Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fredagstråden 25:e Februari

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte starta en ny liten tradition på fredagarna: Fredagstråden som sträcker sig över helgen.

Ett ställe att bara snacka om helgaktiviteterna.

Vad gör ni i helgen?

Jag har åtminstonde något roligt att se fram emot - sitter med ett artikelregister på 1.400 produkter som måste uppdateras. Excel, FileMaker och texteditor hela helgen, supernajs

Ursprungligen av Björnström:

Vad gör ni i helgen?

Helgaktivitet...?
Det blir nog mest passivitet...
Jag ska smörja in mig med liniment och ligga i TV-soffan och oja mig... *S*

Spelade bandy med jobbarpolarna igår, och dels är det hundra år sedan jag försökte åka 2 x 45 minuter någorlunda effektivt, och dels satte jag ett antal rovor som skapade sprickor i konstisen...
Det läskiga är att det kändes inget speciellt i går kväll... inget särskilt i natt... inget särskilt i förmiddags... MEN NU!!!
Det är tydligen inte bara i skallen jag är trög, det tar tid för kroppen att reagera också...
Men nu när den har börjat protestera, så protesterar den verkligen..... Jag har druckit bara två koppar kaffe under hela kvällen (normalkonsumtionen ligger på cirka 8.... för det känns så oändligt långt till köket... fleeeeeera steg...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-25 18:58

Jag ska sitta i skolan och pilla på ett projekt i webbspelsutveckling. Detta har jag mina gruppmedlemmar att tacka för (de dyker aldrig upp på vardagarana på de tider vi kommit överens om).

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-02-25 19:03

God mat, goda viner och gott sällskap. Inget produktivt arbete alls. (Om man nu inte räknar eldvakten vid braskaminen förstås.) Helg mao.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-25 19:06

Själv sitter jag med en bira och ska strax möta upp ett par vänner nere på stan.

Resten av helgen går åt till jobb, ligger efter och har som vanligt lovat alldeles för tajta deadlines. Dessutom skall jag ta mig en funderare på om det ska få bli 1 eller 2 gig ram i nya 17-tummaren som beställs på måndag. Givetvis via lämplig länk härifrån till Apple Store - hur gör man det, förresten, för att vara helt säker på att det verkligen kommer 99mac till godo?

Hur som helst, grymt skönt med helg. Synd bara att man frilansar, det är liksom inte samma grej med "25:e"-känslan längre...

Blir inte mycket för min del, kanske knåpa på en hemsida eller nåt Annars blir det väl o se på tv med tanten o kanske hälsa på hennes päron.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-25 19:21

Precis vaknat efter en liten tupplur, har haft semester idag och dricker nu en hemmagjord laté. Helgen kommer nog bli som vanligt, fixa lite här hemma, ut och äta en bit, fika med någon polare och kolla någon film. Sen givetvis läsa, har precis påbörjat en av 12 böcker med Michael Connelly jag fick hem häromdagen.
Ta vara på helgen gott folk.

Zache - om du klickar på en AppleStore banner här på 99mac sätts en liten cookie som gäller i 30 dagar. Vi får 3% provision under denna period. Om du klickar på en annan annons på exempelvis MacNytt så får dom provisionen.

Jag sitter och smuttar på en alldeles förträfflig whiskey. Varvar ner och samlar kraft inför helgens jobbande. Har ett par översättningsdeadlines i början av veckan.. men jag tror nog jag hinner ta en tur på lokal innan dess

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-25 20:10

Ska nog jobba en del, men började helgen idag med en fin vinterfisketur på mälaren. Var så pass kallt att man började längta hem till Jemtland

Personligen har jag ett Svenskaarbete om ska vara klart tills på Måndag (Fantasy) och jag har väl inte arbetat sådär hyperfort tidigare, dessutom har jag engelskaprov på Måndag också som jag måste plugga till, mycket innan sportlovet.
Då det blir nog en hel del skolarbete är jag rädd

  • Medlem
  • Svedala
  • 2005-02-25 21:10

Har nyss kommit hem från lite after work och i morgon ska jag fika och titta på film med en vän.
Så det blir en relativt lugn helg, vilket passar utmärkt efter att nyss ha hämtat mig från en förkylning.

Jag ska eliminera risken att göra bort mig i "Alla mot en" genom att plugga boken "Vad varje svensk bör veta".

Min helg blir en hyllning till hur skönt det är när influensan börjar släppa febertaget om kroppen efter en fast grepp hela veckan. Det är fascinerande vad allt annat slutar spela någon roll när man har hög feber... och det är uppfriskande att kunna uppskatta hur härligt det är att vara frisk på nytt!

Men jag kan ju alltid vara stolt över att ha slagit nytt personrekord i feber... *grin*

Jag har en splajdans ny iBook som jag borde ge lite kärlek, men ändå sitter jag här och skriver detta på min gamla Powerbook. Storebrosan (dataidiot) köpte också en. Han funderade in i det längsta om han verkligen skulle ha Mac (som om han kan göra en bedömning liksom) men litade tillslut mer på mig än sina jobbarkompisar. Nu kan han leta lägenhet på Hemnet och betala räkningar med stil och glädje.

När vi har after work så börjar vi inte efter jobbet och går hem vid åtta. Utan vi börjar vi åtta och går hem när ställena stänger. Det ställer till det lite, när man dagen efter ska sitta på en föreläsning från åtta till fyra.

Nu ska jag lägga mig i soffan, sen ska jag (och nu lurar jag mig själv igen) diska och städa innan jag förbereder mig för att titta på melodifestivalen med några kompisar.

/tjipp

Jag har kommit ganska långt med mitt artikelregister - 708 av 936 produkter är klara. Två - tre timmar till innan slutputsen med andra ord

Ska sticka och handla en stek till mig själv nu, dags att fira!

1
Bevaka tråden