Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppethus i UMDAC:s reception, 24/2

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-17 15:25

UMDAC tillsammans med Apple Computer inbjuder till öppethus i UMDAC:s reception.
Vi visar Apples produktsortiment och bjuder på förfriskningar.

Ta chansen att se Power Mac G5 med 23" skärm, nya PowerBook 15", iMac, iBook 12" samt nya Mac mini.
Apples representanter Robert Karlsson (nyckelkundsansvarig) och Victor Glemme (systemingenjör) finns på plats för att visa och berätta om den nya
hård- och mjukvaran.

Plats: UMDAC.s reception
Tid: Torsdag 24/2 kl 13.00-16.00

----------
Saxat från internpost på Umeå Universitet.

Hmm, intressant, då borde man ta sig en sväng förbi universitet på torsdag alltså.

Haha, är Glemme där

  • Medlem
  • International user
  • 2005-02-22 10:16

Ta gärna lite bilder! Jag hade mitt kontorsfönster ut/in mot UMDAC när jag jobbade på universitetet, inst. för Informatik. Nostalgichock

Det låter ju spännande. Har jag tid måste jag gå dit, självklart blir det bilder Loranga. Halva Umeå har ju digitalkameror känns det som...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 10:20
Ursprungligen av William WM:

Det låter ju spännande. Har jag tid måste jag gå dit, självklart blir det bilder Loranga. Halva Umeå har ju digitalkameror känns det som...

Och andra halvan har två.

Ursprungligen av Page Not Found/ Per:

UMDAC tillsammans med Apple Computer inbjuder till öppethus i UMDAC:s reception.
Vi visar Apples produktsortiment och bjuder på förfriskningar.

Ta chansen att se Power Mac G5 med 23" skärm, nya PowerBook 15", iMac, iBook 12" samt nya Mac mini.
Apples representanter Robert Karlsson (nyckelkundsansvarig) och Victor Glemme (systemingenjör) finns på plats för att visa och berätta om den nya
hård- och mjukvaran.

Plats: UMDAC.s reception
Tid: Torsdag 24/2 kl 13.00-16.00

----------
Saxat från internpost på Umeå Universitet.

Vilka förfriskningar? Menar dom kanske drickautomaten?
Vilken PowerMac G5? Aaaa det var nog den som nyss hade levererats och pga att datorn hade en temperatus -25 så kunde den inte startas?
Vilken Mac mini? Någon som såg den? Inte jag, mycket folk framför en skärm. Kanske den var där.
Vilka representanter? Aaaa det var nog dom som satt och pratade med personalen i (VIP) soffan.

Allt kändes lite B. Apple hade utrymme på 3x6 meter med UMDACS Apple prylar, och ingen som demade Pages eller något. Hoppas det var någon som tyckte det var bra.
Hade hellre sätt att Apple betalade två CS studenter var sin iPod shuffle för att dema datorerna. Det hade varit billigare och bättre än att flyga upp dessa två ifrån Stockholm samma dag som universitetet erbjuder gratis mat, skoter, hundspann, ridning och fyrhjulings åkning utan för i solen.

Och jag som grämde mig för att jag missade det (pga influensan - blä) men det kanske inte var så mycket att se alltså.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-03-03 15:15
Ursprungligen av Adrian B:

Och jag som grämde mig för att jag missade det (pga influensan - blä) men det kanske inte var så mycket att se alltså.

Alla Apple prylar står fortfarande kvar, så om du är frisk har du fortfarande möjligheten.

Hälsningar Mats

Ah, tack för tipset!

1
Bevaka tråden