Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

ostädat värre...

Använder iBooken mest i sängen med late nigth mirrk :rolleyes:

Ursprungligen av Anders Båth:

Äh, den är ju fejkad! Syns ju på speglingen i bordet att skärmen inte alls är på!

Annars håller jag med dig, iMac G5 är en underbar dator!

Hah, ja det ser faktiskt ut som att den är fejkad. Men tyvärr så är den inte det - original ändå in i botten

Ursprungligen av Filip Nyman:

Hah, ja det ser faktiskt ut som att den är fejkad. Men tyvärr så är den inte det - original ändå in i botten

Äh, ni glömmer ju att en tft har en begränsad betraktningsvinkel!

Ursprungligen av Anders Båth:

Äh, den är ju fejkad! Syns ju på speglingen i bordet att skärmen inte alls är på!

Annars håller jag med dig, iMac G5 är en underbar dator!

Vrid upp kontrasten och kolla riktigt noga så ser du att den inte är fejkad. Man ser faktiskt speglingen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-07 16:50

Det är ju en vinkel på drygt 210grader mellan skärmen & speglingen, inte många skärmar som har den betraktningsvinkeln, vad gjorde ni på matte lektionen?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 17:50

Noterna denna:

finns det inga mer som är villiga att lägga upp bilder på sina skönheter?
Gärna poerbook 12"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-09 21:01
Ursprungligen av quiksilver_90:

finns det inga mer som är villiga att lägga upp bilder på sina skönheter?
Gärna poerbook 12"

Begäran hörsammad!

Ursprungligen av C-mon:

Begäran hörsammad!

Det ser lite fel ut med Powerbooken 12 när du kör VPC och Windows Xp eller är det bara bakgrunden som är win Xp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-10 09:37
Ursprungligen av Hunter78:

Det ser lite fel ut med Powerbooken 12 när du kör VPC och Windows Xp eller är det bara bakgrunden som är win Xp

Hehe, det är bara bakgrunden som är från Windows XP. Snodde idén från någon annan här på forumet. Poängen är just att det SKA se fel ut.

Anders: Noterad!

Finns det inga ibooks här på 99mac? :rolleyes:

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-10 07:50
Ursprungligen av quiksilver_90:

Finns det inga ibooks här på 99mac? :rolleyes:

På begäran... Mitt jobbskrivbord med iBook på. (Bilden är inte så bra, tagen med min SE Z1010). Finns en annan (bättre) bild från mig med min Mac mini och iBook på samma bord (hemmakontoret) tidigare i denna tråd.

  • Medlem
  • 2005-02-10 09:55

usch, du förolämpar din powerbook...

Visst finns det iBooks som sagt. Fick denna för några dagar sedan, iBook 12".

Second skin, i rött. Den här väskan har blivit både sågad och vågad, jag gillar den. Praktisk att slänga ner i ryggsäcken. Tillbehören får däremot åka löst i väskan.

Ursprungligen av Carl Bjerkert:

Visst finns det iBooks som sagt. Fick denna för några dagar sedan, iBook 12".

Second skin, i rött. Den här väskan har blivit både sågad och vågad, jag gillar den. Praktisk att slänga ner i ryggsäcken. Tillbehören får däremot åka löst i väskan.

Jag bryr mig inte ett smack om din iBook när du har ett sådär vackert kök! HERREGUD! GE MIG!

Ursprungligen av Lundmark:

Jag bryr mig inte ett smack om din iBook när du har ett sådär vackert kök! HERREGUD! GE MIG!

Det är faktiskt ett vardagsrum Men håll med om att iBooken lyfter rummet!

gulligt

Här är min dator hörna, och podden förstås!

iMacen

Podden

Jaha, här är mitt skrivbord, lite rörigt kanske, men det fungerar för mig.

Skrivbordet

Senast redigerat 2005-02-14 00:31
Ursprungligen av Christian Hansson:

Jaha, här är mitt skrivbord, lite rörigt kanske, men det fungerar för mig.

Skrivbordet

Det där var ju snyggt, förresten vad är det för blå neon lysande grej du har på höger sida?
//Jakob

Ursprungligen av pite_jakke:

Det där var ju snyggt, förresten vad är det för blå neon lysande grej du har på höger sida?
//Jakob

Det är en liten lampa jag plockade up på Ikea nere i Tukwila.. Plexiglass skivor med en blå LED i basen för varje platta. Använder den faktiskt som "I am working, don't bug me" signal till min sambo, så hon inte stör mig när jag arbetar...

Lägger väl upp en till bara för att jag kan. Detta är min arbetsstation på jobbet. Och ja, jag använder min PowerBook på jobbet som utvecklings maskin. Visserligen är det Java jag skriver på jobbet och inte Objective-C :-(... Men man gör vad man får betalt för ju ...

Och om i fall någon undrar så är den övre bildren av Vemmentorps sjön, lite utanför Örkeljuna, tagen December 1987, och den nedre är av Helsingborg, tagen från Kärnan i, tror jag, början av April 1988 ...

Senast redigerat 2005-02-18 01:45
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-26 00:26
Ursprungligen av Christian Hansson:

Lägger väl upp en till bara för att jag kan. Detta är min arbetsstation på jobbet. Och ja, jag använder min PowerBook på jobbet som utvecklings maskin. Visserligen är det Java jag skriver på jobbet och inte Objective-C :-(... Men man gör vad man får betalt för ju ...

Och om i fall någon undrar så är den övre bildren av Vemmentorps sjön, lite utanför Örkeljuna, tagen December 1987, och den nedre är av Helsingborg, tagen från Kärnan i, tror jag, början av April 1988 ...

Japp undre bilden är från hbg. ser även att den är tagen från kärnan. och nere till vänster ute i hamnen så ser det inte ut så längre

Ps: skall ta en bild när jag får min powerbook 12"

Ursprungligen av Shinzon:

Japp undre bilden är från hbg. ser även att den är tagen från kärnan. och nere till vänster ute i hamnen så ser det inte ut så längre

Ps: skall ta en bild när jag får min powerbook 12"

När kommer den då?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-03-05 13:25

Här kommer min bild på min 12" den kom i torsdag.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-03-05 15:44

en bild av min stora stolthet: mina SENNHEISER HD 414 ...yikes...vilka lurar! Deutsche Qualität!!!

Senast redigerat 2005-03-05 17:21
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-05 18:26
Ursprungligen av babyman:

en bild av min stora stolthet: mina SENNHEISER HD 414 ...yikes...vilka lurar! Deutsche Qualität!!!

Gerhard Richter, respekt!

Två datorer med en bild av världens vackraste skärgård.

Ursprungligen av Christian Hansson:

Använder den faktiskt som "I am working, don't bug me" signal till min sambo, så hon inte stör mig när jag arbetar...

Hehe, okej!
Den var då snygg i alla fall, jag diggar allt som lyser blått!
//Jakob

Bevaka tråden