Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nelson, spacad site. Och de gamla scrolljuden från OS 9, hör jag.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2005-06-23 10:11
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Nelson, spacad site. Och de gamla scrolljuden från OS 9, hör jag.

Tack så mycket! : ) Jag använt gamla OS 9 ljud, hur i hela världen kunde du höra det? Skarp hörsel! Har även samplat artisten Alva Noto - Prototypes.

Ursprungligen av Nelson:

.. Jag använt gamla OS 9 ljud, hur i hela världen kunde du höra det?...

Jag hade alla de där ljudeffekterna på hela tiden, så tidigt som 8.6 tror jag iofs vid närmare eftertanek att det var.

Jaja, det är minnen det.

Min oas!

Valde mellan Dells och Apples 30-tumsskärm och det blev Dell pga några faktorer. MacBook Pro 17, Wacom Intous 3 A5 Wide, Altec Lansings FX6021s fantastiska högtalare (rekommenderas!), Logitech diNovo Bluetooth, några feta hårddiskar och EyeTV 610 för kabelTV direkt på 30-tummaren. LogiTechs nya Noise-cancelling hörlurar, Ipod Video 80Gb (svart). Systemet är även kopplat till en fet 16:9 projektor i vardagsrummet med en 100-tums filmduk. Airfoil och Airtunes för musik till musiksystemet i våningen. OOOPS! Glömde HP Photosmart 8750 A3+ ansluten via Airport Express.

Trivs ganska bra om vi säger så!

Senast redigerat 2006-10-23 10:08
Ursprungligen av jockeh66:

Valde mellan Dells och Apples 30-tumsskärm och det blev Dell pga några faktorer. MacBook Pro 17, Wacom Intous 3 A5 Wide, Altec Lansings FX6021s fantastiska högtalare (rekommenderas!), Logitech diNovo Bluetooth, några feta hårddiskar och EyeTV 610 för kabelTV direkt på 30-tummaren. LogiTechs nya Noise-cancelling hörlurar, Ipod Video 80Gb (svart). Systemet är även kopplat till en fet 16:9 projektor i vardagsrummet med en 100-tums filmduk. Airfoil och Airtunes för musik till musiksystemet i våningen. OOOPS! Glömde HP Photosmart 8750 A3+ ansluten via Airport Express.

Trivs ganska bra om vi säger så!

Dreggel. Vad gillar du Dellskärmen då?

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Dreggel. Vad gillar du Dellskärmen då?

Den är faktiskt precis lika bra som ACD 30, om inte bättre då den enligt uppgift har en modernare LCD-matris. Den har på vänster kortsida inbyggda slots för flashminnen vilket är super.

Mitt skrivbord

Får dela med mig av mitt sköna Apple-skrivbord

Här kommer mitt :-)

Här kommer mitt

Shit asså!

Är Mac-användare stenrika eller? Ni har en massa skärmar och datorer. Förstår inte hur ni kan ha råd...

  • Medlem
  • 2004-07-09 23:28
Ursprungligen av FileX:

Shit asså!

Är Mac-användare stenrika eller? Ni har en massa skärmar och datorer. Förstår inte hur ni kan ha råd...

Det stämmer. Man blir så jävla produktiv, att pengarna bara strömmar in.

Så köp en mac FileX, pengarna kommer att flöda in utan att du gör någonting

  • Oregistrerad
  • 2004-07-10 00:01

Det är ju en fråga om att prioritera.... Det är ju därför jag bara har typ 400+ köpta dvdfilmer istället för 1000 (fast jag älskar iof havregrynsgröt )

Ursprungligen av Sundevall:

Vad heter ditt skrivbord? Känner igen det så väl, är det Anthro?

Oj. Jag tror att det är ett speciallackat Martela.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-09-05 13:22

Här är min nya arbetsplats hehe!
Min nya PowerBook 12" bredvid sängen
Nu kan man surfa på nätet när man ligger under täcket hehe...

PowerBook 12" m.m.

Här kommer mitt bidrag till denna tråd.
Bilden visar min 12" Powerbook gen. 1 och min sprillans nya 17 tummare från samsung. Det är en syncmaster 172x, de är fantastiska och jäkligt snygga! Lite ipoddar och sånt syns också.
PowerBooken väntar på att bli utbytt mot en G5:a senare i sommar, eventuellt en begagnad G4 dubbelpropp.

Så här ser det ut hos mig, men den enda ändringen som är på gång är en flytt. Några nya skärmar dröjer det nog innan jag får råd med. (bilden är lite arrangerad)

aktuellt:

Lite stökigt, men wtf.

Ursprungligen av bodybag:

Lite stökigt, men wtf.

gilar du att bränna och att spela gameboy?

Mini + 23"

Har bytt ut Powerbooken mot en mini och ny skärm. Fungerar riktigt bra men något bärbart behövs nog ändå...

Här är mitt skrivbord, observera sladdröran underbordet.
den gamla pc'n som står under bordet och samlar damm ska förhoppningsvis snart bytas ut mot en B&W G3.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-07-11 16:29

Här sitter jag och skapar.

har tyvärr för litet datorbord för att få rum med både crt:n och 17"aren så boken får ligga och vila under.

Ser jag en Pioneer VSX 6XXRDS reciever därunder skrivbordet?

Jobbskrivbordet, något rörigt nu innan semestern. Normalt sett finns här också den privata Powerbook G4 som jag ogärna skiljs ifrån, även om den börjar komma till åren (en PB 500 MHz, första modellen. Går som en klocka, trots sina dryga tre år på nacken).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-12 21:29

Trevligt öl du har ! Sofiero som jag brukar använda

Edit: tog bort kopia av bild i inlägg ovan - KP

Senast redigerat 2004-07-12 21:48
Ursprungligen av Algorithm:

Ser jag en Pioneer VSX 6XXRDS reciever därunder skrivbordet?

nej, så kul ska vi inte ha det! det är lillasyster VSX 409RDS!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-08-07 03:27

En liten bild på min lya, tyvär så är det juh en PC, men iBooken är på väg. Så var inte oroliga

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-07 09:22

Mitt skrivbord förvandlades till detta för fyra dagar sedan

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-07 11:50
Ursprungligen av Zkronk:

Mitt skrivbord förvandlades till detta för fyra dagar sedan
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/mitt_skrivbord_070805.jpg

Vad är det för något längst upp till vänster på skärmen?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-07 12:28
Ursprungligen av Rayden:

Vad är det för något längst upp till vänster på skärmen?

Adium X med listlayouten Morpheus Classic och färgtemat Morpheus Black.

Adium X
Morpheus

Bevaka tråden