Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många Plus och Pro finns det?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-12 10:37

Tycker att det är rätt så många som är Plus och Pro nu vilket är kul att se! Hur många är det exakt? Hur går det med att skaffa nya medlemmar? Hur många fler behövs för att 99mac ska gå runt?

Vi stängde av möjligheten att registrera Pluskonton i samband med MacTorget-affären så dom har inte ökat så mycket.

Aktuell statistik:

99mac Plus: 102 st helår, 10 st kvartalsabonnemang
99mac Pro: 225 st helår (441st mac.se totalt)

Intressant att bara hälften av alla mac.se konton är medlemmar på 99mac, eller hur?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-12 14:50

Är det inte fler ändå? Det känns så i alla fall... plus/pro-medlemmarna är väl helt enkelt bättre på att skriva inlägg i de trådar jag läser/skriver.

Jag skulle säga att 30-50% av dom mest aktiva är Plus/Pro. 99mac har blivit alltmer en kunskapsdatabas som replikeras mot Google, det är ju därför det VÄLLER in nya medlemmar.

Vi får fler nya medlemmar på tre veckor nu än vi fick under första året om det säger något. Jag gissar att det kommer fortsätta öka så att vi är kanske 20-25.000 registrerade vid årsskiftet och säg 50.000 medlemmar 2006/2007.

Vi hade 91.500 besökare under Januari 2005 om det säger något, galet. Helt galet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-12 16:10

Vad kul att det blir fler medlemmar (även fast det kräver mer arbete)!

Borde inte Plus/Pro marknadsföras lite bättre (vill absolut inte klaga dock)? Jag tror att ännu fler är villiga att betala om de verkligen får reda på att det handlar om 99mac:s framtid i slutändan.

Jag tycker att det är rätt snålt att vissa som har skrivit hundratals inlägg (ibland över tusen!) inte väljer att bli Plus/Pro...

Ursprungligen av mrjean:

Borde inte Plus/Pro marknadsföras lite bättre (vill absolut inte klaga dock)? Jag tror att ännu fler är villiga att betala om de verkligen får reda på att det handlar om 99mac:s framtid i slutändan.

Jag tycker att det är rätt snålt att vissa som har skrivit hundratals inlägg (ibland över tusen!) inte väljer att bli Plus/Pro...

Håller inte med om detta, frågan har ju varit uppe ett otal gånger sedan starten och tyvärr är det alltför många på detta forum som av en eller annan anledning åker snålskjuts, det är flera medlemmar som inte har ser några problem med att betela 100:-/mån för att spela ett spel över nätet men som samtidigt tycker att 37.50:-/mån är för mycket att sponsra Björnström och hans medarbetare för detta forum.

Vad är det man får avstå för att ha råd med 37.50:- i månaden egentligen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-13 00:40

Okej, men var är då reklamen för Plus/Pro någonstans? Går jag in på förstasidan ser jag ingen information (förutom länken i menyn). Det borde stå lite här och var om P &P, kanske ett utskick till alla medlemmar etc.

Sedan håller jag med om att många är snåla. Man får väl knappt en pizza för 37:50:-...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-13 00:41

Med tanke på att det är 12.000 medlemmar så är det ganska lite plus, pro. Jag håller med om att det är konstigt att dom som skriver massor av inlägg och hänger här dagarna i ända inte kan offra en stor stark på lokal och betala för plus eller pro.

Jag kommer ihåg hur IDG hade när man kunde koppla upp sig med First Class och man bara kunde vara online där en timme om dagen. Sen utökades det men det var tider det, och betala för det fick man göra också.

En prenumeration på en datatidning kostar runt 600:- om året, där hittar man inte all den info man vill ha, och det oftast omgående eller så kan man få svar rätt snabbt.

1
Bevaka tråden