Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tack och adjöss

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tack för den tid som varit.

Bristen på demokrati (enligt min högst personliga uppfattning) i detta forum gör att jag härmed omedelbart avslutar alla mina engagemang här.

Lycka till i framtiden i ett, i övrigt, MYCKET välskött forum!!! Inget snack, Björnström och c/o är värda MASSOR AV BERÖM! De har jobbat hårt med att skapa ett SUPERBRA forum!!!

Snyggt! Funktionellt! MEN. Trots mina försök att demokratisera forumet har detta misslyckats...
Det kommer andra, efter mig, med samma invändning. Skillnaden är bara att de kommer, kanske, att orka längre än jag.

Snabba på! Ta en screenshot om du ser detta inlägg! Ty detta inlägg lär bara exitera några minuter!
Ni fattar va?

/Kaj Björkman

iwac.ab@spamcop.net
mobil: 070-5931640
fax: 070-3841640

Det var ju trist, tyckte vi hade ett givande samtal via PM. Jag skulle rekommendera alla som vill "demokratisera" 99mac att börja jobba för sajten, bli moderator och därmed kunna påverka från insidan. Vi tar in ett antal nya moderatorer just nu som inte varit med sedan starten, det kommer säkert förändra en del saker.

99mac har blivit 99mac genom våra forumregler, Offtopic har blivit Offtopic pga avsaknaden av forumregler. Inget konstigt i det. Jag (och hela 99mac teamet) lyssnar på medlemmarna, har du en åsikt är det bara att skicka ett PM.

Vår erfarenhet säger att 99mac ska handla om just Mac, allt annat är i princip Offtopic varefter vi har ett speciellt forum för det: http://www.offtopic.se/

Att bli "martyr" är ju bara att ge upp, det är inte särskilt givande.

Ursprungligen av Björnström:

Att bli "martyr" är ju bara att ge upp, det är inte särskilt givande.

Tack för svaret! Och visst! Att ge upp är inte givande! Rätt. Jag erkänner det gärna! Men jag har slagits nog nu. Tack för att du/ni inte raderart tråden (ännu). På sikt kommer nog mina tankar att finna fäste. Spara de gärna! Om EXAKT ett år från nu kommer jag att skriva ett uppföljnings inlägg här. Men 'martyr'... nä. Bara en som tappade sugen!
Gör du rätt nu kommer jag att bli tvungen att erkänna att jag hade fel om ett år!!!
Det kan säkert hända!
Good luck, som amerianerna säger. 'Martyr'¨... aldrig

NÄSTA INLÄGG
18/2 2006 om jag lever då....

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2005-02-21 07:54
Ursprungligen av RobertSt:

Tack för svaret! Och visst! Att ge upp är inte givande! Rätt. Jag erkänner det gärna! Men jag har slagits nog nu. Tack för att du/ni inte raderart tråden (ännu). På sikt kommer nog mina tankar att finna fäste. Spara de gärna! Om EXAKT ett år från nu kommer jag att skriva ett uppföljnings inlägg här. Men 'martyr'... nä. Bara en som tappade sugen!
Gör du rätt nu kommer jag att bli tvungen att erkänna att jag hade fel om ett år!!!
Det kan säkert hända!
Good luck, som amerianerna säger. 'Martyr'¨... aldrig

NÄSTA INLÄGG
18/2 2006 om jag lever då....

Patetiskt!

Jag tänker inte radera någonting men jag tror inte speciellt många upplever situationen som du gör, att ha ordning & reda gör forumet lättare att använda och fokuserat på kärnämnet.

Kom tillbaka om ett år så får du se vad vi hittat på tills dess

Vi har tittat på möjligheten att skapa en användarförening som grund för 99mac (med oundviklig demokrati) men har inte hittat ett team som verkligen kan genomföra det.

Tråkigt att se dig lämna oss Kaj.

Tack för bidraget Kaj (han har lämnat ett stort bidrag till BigBertha som avskedspresent)!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-02-21 01:00

Jag måste då säga att med mindre än ett år på forumet och bara 65 inlägg undrar man ju verkligen om det går att fälla ett sånt kategoriskt uttalande om 99macs innersta?
Även om jag bara har varit hyffsat aktiv på sistone har jag då rakt inte sett något av dina demokratiseringsförsök.
Detta eviga tjat om demokrati. Vad tror ni egentligen att det här är? Sök lite och gräv fram alla gamla trådar om detta ämne, det har stötts och blötts så man blir alldeles trött.
Ett privatägt forum är ju per definition så o-demokratiskt som det bara kan bli, med rätta. Björnström är _personligen_ ansvarig för allt som skrivs här (lagen om elektroniska anslagstavlor) och måste ju hålla efter det.

Ursprungligen av bollman:

Jag måste då säga att med mindre än ett år på forumet och bara 65 inlägg undrar man ju verkligen om det går att fälla ett sånt kategoriskt uttalande om 99macs innersta?
Även om jag bara har varit hyffsat aktiv på sistone har jag då rakt inte sett något av dina demokratiseringsförsök.
.

Med ett sådant uttalande så har du uppenbarligen inte bemödat dig att läsa alla RobertSt:s 65 inlägg...Läs först och kommentera sedan...

Det är inte antalet inlägg som avgör om man skall ta någon på allvar eller inte och Kajs inlägg hör till dom bättre på detta forum och det säger jag inte bara för att jag känner honom personligen.

Hellre några få läsvärda inlägg än motsatsen...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-02-21 07:58

Jodu, jag valde att läsa hans inlägg, dock inte alla, utan de som handlade om 99macs organisation. Jag kan inte säga att jag blev imponerad.

Demokrati fungerar inte på internet, se 99mac som ett privilegium - inte en självklarhet.

visst funkar demokrati på internet. Alla kan ha sitt eget forum.
Jag orkar inte heller läsa alla kajs inlägg och det är synd om kaj inte gillar detta 99.
Jag var aktiv i ett annat forum (bara lite) och sen visade sig att jag inet var överens med de som drev de andra forumet. Trisst för mig. Jag får hitta ngt annat eller skapa ngt eget.
Till alla er som driver detta unika forum. Låt er inte nedslås - gör er grej Vi är många som gillar det.
PP

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-02-21 08:36

Vi alla har nog en egen variant av vad demokrati betyder. Men det betyder inte att man förbehållslöst kan säga vad som helst när som helst till vem som helst och hur som helst.
Hänsyn - kommer någon ihåg vad det betydde?
Är jag på annans gata får jag nog lite smidigt anpassa mig till det och inte bara kräva av andra.

'Jag är stolt att vara gubbe - jag är stolt att va' rätt så sur..................'

Trist ämne att diskutera trots allt. Ny vecka - nya äventyr.

1
Bevaka tråden