

Ursprungligen av mrjean:

Vad är det som krävs av en välkomstvärd?

Du skrev i en annan tråd detta:
"1-2 välkomstvärdar för nya 99mac medlemmar
Ditt ansvar är att säga hej till nyregistrerade medlemmar och svara på dom första viktiga frågorna kring 99mac och mac.se. Med 500 nya medlemmar i månaden finns det säkert gott om utrymme för utveckling av välkomstbrev, FAQ:er och mycket mer. Du blir den första personen som möter nya medlemmar så det är viktigt att du är social och trevlig :)"

Kan du utveckla det lite mer? Vad här hänt sedan du skrev detta?

Antalet medlemmar per månad har fortsatt öka och med 30-40 nya medlemmar per dag blev det rätt mycket jobb att skicka mail och starta en personlig kontakt med alla dessa människor. Särskilt om arbetet är fördelat på två personer.

Det är dock ett väldigt viktigt jobb som lönar sig i längden - ett gott första bemötande gör att vi får en trevligare miljö här på 99mac.

Antagligen behövs det fler än 1-2 välkomstvärdar. Kom ihåg att arbetet är långsiktigt och att det är rätt mycket som ska fixas även dagar då du har "viktigare saker för dig".

Min bild är att dessa värdar har varit medlemmar länge och inser vilka grundpelare forumet vilar på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-24 11:15

Dags att se över rutinen då låter det som, att vänta på medlemsskap på det sätter skulle jag aldrig gjort.

Kan man inte bara släppa på med restriktionen att första meddelandet måste postas i ett särskilt forum - t. ex presentationsforumet. Efter att dom lagt något inlägg där kan dom posta vart som helst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-24 15:08

Ofta registrerar man sig nog först när man har ett konkret problem/fråga som man vill diskutera, så det är ju inte så bra om det tar för lång tid.

Mycket tråkigt med att det ska ta sån otrolig tid.. ca 2 veckor fick jag vänta...

men men ..
nu funkar det!!!

~^froynlaven

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-24 17:30

Sjalv blev jag medlem idag! Det tog mindre an en vecka - jag hade nog tur! Sag valkomstmailet alldeles nyss, och det har ar saledes mitt forsta inlagg. Inte i presentationsavdelningen...men men. Mitt andra inlagg blir dar iaf. (om jag inte kommer pa avvagar in pa nan snurrig diskussion forst).

Ga o titta bland presentationerna vetja... Hej och hopp!

ps. hehe - later som om ni forsoker varva manniskor in pa nan skum religion har. ;P

  • Oregistrerad
  • 2005-01-24 17:42
Ursprungligen av aelva:

ps. hehe - later som om ni forsoker varva manniskor in pa nan skum religion har. ;P

Jag tror inte du inser hur nära sanningen det uttalandet ligger... Kom ihåg det första budordet, som torde stå på en lapp i kartongen du fick din dator i; "Du skall inga andra Gudar hava jämte Jobs"

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2005-01-24 18:09
Ursprungligen av Owd:

flr mig tog d ca 1 vecka =P

Vrklgn? Dt vr snbbt!

Jag skulle också kunna tänka mig att hjälpa till med välkomnandet!
Berätta mer om vad det innebär. Jag menar, jag är ju ändå på den här
siten ett antal gånger per dag i normala fall så varför skulle jag inte kunna
göra lite nytta här.

Jag kan nog också kunna hjälpa till med det om det behövs.

1
Bevaka tråden