Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Basstation makeover. Hitt' på nått' :)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Får en gammal andra generationens basstation (11Mbit) till skänks om en vecka. I och med att jag redan har en router så är den egentligen inte så nödvändig. Vad kan jag göra med basstationen för att få den användbar?

Galna idéer uppskattas!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 14:57

Sätt den utanpå huset (eller annan bra plats), koppla till en gamal dator, gör en fuskdns och en fuskgoogle så kan du skapa ett virituellt internet som förbipasserande "drivers" kanske hamnar på...

  • Medlem
  • 2005-02-24 15:48

Om den har modem kan du ju alltid ha den i sommarstugan...

Har ingen telefonledning till sommarstugan...

Vet ni om den går att administreras från en Wintel-dator? I så fall kanske man ska donera den till plugget.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 17:57
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Har ingen telefonledning till sommarstugan...

Vet ni om den går att administreras från en Wintel-dator? I så fall kanske man ska donera den till plugget.

Finns inte en chans att det går, så du får donera de ntill mig

Äh... Jag ljuger bara

Fixa en gammal dator och dra igång ett hemligt trådlöst nätverk på något ställe som du brukar hänga på. Gömt under bordet på ditt favoritcafé eller nått

  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 23:08

Lägg den i en plåtlåda , tweka om den till att ha rätt frekvens och effekt och så har du din första apple micro.

//Daniel

Undrar om man skulle kunna göra någon form av signalförstärkning och rikta signalen och göra något liknande på ett annat ställe.

1
Bevaka tråden